Οι μετοχές της Marks & Spencer πέφτουν μετά την προειδοποίηση για ένα δύσκολο περιβάλλον

Ο λιανοπωλητής δήλωσε ότι αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος από τις αυξήσεις στη φορολογία

Οι μετοχές της Marks & Spencer είχε τη χειρότερη ημέρα των τελευταίων δύο και πλέον ετών, αφού η βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης προειδοποίησε για αβέβαιες προοπτικές, καθώς ανακοίνωσε ισχυρές χριστουγεννιάτικες συναλλαγές.

Οι μετοχές της M&S διαπραγματεύονταν κατά 5,2% χαμηλότερα στις 357,20 πένες στις πρωινές ευρωπαϊκές συναλλαγές, η χειρότερη ημερήσια πτώση των τιμών από τον Σεπτέμβριο του 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία της FactSet. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή σημειώνουν άνοδο 26% τους τελευταίους 12 μήνες.

Οι προοπτικές για την οικονομική ανάπτυξη, τον πληθωρισμό και τα επιτόκια είναι αβέβαιες και η επιχείρηση αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος από τις αυξήσεις στη φορολογία, ανέφερε η εταιρεία την Πέμπτη.

Τον περασμένο Οκτώβριο, στον πρώτο της προϋπολογισμό ως επικεφαλής του υπουργείου Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου, η Ρέιτσελ Ριβς αύξησε τον εθνικό μισθό διαβίωσης και αύξησε τις εργοδοτικές εισφορές εθνικής ασφάλισης, συσσωρεύοντας επιπλέον κόστος στις επιχειρήσεις.

«Αυτοί οι αντίξοοι άνεμοι θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από όλες τις εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου», ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Shore Capital Markets Clive Black και Darren Shirley. Πρόσθεσε ότι η M&S φαίνεται να βρίσκεται σε καλή κατάσταση, βοηθούμενη από την αύξηση του όγκου, την αύξηση των μετοχών, την περαιτέρω αυτοβελτίωση και τον ισχυρό ισολογισμό.

Ο επικεφαλής της έρευνας μετοχών της Quilter Cheviot, Chris Beckett, δήλωσε ότι το αυξημένο κόστος εθνικής ασφάλισης και οι ευρύτερες προκλήσεις για το κόστος ζωής αναμένεται να φάνε τα μέτρα που έχουν σχεδιαστεί για την ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους.

Οι μετοχές της Tesco, του νούμερο ένα παντοπωλείου του Ηνωμένου Βασιλείου με βάση το μερίδιο αγοράς, υποχώρησαν επίσης στις πρώτες ευρωπαϊκές συναλλαγές, αφού η εταιρεία υποστήριξε τις προοπτικές της για το έτος και ανέφερε ισχυρές επιδόσεις κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.

Η πτώση θα μπορούσε να σχετίζεται με μια δόση απογοήτευσης που δεν διευρύνθηκε η καθοδήγηση μετά την εορταστική επιτυχία, δήλωσε σε σημείωμά του ο επικεφαλής αγορών της Interactive Investor Richard Hunter.

«Οι επενδυτές επέλεξαν να χτυπήσουν και τις δύο μετοχές στις πρώτες συναλλαγές εν μέσω της σειράς των οικονομικών προκλήσεων που έρχονται, ενώ έλαβαν κάποια κέρδη μετά το ισχυρό πρόσφατο ράλι τους», δήλωσε ο Hunter.

Παρά τις δυσκολίες, η M&S δήλωσε ότι είναι βέβαιη για την επίτευξη προόδου στο υπόλοιπο του έτους, καθώς συνεχίζει το αναπτυξιακό της σχέδιο.

Το 2022, ο λιανοπωλητής έθεσε μια σειρά από στρατηγικούς στόχους για την αναδιαμόρφωση της επιχείρησης για ανάπτυξη με τη μείωση του κόστους, την αύξηση των περιθωρίων κέρδους και τη μετατόπιση του όγκου σε αναπτυσσόμενες κατηγορίες και κανάλια.

«Ο μετασχηματισμός της M&S είναι ένας μαραθώνιος, όχι ένα σπριντ», δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της M&S Stuart Machin, προσθέτοντας ότι ο όμιλος θα συνεχίσει να επιταχύνει την κλίμακα και τον ρυθμό της αλλαγής.

«Η εταιρεία συνεχίζει να επωφελείται από τη στρατηγική αναδιαμόρφωσή της», ανέφερε η AlphaValue σε σημείωμά της.

«Η ισχύς της βασικής της επιχείρησης τροφίμων, οι προηγμένες ψηφιακές εξελίξεις και η αυξανόμενη ελκυστικότητα της επιχείρησης ένδυσης μας δίνουν αυξημένη εμπιστοσύνη για τις επόμενες περιόδους», πρόσθεσε.

Η Marks & Spencer ανακοίνωσε πωλήσεις 4,06 δισ. στερλινών (5,02 δισ. δολάρια) για τις 13 εβδομάδες που έληξαν στις 28 Δεκεμβρίου, οι οποίες περιλαμβάνουν τη βασική εορταστική περίοδο, αυξημένες κατά 5,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Το αποτέλεσμα υπερέβη τις προβλέψεις των αναλυτών για 3,96 δισ. λίρες, σύμφωνα με δημοσκόπηση εκτιμήσεων της Visible Alpha.

«Αυτά ήταν άλλα καλά Χριστούγεννα για την M&S, βασισμένα στις ισχυρές επιδόσεις του προηγούμενου έτους», δήλωσε ο Machin, προσθέτοντας ότι τα ρεκόρ πωλήσεων έσπασαν σε όλη την επιχείρηση.

Η μεγαλύτερη συνεισφορά στην ανάπτυξη ήταν η επιχείρηση τροφίμων, με τις τριμηνιαίες πωλήσεις να αυξάνονται κατά 8,7%. Ο όμιλος λάνσαρε 500 νέες σειρές και οι πωλήσεις των νέων χριστουγεννιάτικων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 14%.

Η M&S τα πήγε καλά στο τρίτο τρίμηνο, αλλά μπορεί να τα πάει ακόμα καλύτερα, δήλωσαν οι αναλυτές της Shore Capital Markets.

Andrea Figueras, The Wall Street Journal

Τ.Σ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο