Οι λιμενεργάτες των ΗΠΑ ετοιμάζονται για απεργία στα μεγάλα αμερικανικά λιμάνια

Χωρίς να έχουν προγραμματιστεί συνομιλίες, ο επικεφαλής του συνδικάτου στοχεύει σε αποχώρηση και προειδοποιεί την κυβέρνηση Μπάιντεν να μην παρέμβει

Paul Berger, The Wall Street Journal

Οι λιμενεργάτες από το Μέιν στο Τέξας οριστικοποιούν σχέδια απεργίας με λιγότερο από έναν μήνα να απομένει στη σύμβαση εργασίας τους και χωρίς προγραμματισμένες διαπραγματεύσεις με τους εργοδότες των λιμανιών, αυξάνοντας τις προοπτικές αποχώρησης την 1η Οκτωβρίου που θα έπληττε την οικονομία των ΗΠΑ τις εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές.

  • Ανώτεροι αξιωματούχοι της ναυτιλιακής βιομηχανίας λένε ότι η πρώτη απεργία εδώ και σχεδόν 50 χρόνια από το σωματείο International Longshoremen’s Association, που εκπροσωπεί λιμενεργάτες στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου, αρχίζει να φαίνεται αναπόφευκτη.

«Η ILA συνεχίζει να σηματοδοτεί έντονα ότι έχει ήδη λάβει την απόφαση να κηρύξει απεργία», δήλωσε την Πέμπτη η Ναυτιλιακή Συμμαχία των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία εκπροσωπεί τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους εργοδότες λιμένων.

  • «Ελπίζουμε ότι η ILA θα ξανανοίξει τον διάλογο και θα μοιραστεί τις τρέχουσες απαιτήσεις του για το συμβόλαιο, ώστε να μπορέσουμε να συνεργαστούμε για μια νέα συμφωνία». Ο Πρόεδρος του Σωματείου Χάρολντ Ντάγκετ αρνήθηκε να καθίσει σε συνομιλίες εκτός εάν οι εργοδότες συμφωνήσουν σε αύξηση των αποδοχών κατά 77%, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει τις συνομιλίες.

Αυτό είναι πολύ υψηλότερο από τα μισθολογικά κέρδη 32% που κέρδισαν πέρυσι οι λιμενεργάτες της Δυτικής Ακτής που εκπροσωπούνται από τη Διεθνή Ένωση Longshore και Warehouse Union στις εργασιακές συνομιλίες. Ο Daggett απέρριψε μια προσφορά μισθού σχεδόν 40%, σύμφωνα με την πηγή.

  • Ο ηγέτης του συνδικάτου λέει ότι οι 45.000 εργαζόμενοί του στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου θα απεργήσουν εάν δεν έχουν νέα σύμβαση πριν από τη λήξη της τρέχουσας εξαετούς συμφωνίας τα μεσάνυχτα της 30ης Σεπτεμβρίου. Το συνδικάτο δεν έχει προγραμματίσει συνομιλίες με τους εργοδότες αυτόν τον μήνα, αφήνοντας ζητήματα όπως οι μισθοί, η υγειονομική περίθαλψη και η χρήση αυτοματισμών στις αποβάθρες σε αδιέξοδο.

«Όσο περισσότερο χρόνο χρειάζονται αυτοί οι τύποι για να φτάσουν στο τραπέζι και να μιλήσουν, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να υπάρξει ένα ευνοϊκό αποτέλεσμα», είπε ένας λιμενικός αξιωματούχος της Ανατολικής Ακτής. «Είναι απογοητευτικό που το ρολόι χτυπάει και δεν μιλούν ακόμα».

  • «Το ILA σίγουρα θα βγει στους δρόμους την 1η Οκτωβρίου, αν δεν λάβουμε το είδος του συμβολαίου που μας αξίζει», είπε ο Ντάγκετ στους παρευρισκόμενους του ILA σε μια βιντεοκάμερα. Περισσότεροι από 200 αξιωματούχοι του ILA συναντήθηκαν στο Νιου Τζέρσεϊ την Τετάρτη και την Πέμπτη για να συζητήσουν τα αιτήματα των συμβάσεων τους και τη στρατηγική απεργίας του συνδικάτου.

