ΟΛΘ: Σημαντικός Παίκτης στις εμπορικές μεταφορές και την κρουαζιέρα- Εκτίναξη της δραστηριότητας

Η επιτυχημένη πορεία του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) τα τελευταία 5 χρόνια

ΟΛΘ

Σημαντικός Παίκτης στις εμπορικές μεταφορές και την κρουαζιέρα καθίσταται ο ΟΛΘ

  • Την εβδομάδα αυτή διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη το φόρουμ για τα λιμάνια της Νότιο-Ανατολικής Μεσογείου. Οικοδεσπότης θα είναι ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΟΛΘ κ. Αθανάσιος Λιάγκος.

Στο συνέδριο θα συμμετέχουν σημαντικές προσωπικότητες του κλάδου των λιμένων και των θαλασσίων μεταφορών. Το συνέδριο θα αναφερθεί και στην σημασία των ελληνικών λιμένων σε σχέση με την τρέχουσα συγκυρία μετά και τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή.

  • Η εκτίναξη της δραστηριότητας του ΟΛΘ τα τελευταία 5 χρόνια είναι αποτέλεσμα της εξωστρέφειας αλλά και του εκσυγχρονισμού του λιμανιού σε σχέση με τις απαιτήσεις της αγοράς.

Την τελευταία διετία προχώρησαν σημαντικές νέες συνεργασίες, με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ (SCZone) – Port Said, το λιμάνι του Gdańsk της Πολωνίας και το λιμάνι Ashdod του Ισραήλ, που διευρύνουν τον ρόλο του Λιμένα Θεσσαλονίκης ως λιμένα διεθνούς σημασίας, προάγοντας το διασυνοριακό εμπόριο, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα και συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια της χώρας.

  • Έτσι το ‘ξεχασμένο’ Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ζωντάνεψε όχι μόνο ως εμπορικό κέντρο μεταφορών αλλά και ως λιμάνι υποδοχής και φιλοξενίας πλοίων κρουαζιέρας κάτι που έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
  • Εκτιμάται ότι μέσα στο 2024 από το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα περάσουν περισσότερα από 90 κρουαζιερόπλοια αριθμός ρεκόρ στην ιστορία της πόλης.

Σημαντικές Επενδύσεις

Με το σύνολο των επενδύσεων του Οργανισμού να ξεπερνά τα 70 εκατ. ευρώ κατά το διάστημα 2018-2023 ο ΟΛΘ διαθέτει πλέον σύγχρονες υποδομές και εξοπλισμό, προσφέροντας στην αγορά αμεσότητα και αναβαθμισμένες υπηρεσίες.

  • Η σημαντική αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού του Λιμένα Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει την προμήθεια ενός νέου Αυτοκινούμενου Γερανού (Mobile Harbor Crane), 12 νέων Straddle Carriers, και τη μείζονος σημασίας λειτουργία δύο νέων, ειδικά σχεδιασμένων γερανογεφυρών, New Panamax (STS Cranes).

Με τον εξοπλισμό αυτό παρέχεται η δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας έως 14.000 TEU, προσελκύοντας ταυτόχρονα νέους πελάτες.

Έχουν ολοκληρωθεί επίσης έργα ψηφιοποιήσης του Οργανισμού τα οποία έχουν μειώσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες καθώς και έργα αναβάθμισης των ενεργειακών υποδομών και αναβάθμισης των κτηριακών εγκαταστάσεων όπως αυτά των κρηπιδωμάτων, κτιρίων κλπ.

  • Με την βελτίωση των υποδομών του, των παρεχομένων υπηρεσιών και την άνοδο της δραστηριότητας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει αυξήσει σημαντικά το διεθνές του αποτύπωμα της ως κύριου παρόχου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης να ξεπεράσει το 2023 τις 500.000.

Πράσινη Ανάπτυξη

Η υλοποίηση Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΛΘ Α.Ε., σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του, αποτυπώνει τον εκσυγχρονισμό του. Ο ΟΛΘ είναι μια από της εταιρείες που συμμετέχουν σήμερα στον δείκτη Αειφορίας του ATHEX.

  • Το ετήσιο πλάνο δράσης της εταιρείας επικεντρώνεται σε πολιτικές που αφορούν το Περιβάλλον, το Κλίμα και την Ενέργεια και την Αλληλεπίδραση τους με την Κοινωνία.

Ρεκόρ Αποτελεσμάτων για τον ΟΛΘ

  • Η θετική πορεία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αποτυπώνεται και στις οικονομικές του επιδόσεις. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αποτελέσματα του α’ εξάμηνου, ο ΟΛΘ καταγράφει μεγέθυνση των οικονομικών του μεγεθών σε όλα τα επίπεδα.

Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 17,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, φτάνοντας τα 48,4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα Μικτά Κέρδη του οργανισμού καταγράφονται αυξημένα κατά 29,2%, και ανέρχονται πλέον στα €22,4 εκατ. ευρώ.

  • Η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) αυξήθηκε κατά 37,6% στα €20,8 εκατ, ενώ τα Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 62,3%, στα €13,6 εκατ.

Αντίστοιχη πορεία αναμένεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του ΟΛΘ και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο