Η γαλλική Pernod Ricard (EPA:PERP) προέβλεψε την Πέμπτη ότι οι πωλήσεις της θα αυξηθούν και πάλι το επόμενο έτος, ακόμη και αν οι προκλήσεις στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας παραμένουν, αφού ανέφερε ετήσια πτώση 1% σε μεγάλο βαθμό σύμφωνα με τις προβλέψεις και τη δική της καθοδήγηση.
Ο Νο.2 δυτικός κατασκευαστής οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο και οι ανταγωνιστές του έχουν υποφέρει καθώς η έκρηξη των ακριβών πωλήσεων οινοπνευματωδών ποτών μετά την πανδημία έχει αντιστραφεί εν μέσω υψηλών επιτοκίων, πληθωρισμού και οικονομικών προκλήσεων στην Κίνα, την νούμερο ένα αγορά αλκοολούχων ποτών.
Η γαλλική Pernod Ricard ανακοίνωσε πτώση 1% στις οργανικές πωλήσεις ολόκληρου του έτους την Πέμπτη, σε μεγάλο βαθμό σύμφωνα με τις προβλέψεις και τη δική της καθοδήγηση, καθώς κατάφερε να αντισταθμίσει κυρίως τα βαθιά προβλήματα στις βασικές αμερικανικές και κινεζικές επιχειρήσεις της.
Ο Νο.2 δυτικός κατασκευαστής οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο διατήρησε τις προβλέψεις του για το σύνολο του έτους τον Απρίλιο, ακόμη και όταν οι πωλήσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του υποχώρησαν, βασιζόμενος στην άνοδο της ζήτησης το τέταρτο τρίμηνο.
Οι καθαρές πωλήσεις της Pernod στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 9% και σημείωσε ακόμη πιο απότομη πτώση 10% στην Κίνα. Ωστόσο, ανέφερε ότι οι περισσότερες άλλες αγορές είχαν δει ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο και ότι απολάμβανε αξιοπρεπή ανάπτυξη σε άλλες βασικές περιοχές όπως η Ινδία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6%.
Ο κατασκευαστής της βότκας Absolut και του ουίσκι Jameson, ειδικότερα, αισθάνθηκε την πίεση, καθώς οι λιανοπωλητές και οι χονδρέμποροι στις Ηνωμένες Πολιτείες μείωσαν τα αποθέματα ακριβότερων οινοπνευματωδών ποτών. Στην Κίνα, εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις ήταν επίσης αργές, καθώς η προβληματική οικονομία έπληξε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Οι καθαρές πωλήσεις ολόκληρου του έτους μειώθηκαν κατά 9% και 10% σε αυτές τις αγορές αντίστοιχα και η Pernod δήλωσε ότι αναμένει ένα «ήπιο» πρώτο τρίμηνο του 2025, με περαιτέρω προσαρμογές αποθεμάτων στις ΗΠΑ και ένα «πολύ αδύναμο μακροοικονομικό πλαίσιο στην Κίνα».
Αλλού, ωστόσο, δήλωσε ότι αναμένει καλές επιδόσεις και ότι η συνεχιζόμενη ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων θα βοηθήσει να επανέλθουν οι καθαρές πωλήσεις σε θετικό έδαφος.
«Το βασικό μήνυμα είναι η επιστροφή στην ανάπτυξη», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Alexandre Ricard σε συνέντευξή του στο Reuters, προσθέτοντας ότι το καταναλωτικό κλίμα παραμένει ασταθές, αλλά είναι ανθεκτικό σε πολλές αγορές.
Οι μετοχές της αυξήθηκαν στις αρχές της διαπραγμάτευσης για να διαμορφωθούν 1,63% υψηλότερα στις 0710 GMT.
Ο κορυφαίος κατασκευαστής οινοπνευματωδών ποτών Diageo (LON: DGE) παρέσυρε τις μετοχές σε ολόκληρο τον κλάδο τον Ιούλιο, όταν έθεσε ζοφερές προοπτικές για το επόμενο έτος, λέγοντας ότι ήταν δύσκολο να προσδιοριστεί πότε θα βελτιωθεί το καταναλωτικό περιβάλλον και οι καθαρές πωλήσεις.
Τόσο η Diageo όσο και η Pernod, ωστόσο, λένε ότι είναι σίγουροι ότι μπορούν τελικά να επιστρέψουν σε πολύ υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης – φιλοδοξίες που ορισμένοι αναλυτές θεωρούν υπερβολικά αισιόδοξες δεδομένων των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Ο Ricard αρνήθηκε να αναφερθεί στο πότε η Pernod μπορεί να επιτύχει τον στόχο της για οργανική αύξηση των καθαρών πωλήσεων κοντά στο 7%, αλλά είπε ότι δεν ήταν «μακροπρόθεσμος» χρονικός ορίζοντας.
Ωστόσο, οι επενδυτές, όπως ο Charles de Riedmatten, διαχειριστής κεφαλαίων στη Myria AM, είναι επίσης επιφυλακτικοί.
«Δεν ξέρω γιατί επιμένουν σε αυτό», είπε. Ο De Riedmatten επεσήμανε ότι η Pernod σπάνια πέτυχε τέτοια ανάπτυξη πριν από την πανδημία και χαμηλότερη, πιο αξιόπιστη καθοδήγηση θα ενισχύσει τις μετοχές μακροπρόθεσμα.
Η πτώση 1% της Pernod στις οργανικές καθαρές πωλήσεις του 2024 ήταν λίγο πάνω από την πτώση 1,2% που ανέμεναν οι αναλυτές. Τα κέρδη από επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες ήταν πολύ υψηλότερα από τις εκτιμήσεις, αυξημένα κατά 1,5%.
πηγή:www.investing.com