Οι κατασκευαστές smartphones της Κίνας κατευθύνονται προς την αγορά στην ευρωπαϊκή ώθηση

Η Realme, η Oppo και η Honor επιδιώκουν να αμφισβητήσουν τη Samsung και την Apple στην ήπειρο με πιο φανταχτερά κινητά τηλέφωνα

William Langley & Gloria Li, Financial Times

Οι Κινέζοι κατασκευαστές smartphones εντείνουν τις προσπάθειές τους να αποκτήσουν ισχυρότερα ερείσματα στην Ευρώπη και να πωλούν premium συσκευές με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, με μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στον κόσμο να στοχεύει να υπερδιπλασιάσει το μερίδιο αγοράς της στην ήπειρο μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Η Realme με έδρα τη Σενζέν, η οποία έχει αυξήσει τις ευρωπαϊκές πωλήσεις κατά 275% από το 2020 έως πέρυσι, σύμφωνα με τους αναλυτές, λέει ότι στοχεύει σε μερίδιο αγοράς άνω του 10% στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, από 4% που ήταν μέχρι σήμερα.

Επί του παρόντος, ο τέταρτος μεγαλύτερος προμηθευτής της ηπείρου, ο κατασκευαστής κινητών τηλεφώνων έγινε ο ταχύτερος που έφτασε ποτέ τα 100 εκατ. παγκόσμιες αποστολές τηλεφώνων το 2021 και ο πέμπτος ταχύτερος που έφτασε τα 200 εκατ. πέρυσι, παρά την επιβράδυνση της αγοράς smartphone, σύμφωνα με έρευνα των Tech Insights και Counterpoint Research. «Αν η Realme μπορέσει να επιτύχει επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά, τότε ολόκληρη η μάρκα μας θα αναβαθμιστεί μαζικά και αυτό θα βοηθήσει τις πωλήσεις μας σε παγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε ο Francis Wong, επικεφαλής μάρκετινγκ προϊόντων της εταιρείας. «Όλη μας η στρατηγική είναι να ξεκινήσουμε από το χαμηλό επίπεδο και να ανεβούμε προς τα πάνω».

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι το κόστος μάρκετινγκ που συνεπάγεται η πώληση σε Ευρωπαίους πελάτες που είναι πιστοί στην Apple και τη Samsung είναι πάνω από 10 φορές υψηλότερο από ό,τι στην Ινδία, την πρώτη μεγάλη αγορά της εταιρείας όταν έγινε ανεξάρτητη οντότητα το 2018.

smartphones

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι λιγότερο ενήμεροι για τις κινεζικές μάρκες και ενδιαφέρονται λιγότερο για τη σχέση ποιότητας-τιμής, πράγμα που σημαίνει ότι η ανάπτυξη της εταιρείας ήταν μέχρι στιγμής πιο αργή στην ήπειρο από ό,τι σε άλλες αγορές, όπου έχει διπλασιάσει, τριπλασιάσει ή τετραπλασιάσει τις πωλήσεις της μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, πρόσθεσε. «Είμαστε συνηθισμένοι σε αυτού του είδους την ταχεία ανάπτυξη.

Έτσι, αφού ήρθαμε στην Ευρώπη, διαπιστώσαμε ότι αυτή η αγορά δεν είναι τόσο εύκολη όσο φανταζόμασταν», δήλωσε ο Γουόνγκ. Η Apple και η Samsung εξακολουθούν να κυριαρχούν στην Ευρώπη, ιδίως στο premium τμήμα, σύμφωνα με στοιχεία της Counterpoint. Αντιπροσώπευαν το 94% των τηλεφώνων που πωλήθηκαν άνω των 700 δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Ο τελευταίος εξωτερικός διεκδικητής που διεκδίκησε κοντά στο 10% της ευρωπαϊκής premium αγοράς ήταν η Huawei, η οποία αύξησε το μερίδιο των πωλήσεών της με ταχείς ρυθμούς μέχρι να εκτοπιστεί σταδιακά από τις κυρώσεις των ΗΠΑ και τις απαγορεύσεις σε ορισμένες χώρες για τη χρήση του εξοπλισμού της εταιρείας σε δίκτυα 5G από το 2020.

Η Realme ξεκίνησε τη ζωή της ως παρακλάδι της Oppo, η οποία και η ίδια ήταν μια μάρκα που ανήκε στον όμιλο ηλεκτρονικών BKK. Ο όμιλος με έδρα το Dongguan γέννησε επίσης τους κατασκευαστές τηλεφώνων Vivo και Oneplus. Η Oppo, ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο βάσει πωλήσεων, είδε την ανάπτυξή της να ανακόπτεται από μια δικαστική διαμάχη με τη Nokia για τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας το 2021, η οποία την ανάγκασε σε πολυετή υποχώρηση από την ήπειρο.

smpartphones

Αλλά φέτος, οι κινέζοι κατασκευαστές smartphone λένε ότι καταβάλλουν νέες προσπάθειες για να ενισχύσουν τις ευρωπαϊκές πωλήσεις, εντοπίζοντας μια ευκαιρία να κερδίσουν μερίδιο αγοράς με νέες τεχνολογίες, όπως αναδιπλούμενες συσκευές, προηγμένες κάμερες και υπερταχείς φορτιστές. «Είδαμε την Ευρώπη να δείχνει μια πολύ ανοιχτή στάση απέναντι στην υιοθέτηση τόσο των πτυσσόμενων όσο και των αναδιπλούμενων συσκευών … αυτό είναι πραγματικά ένα παιχνίδι που αλλάζει», δήλωσε ο Tony Ran, πρόεδρος της Ευρώπης για την Honor με έδρα τη Shenzhen, προσθέτοντας ότι η ήπειρος ήταν η πιο σημαντική αγορά της εταιρείας εκτός Κίνας.

Το δεύτερο τρίμηνο, η Honor ξεπέρασε τη Samsung και έγινε ο νούμερο ένα πωλητής αναδιπλούμενων smartphones στη δυτική Ευρώπη, έχοντας μπει στην πρώτη πεντάδα των πωλητών όσον αφορά το συνολικό μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς το προηγούμενο τρίμηνο. Ο Ran δήλωσε ότι το 60% των Ευρωπαίων αγοραστών πτυσσόμενων τηλεφώνων στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας είχαν αλλάξει από το «ντουπόλι» των συσκευών της Samsung ή της Apple.

Η ναυαρχίδα της Honor, το πτυσσόμενο τηλέφωνο Magic V3, διατίθεται σε premium τιμή περίπου 2.000 ευρώ, συγκρίσιμη με την τιμή των 1.979 ευρώ του iPhone 16 Pro Max με αποθηκευτικό χώρο 1TB. Εν τω μεταξύ, η Oppo δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι θα λανσάρει τη ναυαρχίδα της σειράς Find X8 στην Ευρώπη, σηματοδοτώντας μια υψηλού προφίλ επιστροφή για την premium μάρκα της. Ο Billy Zhang, πρόεδρος για το υπερπόντιο μάρκετινγκ, τις πωλήσεις και τις υπηρεσίες, δήλωσε ότι η Oppo ήταν «αποφασισμένη» να επενδύσει στην ευρωπαϊκή αγορά μακροπρόθεσμα. Παρά τις προκλήσεις, ήλπιζε ότι οι καταναλωτές θα συνηθίσουν σιγά-σιγά το εμπορικό σήμα Oppo.

«Το πρώτο βήμα είναι πάντα επώδυνο», δήλωσε. Η Xiaomi, επί μακρόν η κατασκευάστρια εταιρεία τηλεφώνων με τις περισσότερες πωλήσεις στην ήπειρο πίσω από την Apple και τη Samsung, αύξησε επίσης το μερίδιό της στην premium αγορά στο 4,3% το τρίτο τρίμηνο του 2024, από 2,7% την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της IDC. Στην ανατολική Ευρώπη, οι μέχρι πρότινος διεκδικητές χαμηλότερων τιμών, όπως η Transsion, ένας κινεζικός κατασκευαστής που κυριαρχεί στην Αφρική, αύξησαν επίσης σημαντικά τις πωλήσεις τους στη μεσαία κατηγορία.

Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν αγωνιστεί να ωθήσουν τα μερίδιά τους στην ευρωπαϊκή αγορά πάνω από το 4% περίπου τα τελευταία χρόνια, ενώ έχουν δημιουργήσει τεράστιους λογαριασμούς με επιθετικές εκστρατείες μάρκετινγκ που περιλαμβάνουν χορηγίες μεγάλων αθλητικών εκδηλώσεων όπως το Champions League ή το French Open.

Η αύξηση του μεριδίου αγοράς της Realme, προσθέτουν, ενισχύθηκε από τις πωλήσεις στη Ρωσία, μετά την αποχώρηση της Samsung και της Apple μετά την ολοκληρωτική εισβολή στην Ουκρανία. «Για τη Δυτική Ευρώπη, … επενδύουν πολλά χρήματα για να χτίσουν αυτή την αναγνωρισιμότητα της μάρκας … αλλά δεν βλέπουν πολλές θετικές αποδόσεις», δήλωσε ο Will Wong, αναλυτής της IDC.

Οι κατασκευαστές smartphones υποστηρίζουν ότι το κύρος της επιτυχίας σε μια ανεπτυγμένη αγορά όπως η Ευρώπη θα μπορούσε να τους βοηθήσει σε άλλες αγορές υψηλής ποιότητας, όπως η Ιαπωνία, η Αυστραλία και οι ΗΠΑ, πείθοντας ενδεχομένως τους φορείς εκμετάλλευσης να πωλούν κινεζικά τηλέφωνα σε αυτές τις περιοχές. «Πρέπει πραγματικά να το σκεφτούμε από μια μακροπρόθεσμη προοπτική», δήλωσε ο Ran από την Honor. «Από τη στιγμή που μπορούμε να το κάνουμε εδώ, μπορείτε να το κάνετε οπουδήποτε».

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο