Κάτω από 21%, τι συμβαίνει με τη Ford; Οι μετοχές της Ford Motor Company (NYSE: F) υποχωρούν πάνω από 20% μετά την απογοήτευση της εταιρείας από τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου την περασμένη εβδομάδα.
Τα προβλήματα που πλήττουν τις μετοχές της Ford αποτελούν μέρος ενός εγγενούς προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Πρόκειται για μια πολύ κυκλική επιχείρηση και η αγορά σπάνια δίνει σε αυτές τις εταιρείες υψηλές αποτιμήσεις.
Με κάποια προβλήματα στα ηλεκτρικά οχήματα και την κάλυψη εγγύησης, σε συνδυασμό με μια σχετικά χλιαρή πρόβλεψη για το δεύτερο εξάμηνο του έτους για τις πωλήσεις αυτοκινήτων γενικά, οι μετοχές της Ford δεν είναι πιθανό να ανταμείψουν τους επενδυτές μέχρι το 2024.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά.
Απώλεια κερδών Η μεγάλη είδηση την περασμένη εβδομάδα ήταν η απώλεια κερδών της Ford. Η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά έσοδα ύψους 1,87 δισ. δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο, έναντι 1,92 δισ. δολαρίων το προηγούμενο τρίμηνο. Σύμφωνα με το CNBC, τα κέρδη των 0,47 δολαρίων ανά μετοχή έρχονται σε δραστική αντίθεση με τις προσδοκίες για 0,68 δολάρια, ενώ τα συνολικά έσοδα από την αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασαν τις προσδοκίες στα 44,81 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ένας από τους λόγους για τα απογοητευτικά κέρδη της Ford συνδέθηκε με τα αποθεματικά που προορίζονταν για θέματα εγγύησης. Ο CFO John Lawler δήλωσε ότι η εταιρεία σημειώνει πρόοδο στην αντιμετώπιση ζητημάτων ποιότητας, αλλά αυτό παραμένει ένα πιθανό πρόβλημα. Τα αποθέματα ήταν ειδικά για αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν το 2021 και πριν, αλλά πρέπει να αναρωτηθεί κανείς πόσο καιρό αυτό θα παραμείνει πονοκέφαλος.
Η Ford κατασκευάζει εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως και τα ζητήματα εγγύησης για τον ποιοτικό έλεγχο θα μπορούσαν να είναι ένα επαναλαμβανόμενο ζήτημα για κάποιο χρονικό διάστημα. Ο άλλος μεγάλος πονοκέφαλος εδώ είναι η κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων. Γνωστό ως Model το εξάρτημα ηλεκτρικών οχημάτων της Ford έχασε 1,14 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο.
Από την πλευρά των πωλήσεων, αυτό το τμήμα της επιχείρησης ήταν ισχυρό σε ετήσια βάση, με τις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 61% το δεύτερο τρίμηνο. Δυστυχώς, το κόστος αυτής της κατηγορίας, σε συνδυασμό με την ελαφρύτερη από την αναμενόμενη ζήτηση, οδηγούν σε μια δύσκολη κατάσταση για τη Ford.
Η εταιρεία εξακολουθεί να είναι ο δεύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων με τις καλύτερες πωλήσεις μετά την Tesla, αλλά οι σχετικές οικονομικές απώλειες είναι μια πικρή σημείωση σε αυτό που αναμένεται να είναι ένα ισχυρό τμήμα για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ένας κλάδος γεμάτο προκλήσεις
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει οποιαδήποτε αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της Ford, είναι ότι αυτές οι μετοχές τείνουν να διαπραγματεύονται μόνο με περίπου 10 έως 12 φορές τα κέρδη, οπότε τυχόν απογοητεύσεις οδηγούν τελικά σε καθοδική πίεση στη μετοχή. Τα απογοητευτικά κέρδη της Ford το δεύτερο τρίμηνο, με την επακόλουθη πτώση της τιμής της μετοχής κατά 20%, δείχνουν τέλεια αυτή την τάση.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, οι οποίες είναι εξαιρετικά σημαντικές για εταιρείες όπως η Ford, αναμένεται να μειωθούν το δεύτερο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με την Cox Automotive, μια σημαντική πηγή έρευνας για τη βιομηχανία. Ενώ τα αποθέματα αυξάνονται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν αυξανόμενα κίνητρα για την πώληση οχημάτων.
Τελικά, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις υψηλές τιμές που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και καθιστά δυσκολότερο για τη Ford να οδηγήσει την κορυφαία ανάπτυξη. Οι μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών κάνουν λόγο για κέρδη 1,92 δολαρίων ανά μετοχή για ολόκληρο το έτος. Δεδομένου ότι η Ford δεν άλλαξε μεγάλο μέρος των προσδοκιών της για το έτος, αυτές οι εκτιμήσεις θα έδιναν στη μετοχή μια προθεσμιακή αναλογία τιμής προς κέρδη 5,7.
Με την πρώτη ματιά, αυτό μπορεί να φαίνεται δελεαστικό για τους επενδυτές. Το πρόβλημα, όπως σημειώνεται, είναι ότι αυτές οι μετοχές αυτοκινήτων απλά δεν διαπραγματεύονται σε υψηλά πολλαπλάσια σε σχέση με τα κέρδη. Για να ανακτήσουν δυναμική οι μετοχές της Ford, η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να προσφέρει εκπλήξεις στην ανοδική πορεία κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Δεν θα είναι αρκετό για να ανταποκριθεί απλώς στις προσδοκίες.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ – ΑΠΟΔΟΣΗ
Τατιανή Σάγιεχ