Οι μετοχές της Boeing (NYSE:BA) υποχώρησαν περισσότερο από 4% στο premarket τη Δευτέρα, μετά από ένα καταστροφικό αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα στοίχισε τη ζωή σε 179 ανθρώπους την Κυριακή όταν επιβατικό αεροσκάφος προσγειώθηκε στο διεθνές αεροδρόμιο Muan.
Το αεροσκάφος, Boeing 737-800, γλίστρησε από τον διάδρομο προσγείωσης, έπεσε σε έναν τοίχο και ξέσπασε στις φλόγες, καθιστώντας το την πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της χώρας.
Η πτήση 7C2216 της Jeju Air, η οποία αναχώρησε από την Μπανγκόκ, μετέφερε 175 επιβάτες και έξι μέλη πληρώματος. Το αεροπλάνο επιχείρησε να προσγειωθεί λίγο μετά τις 9 το πρωί τοπική ώρα (0000 GMT), σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας.
Δύο μέλη του πληρώματος, οι μόνοι γνωστοί επιζώντες, ανασύρθηκαν από τα συντρίμμια και λαμβάνουν ιατρική φροντίδα. Το υπουργείο επιβεβαίωσε ότι αυτό το περιστατικό σηματοδοτεί το πιο σοβαρό δυστύχημα σε αεροπορική εταιρεία της Νότιας Κορέας εδώ και σχεδόν 30 χρόνια.
Οι μετοχές της Jeju Air υποχώρησαν πάνω από 8% τη Δευτέρα στο Χρηματιστήριο της Κορέας.
Πλάνα που κοινοποιήθηκαν από τα τοπικά μέσα δείχνουν το Boeing 737-800 να γλιστρά κατά μήκος του διαδρόμου χωρίς να έχει τοποθετηθεί ο εξοπλισμός προσγείωσης, πριν χτυπήσει την υποδομή του αεροδρομίου και τυλιχτεί στις φλόγες.
Ένας τοπικός υγειονομικός αξιωματούχος ανέφερε ότι οι δύο επιζώντες, ένας άνδρας και μια γυναίκα, βρέθηκαν στην ουρά του αεροπλάνου. Νοσηλεύονται με μέτρια έως σοβαρά τραύματα.
Οι ερευνητές διερευνούν την πιθανότητα χτυπήματος πτηνών ή δυσμενών καιρικών συνθηκών ως παράγοντες που συμβάλλουν. Το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap επικαλέστηκε αξιωματούχους του αεροδρομίου που υποστήριξαν ότι ένα χτύπημα πουλιών μπορεί να οδήγησε στην αστοχία του συστήματος προσγείωσης.
Αυτό το περιστατικό ξεπερνά τη σοβαρότητα της συντριβής της Korean Air το 1997 στο Γκουάμ, που είχε ως αποτέλεσμα περισσότερους από 200 θανάτους, και ξεπερνά τη συντριβή της Air China (OTC:AIRYY) του 2002 στη Νότια Κορέα που σκότωσε 129 άτομα.
Σύμφωνα με τα διεθνή αεροπορικά πρωτόκολλα, η Νότια Κορέα θα επιβλέπει την έρευνα, με τη βοήθεια του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB).
Το NTSB επιβεβαίωσε ότι στέλνει μια ομάδα εμπειρογνωμόνων, μαζί με την Boeing και την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), για να υποστηρίξουν την έρευνα.
πηγή: investing.com