Mark Maurer, Kristin Broughton και Jennifer Williams, The Wall Street Journal
Οι δημόσιες εταιρείες αναφέρουν συχνά τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη στις κλήσεις για τα κέρδη, αναφέροντας τη θετική επίδρασή της στην τελική γραμμή ή τα πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα σε δοκιμές. Υπάρχει όμως μια εφαρμογή που αφήνουν ανείπωτη: ο ρόλος της τεχνολογίας σε αυτές τις ίδιες τις κλήσεις.
Τα τμήματα σχέσεων με τους επενδυτές σε εταιρείες όπως η μάρκα υποδημάτων Skechers USA και η εταιρεία παροχής συστημάτων δικτύωσης και λογισμικού Ciena έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν τη γενεσιουργό τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουν στην προετοιμασία των σχολίων τους για τα κέρδη.
Ορισμένα έχουν χρησιμοποιήσει τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψουν τις ερωτήσεις που μπορεί να κάνουν οι αναλυτές, για παράδειγμα, και να ετοιμάσουν τις καλύτερες απαντήσεις.
Οι οικονομικές ομάδες σε γενικές γραμμές ήταν πιο αργές στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης σε σχέση με άλλα τμήματα, όπως το μάρκετινγκ και η υποστήριξη πελατών, εν μέρει επειδή εξακολουθούσαν να σταθμίζουν τους κινδύνους, το κόστος και τα οφέλη. Αλλά έχουν αρχίσει να κάνουν μια εξαίρεση για τις σχέσεις με τους επενδυτές.
Κάθε τρίμηνο, οι αμερικανικές δημόσιες εταιρείες ανακοινώνουν τα κέρδη τους με μια παρουσίαση που περιλαμβάνει μια λεπτομερή ανακοίνωση και παρουσίαση των κερδών, ακολουθούμενη από μια κλήση για τα κέρδη στην οποία τα στελέχη παραδίδουν προετοιμασμένες παρατηρήσεις και υποβάλλονται σε ερωτήσεις αναλυτών.
«Λόγω της γλώσσας και των επικοινωνιών που εμπλέκονται στις σχέσεις με τους επενδυτές, η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη έχει σαφή εφαρμογή για αυτές τις διαδικασίες», δήλωσε η Shannon Cole, αντιπρόεδρος στην πρακτική των χρηματοοικονομικών στην εταιρεία ερευνών Gartner.
Πράγματι, το 44% των επαγγελματιών που ασχολούνται με τις σχέσεις με τους επενδυτές έχουν ήδη εντάξει την ΤΝ στα προγράμματα IR των εταιρειών τους, κυρίως για τη δημιουργία γραπτού περιεχομένου, σύμφωνα με έρευνα του Μαρτίου από το National Investor Relations Institute, μια επαγγελματική ομάδα.
Ορισμένες εταιρείες βασίζονται στην ΤΝ ως έναν τρόπο να ελέγχουν από μέσα την προσέγγιση των κερδών τους. Τα τελευταία τρίμηνα, η Skechers έχει χρησιμοποιήσει ένα εργαλείο AI για να δει αν τα πρόσφατα σχόλια για τα κέρδη ευθυγραμμίζονται με τα προβλεπόμενα μηνύματα της μάρκας, δήλωσε ο Chief Financial Officer John Vandemore.
Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στο να μετρήσει αν τα εργαλεία AI των επενδυτών – τα οποία μπορεί να χρησιμοποιούν για να αφομοιώσουν τις εκθέσεις κερδών αντί να ακούνε πραγματικά τις κλήσεις ή να διαβάζουν το υλικό της εταιρείας – θα έβγαζαν τα ίδια βασικά μηνύματα που αναμένει η Skechers, είπε.
«Η πραγματικότητα είναι ότι πολλοί επενδυτές θα στραφούν στη χρήση τέτοιων εργαλείων», δήλωσε ο Vandemore. «Έτσι, θέλουμε να διασφαλίσουμε, καθώς προετοιμάζουμε και παραδίδουμε μηνύματα, ότι αν περάσουν από αυτή την ανάλυση … αυτό που επιστρέφει είναι σύμφωνο με τους στόχους των μηνυμάτων που προσπαθούμε να παραδώσουμε».
Η Ciena χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη ως «πολύ ισχυρούς βοηθούς» που μπορούν να βοηθήσουν στη σύνταξη του σεναρίου μιας κλήσης για τα κέρδη και να προβλέψουν τις ερωτήσεις, δήλωσε ο Gregg Lampf, αντιπρόεδρος των σχέσεων με τους επενδυτές.
Η TN μπορεί να εντοπίσει επιλογές λέξεων ή φράσεων που οι ακροατές μπορεί να μην κατανοούν πλήρως. «Μπορούμε να εκτελέσουμε ελέγχους ασάφειας, ελλείψει καλύτερου τρόπου να το θέσουμε, με βάση συγκεκριμένες προσωπικότητες για να διασφαλίσουμε ότι, στην πραγματικότητα, αρθρώνουμε κάτι με τρόπο που θα έχει νόημα για τους περισσότερους ανθρώπους», δήλωσε ο Lampf, αναφερόμενος στους διαφορετικούς τύπους ανθρώπων που ακούν τις κλήσεις για τα κέρδη.
Η Ciena χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για «ελέγχους ασάφειας», για να διασφαλίσει ότι τα μηνύματά της στις κλήσεις κερδών συνδέονται με τα είδη των ανθρώπων που μπορεί να ακούνε.
Τα στελέχη πολλών εταιρειών χρησιμοποιούν την ΤΝ για να βελτιώσουν την επιλογή των λέξεων στις προετοιμασμένες παρατηρήσεις τους, για παράδειγμα, για να αποφασίσουν αν θα πουν ότι το τρίμηνο ήταν «ισχυρό» ή «σταθερό», δήλωσε ο Dan Sandberg, επικεφαλής ποσοτικών ερευνών και λύσεων στην S&P Global Market Intelligence. Το εργαλείο της εταιρείας προτίμησε πρόσφατα το «ισχυρό», με βάση τις μετρήσεις κερδών άλλων εταιρειών που χρησιμοποίησαν τη λέξη στις κλήσεις κερδών τους, είπε.
Το Generative AI μπορεί επίσης να διαβάσει τις αρμονίες στις προετοιμασμένες δηλώσεις των στελεχών για τα κέρδη, αξιολογώντας τες ως αισιόδοξες, δυσοίωνες ή κάτι πιο μετρημένο, δήλωσε ο Steve Soter, αντιπρόεδρος της Workiva, εταιρείας παροχής λογισμικού επιχειρηματικών αναφορών.
«Είναι ο οικονομικός διευθυντής ανήσυχος ή αισιόδοξος, και αυτό θα μπορούσε να δώσει κάποια ένδειξη για το πώς θα είναι οι μελλοντικές επιδόσεις της εταιρείας». δήλωσε ο Soter, περιγράφοντας το είδος των πιθανώς ακούσιων πληροφοριών που μπορεί να πιάσει η ΤΝ πριν βγει προς τα έξω.
Η αυξημένη εξάρτηση από την ΤΝ στη σύνταξη δελτίων ειδήσεων ή σεναρίων τηλεδιάσκεψης εγκυμονεί νέους κινδύνους για τις εταιρείες, λένε οι σύμβουλοι, μεταξύ των οποίων και ηθικά ζητήματα, όπως η διαφάνεια και η ακρίβεια. Αλλά ο μεγαλύτερος μπορεί να είναι η διατήρηση των πληροφοριών σε ιδιωτικό επίπεδο. Οι επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει ή επενδύσει σε ιδιωτικά μεγάλα γλωσσικά μοντέλα έχουν καλύτερη ασφάλεια για τα όχι ακόμη δημόσια στοιχεία τους από εκείνες που στρέφονται σε δημόσια εργαλεία, είπαν. Το ανέβασμα ιδιωτικών, ουσιωδών πληροφοριών σε έναν δημόσιο τομέα ανοίγει την πιθανότητα ακούσιας αποκάλυψης.
«Γίνεται πολύ δελεαστικό να απομακρυνθείς λίγο από τους παράγοντες κινδύνου και απλά να σκύψεις ολόψυχα, επειδή νιώθεις ότι θα σου κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκολη», δήλωσε ο Evan Pondel, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας σχέσεων με επενδυτές και στρατηγικής επικοινωνίας Triunfo Partners.
Για τους οικονομικούς διευθυντές, η βοήθεια της ΤΝ στην προετοιμασία της ημέρας των κερδών θα μπορούσε να είναι μια πύλη για να νιώσουν άνετα με την τεχνολογία, καθώς αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το κόστος, να γίνουν πιο αποτελεσματικοί και να αυξήσουν τα έσοδα, δήλωσε ο May Habib, διευθύνων σύμβουλος της επιχειρηματικής νεοφυούς επιχείρησης ΤΝ Writer.
«Η IR (investor relations) είναι απλά ένας τόσο καλός τρόπος για τον οικονομικό διευθυντή να κατανοήσει πρακτικά τι μπορεί να κάνει η AI, ώστε να μην αισθάνεται σαν μαγεία», δήλωσε ο Habib.
Τ.Σ.