Ο Ντάγκετ, ο οποίος είναι 78 ετών και διανύει την τέταρτη θητεία του ως πρόεδρος του συνδικάτου, απειλεί με απεργία στα λιμάνια από το περασμένο καλοκαίρι, όταν είπε στους αντιπροσώπους στο ετήσιο συνέδριο του ILA να αρχίσουν να εξοικονομούν χρήματα σε περίπτωση αποχώρησης. Ορισμένοι αξιωματούχοι της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέλαβαν τις απειλές ως διαπραγματευτική στάση.

  • Μόλις πριν από ένα μήνα, ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της δανικής εταιρείας A.P. Møller-Maersk, υποβάθμισε τον κίνδυνο απεργίας. Τώρα, οι εισαγωγείς και οι εξαγωγείς των ΗΠΑ αντιμετωπίζουν την προοπτική μιας επ’ αόριστης διακοπής σε μεγάλες πύλες, όπως το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, η Σαβάνα, η Γκα., το Νόρφολκ, η Βα. μεταφέρουν τρόφιμα, ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και πρώτες ύλες.

Αξιωματούχοι της ναυτιλίας λένε ότι μια απεργία θα… κυματίσει επίσης τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, διακόπτοντας τις λειτουργίες φορτίου από την Ασία στην Ευρώπη. Η Maersk, σε μήνυμα προς τους πελάτες της την Πέμπτη, είπε: «Ακόμα και μια σύντομη διακοπή μπορεί να απαιτήσει εβδομάδες για την πλήρη επίλυση, οδηγώντας σε σημαντικές καθυστερήσεις και καθυστερήσεις».

  • Μια απεργία θα αποτελέσει επίσης σημαντική πρόκληση για την κυβέρνηση Μπάιντεν λίγες εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου. Ο Ντάγκετ έχει προειδοποιήσει την κυβέρνηση να μην παρέμβει στις συνομιλίες και δεν έχει δείξει σημάδια ότι θέλει να εκτονώσει την πίεση στην κυβέρνηση. Ο επικεφαλής του συνδικάτου, σε συνέντευξη βίντεο που κυκλοφόρησε την Πέμπτη, τόνισε ότι η απεργία μπορεί να διαρκέσει για εβδομάδες.

Ο Πρόεδρος Μπάιντεν μπορεί να επικαλεστεί τον ομοσπονδιακό νόμο, τον νόμο Taft-Hartley, για να αναγκάσει τους λιμενεργάτες να ξαναρχίσουν τη λειτουργία τους. «Η μόνη ελπίδα είναι να είναι γρήγορο και η διοίκηση να επικαλεστεί τον Taft-Hartley και να επαναφέρει τους ανθρώπους στη δουλειά», δήλωσε ένας αξιωματούχος της ναυτιλιακής βιομηχανίας που γνωρίζει τις συζητήσεις για την εργασία.

  • Ο Ντάγκετ είπε σε μια συνέντευξη βίντεο που κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα ότι εάν ο πρόεδρος αναγκάσει τους λιμενεργάτες να επιστρέψουν στη δουλειά, θα επιβραδύνουν εσκεμμένα τις επιχειρήσεις και θα συμπιέζουν περαιτέρω την οικονομία. «Στον σημερινό κόσμο, θα σε σακατέψω», είπε.

Τα κέρδη των αερομεταφορέων κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν το επίκεντρο των εργασιακών διαπραγματεύσεων σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των συνομιλιών που οδήγησαν στη συμφωνία του περασμένου έτους για τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.

  • Οι ναυτιλιακές εταιρείες ωκεανών κέρδισαν εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια κατά την περίοδο, όταν η ζήτηση για χώρο σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε και οι ναύλοι εκτοξεύθηκαν στα ύψη. «Θέλω ένα κομμάτι από αυτό για τους άντρες μου», είπε ο Ντάγκετ.

Τ.Σ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο