Οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων της Σιγκαπούρης πέφτουν κατακόρυφα μετά το σκάνδαλο ξεπλύματος χρήματος

Τα νέα μοντέλα Bentley, Ferrari, Jaguar και Rolls-Royce που πωλούνται στην πόλη-κράτος μειώνονται κατά τρία τέταρτα

Οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων στη Σιγκαπούρη έχουν μειωθεί κατακόρυφα, καθώς οι αγοραστές αποφεύγουν τις επιδεικτικές επιδείξεις πλούτου, αφού η κυβέρνηση αύξησε τους φόρους στα οχήματα και ενίσχυσε τους ελέγχους δέουσας επιμέλειας ως απάντηση σε ένα σκάνδαλο ξεπλύματος χρήματος ύψους 2 δισ. δολαρίων.

Ο αριθμός των νέων μοντέλων Bentley, Ferrari, Jaguar και Rolls-Royce που πωλήθηκαν στην πόλη-κράτος μειώθηκε κατά τρία τέταρτα πέρυσι σε σύγκριση με το 2023, καθώς οι πλούσιοι αγοραστές απέφευγαν τις μάρκες πολυτελείας μετά από μια επιζήμια υπόθεση ξεπλύματος χρήματος, κατά την οποία η αστυνομία κατέσχεσε δεκάδες φανταχτερά οχήματα.

«Τα περισσότερα πολυτελή αυτοκίνητα που αγοράστηκαν τα τελευταία χρόνια ήταν από Κινέζους πελάτες», δήλωσε ο Anson Lee, διευθύνων σύμβουλος της αντιπροσωπείας πολυτελών αυτοκινήτων Euro Performance Asia. «Μετά το σκάνδαλο, βλέπετε τώρα την αγορά να παραμένει στάσιμη.

«Έχω ακόμα Κινέζους πελάτες, αλλά θέλουν να κρατήσουν χαμηλό προφίλ, οπότε ολόκληρη η αγορά έχει επιβραδυνθεί», δήλωσε ο Lee, προσθέτοντας ότι οι πελάτες του προτιμούν όλο και περισσότερο τα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν εκτοξευθεί, ιδίως για τον κινεζικό κατασκευαστή BYD, ο οποίος ήταν η δεύτερη μάρκα αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις στη Σιγκαπούρη πέρυσι, αφού εισήλθε στην αγορά μόλις το 2020.

Οι πωλήσεις της BYD έφτασαν τις 6.191 το 2024, τετραπλάσιες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις της Tesla υπερδιπλασιάστηκαν σε 2.384, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχής Χερσαίων Μεταφορών.

Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις νέων Rolls-Royce μειώθηκαν από 95 σε 23 πέρυσι, ενώ ο αριθμός για τη Ferrari μειώθηκε από 97 σε 29. Ο αριθμός των νέων Jaguar μειώθηκε σχεδόν στο μισό σε 27, ενώ οι πωλήσεις της Bentley μειώθηκαν σε 25 από 58.

Η Bentley απέδωσε την πτώση στην εξάντληση των υφιστάμενων μοντέλων, με τις νέες εκδόσεις των Continental GT και Flying Spur να εισέρχονται στην αγορά μόλις στις αρχές του τρέχοντος έτους. Αναμένει ότι οι πωλήσεις θα βελτιωθούν με τη διαθεσιμότητα των νέων αυτοκινήτων.

Η Jaguar, η Ferrari και η Rolls-Royce αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

Η Σιγκαπούρη έχει δει μια εισροή πλούτου τα τελευταία χρόνια, ιδίως από Κινέζους υπηκόους, καθώς ανταγωνίζεται για να γίνει ο κορυφαίος κόμβος διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου στην Ασία, αλλά οι φιλοδοξίες έχουν επίσης έρθει με κίνδυνο.

Η πόλη-κράτος συγκλονίστηκε πριν από δύο χρόνια από μια υπόθεση ξεπλύματος χρήματος στην οποία εμπλέκονται άτομα που συνδέονται με μια συμμορία από την επαρχία Φουτζιάν της Κίνας. Κατά τη διάρκεια επιδρομών σε ακίνητα σε όλο το νησί, η αστυνομία κατέσχεσε 77 οχήματα.

Σε ένα ακίνητο κατασχέθηκαν τέσσερα αυτοκίνητα συνολικής αξίας 4,7 εκατ. δολαρίων S$ (3,5 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), μεταξύ των οποίων μια κόκκινη Rolls-Royce Dawn, μια μαύρη Rolls-Royce Cullinan, μια κόκκινη Porsche 911 Targa και μια λευκή Toyota Alphard.

«Βλέπεις πολύ λιγότερες κόκκινες Rolls-Royce να κυκλοφορούν στη Σιγκαπούρη αυτές τις μέρες», δήλωσε άτομο που εμπλέκεται στην υπόθεση για την οποία έχουν καταδικαστεί 10 άτομα.

Οι traders δήλωσαν ότι ένας από τους λόγους για τη μείωση των νέων πολυτελών οχημάτων ήταν ότι τα κατασχεμένα αυτοκίνητα πωλούνταν ξανά στην αγορά. Ο υπουργός Δικαιοσύνης της Σιγκαπούρης, K Shanmugam, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η κυβέρνηση έχει πουλήσει μέχρι στιγμής 33 από τα κατασχεθέντα αυτοκίνητα.

Ως απάντηση στο σκάνδαλο, η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης διέταξε τους εμπόρους πολυτελών αυτοκινήτων, τους μεσίτες ακινήτων και τους πωλητές πολύτιμων λίθων να ελέγχουν τις πηγές χρηματοδότησης των πιο ακριβών προϊόντων τους και να καταγγέλλουν τους αγοραστές για τους οποίους υποπτεύονται ότι έχουν εγκληματικές διασυνδέσεις.

«Πάντα [έπρεπε] να κάνουμε τη δέουσα επιμέλεια για τους πελάτες μας, αλλά αυτό έχει γίνει πιο ευαίσθητο λόγω της υπόθεσης ξεπλύματος χρήματος», δήλωσε ο Λι.

Οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων έχουν επίσης πληγεί από έναν υψηλότερο φόρο που εισήχθη το 2023 για να δροσίσει αυτό που η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται ως μια υπερθερμασμένη αγορά που προέρχεται από την πανδημία του Covid-19.

Οι φόροι για τα πιο ακριβά αυτοκίνητα – εκείνα με τιμή άνω των 80.000 S$ – αυξήθηκαν στο 320% από 220%. Η κυβέρνηση εισήγαγε επίσης αλλαγές για τον περιορισμό της αξίας μεταπώλησης των αυτοκινήτων.

Ένα άλλο θέμα που απασχολεί τους αγοραστές είναι το κόστος των πιστοποιητικών δικαιωμάτων, τα οποία πρέπει να αποκτήσουν οι κάτοικοι πριν τους επιτραπεί να αγοράσουν αυτοκίνητο. Οι τιμές βασίζονται σε ένα σύστημα υποβολής προσφορών για τον έλεγχο του αριθμού των οχημάτων στους δρόμους.

Για τα πιο ισχυρά μοντέλα, τα πιστοποιητικά κοστίζουν επί του παρόντος λίγο κάτω από 117.000 S$, από 96.000 S$ πριν από ένα χρόνο, αλλά σημαντικά κάτω από την τιμή των 150.000 S$ τον Νοέμβριο του 2023, γεγονός που αντανακλά τη μείωση της ζήτησης για οχήματα υψηλών προδιαγραφών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο