Οι ΗΠΑ ζητούν τη διάσπαση των διαφημιστικών δραστηριοτήτων της Google

Ομοσπονδιακός δικαστής αποφάνθηκε τον περασμένο μήνα ότι ο τεχνολογικός γίγαντας είχε δημιουργήσει μονοπώλιο στον τομέα της διαφήμισης

Η Google πρέπει να πουλήσει δύο από τις διαφημιστικές της δραστηριότητες για να αντιμετωπίσει ζητήματα αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, ανέφερε το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ σε έγγραφο που κατέθεσε στο δικαστήριο, μετά την απόφαση ομοσπονδιακού δικαστή τον περασμένο μήνα ότι ο τεχνολογικός γίγαντας είχε δημιουργήσει μονοπώλιο στον τομέα της διαφήμισης, μια κίνηση που θα μπορούσε να ανατρέψει μία από τις βασικές δραστηριότητες της εταιρείας.

Αναφερόμενη σε δικαστική απόφαση που εκδόθηκε στις 17 Απριλίου, μια δικαστική απόφαση με ημερομηνία 5 Μαΐου ανέφερε ότι η Google απέκτησε και διατήρησε παράνομα μονοπωλιακή δύναμη στην αγορά ανταλλαγής διαφημίσεων, γεγονός που έβλαψε τον ανταγωνισμό.

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης πρότεινε στην Alphabet, ιδιοκτησία της Google, να πουλήσει την επιχείρηση AdX το συντομότερο δυνατόν υπό την εποπτεία ενός διαχειριστή εκχώρησης που θα διοριστεί από το δικαστήριο, ο οποίος θα αναζητήσει πιθανούς αγοραστές. Η AdX είναι μια αγορά όπου διαφημιστές και εκδότες μπορούν να πωλούν και να αγοράζουν διαφημιστικό απόθεμα.

Στο έγγραφο αναφέρεται ότι η Google θα πρέπει επίσης να εξετάσει το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από την πλατφόρμα διαφημίσεων DFP για εκδότες, υποστηρίζοντας ότι και αυτή είχε σημαντικές αντιανταγωνιστικές επιπτώσεις και αποτελούσε μέσο της μονοπωλιακής δύναμης της εταιρείας τεχνολογίας στην αγορά.

Σε έγγραφο που κατατέθηκε στο δικαστήριο στις 5 Μαΐου, η εταιρεία δήλωσε ότι η εκποίηση δεν δικαιολογείται στην περίπτωση αυτή και δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή. Αντ’ αυτού, η Google παρουσίασε τα μέτρα που θεωρεί κατάλληλα για την επίλυση των προβλημάτων που τέθηκαν, δηλώνοντας ότι διαφωνεί με την απόφαση του δικαστηρίου σχετικά με την ευθύνη και ότι προτίθεται να ασκήσει έφεση.

«Η εκποίηση δεν είναι τόσο απλή όσο η πώληση του πηγαίου κώδικα της AdX ή της DFP σε έναν πρόθυμο αγοραστή», ανέφερε.

Επειδή ο κώδικας δεν θα λειτουργεί εκτός της Google, η εκχώρηση θα απαιτούσε την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων εκδόσεων του AdX και του DFP που θα μπορούν να λειτουργούν εκτός της ιδιόκτητης υποδομής λογισμικού και υλικού της Google, ανέφερε.

Αντ’ αυτού, η εταιρεία πρότεινε διορθωτικά μέτρα που, όπως ισχυρίζεται, θα αντιμετωπίσουν τις παραβιάσεις που διαπίστωσε το δικαστήριο και θα αποκαταστήσουν τον ανταγωνισμό, συμπεριλαμβανομένης της διάθεσης των προσφορών AdX σε πραγματικό χρόνο για διαφημίσεις ανοιχτού ιστού σε όλους τους ανταγωνιστικούς διακομιστές διαφημίσεων εκδοτών.

«Το Υπουργείο Δικαιοσύνης παραδέχτηκε ότι τα διορθωτικά μέτρα που πρότεινε η Google για την τεχνολογία διαφημίσεων ανταποκρίνονται πλήρως στην απόφαση του δικαστηρίου σχετικά με την ευθύνη», δήλωσε η Lee-Anne Mulholland, αντιπρόεδρος ρυθμιστικών υποθέσεων της Google, σε απάντηση που έστειλε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την Τρίτη.

«Οι πρόσθετες προτάσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την αναγκαστική πώληση των εργαλείων τεχνολογίας διαφημίσεων της εταιρείας μας υπερβαίνουν κατά πολύ τα πορίσματα του δικαστηρίου, δεν έχουν νομική βάση και θα βλάψουν τους εκδότες και τους διαφημιζόμενους», δήλωσε η Mulholland.

Η Google δήλωσε επίσης ότι είναι δεκτική στην πρόταση του δικαστηρίου να διοριστεί ένας διαχειριστής που θα παρακολουθεί τη συμμόρφωση με τα προτεινόμενα μέτρα για τρία χρόνια.

Η ομοσπονδιακή δικαστής Leonie Brinkema είχε δηλώσει τον Απρίλιο ότι το μονοπώλιο της Google στις διαφημιστικές πλατφόρμες και τις αγορές διακομιστών παραβιάζει τον νόμο Sherman Antitrust Act, βλάπτοντας τους διαφημιστές και τους καταναλωτές.

Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο