TOM KRISHER (Yahoo Finance)
Οι δύο μεγαλύτεροι σιδηρόδρομοι του Καναδά αρχίζουν να κλείνουν τα ναυτιλιακά τους δίκτυα, καθώς μια εργατική διαμάχη με το συνδικάτο Teamsters απειλεί να προκαλέσει ανταπεργία ή απεργίες που θα διαταράξουν το διασυνοριακό εμπόριο με τις ΗΠΑ.
Τόσο οι καναδικοί σιδηρόδρομοι του Κάνσας Σίτι όσο και οι καναδικοί εθνικοί σιδηρόδρομοι, οι οποίοι μεταφέρουν εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων πέρα από τα σύνορα, έχουν σταματήσει να λαμβάνουν ορισμένες αποστολές επικίνδυνων υλικών και προϊόντων ψυγείων.
Και οι δύο απειλούν να αποκλείσουν τους εργαζόμενους της Teamsters Canada από την Πέμπτη, εάν δεν επιτευχθούν συμφωνίες.
Την Τρίτη, η CPKC θα σταματήσει όλες τις αποστολές που ξεκινούν από τον Καναδά και όλες τις αποστολές που προέρχονται από τις ΗΠΑ που κατευθύνονται προς τον Καναδά, δήλωσε ο σιδηρόδρομος το Σάββατο.
Ο καναδικός Τύπος ανέφερε ότι την Παρασκευή, η Canadian National απαγόρευσε τις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από τους σιδηροδρόμους εταίρους των ΗΠΑ.
Ο Jeff Windau, βιομηχανικός αναλυτής της Edward Jones & Co., δήλωσε ότι η εταιρεία του αναμένει ότι οι στάσεις εργασίας θα διαρκέσουν μόνο λίγες ημέρες, αλλά αν διαρκέσουν περισσότερο, θα μπορούσαν να υπάρξουν σημαντικές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού.
“Εάν κάτι θα συνέχιζε πιο μακροπρόθεσμα στη φύση, τότε νομίζω ότι υπάρχουν κάποια σημαντικά πιθανά ζητήματα δεδομένης της ποσότητας των αγαθών που διακινούνται καθημερινά”, δήλωσε ο Windau. «Σε γενικές γραμμές οι ράγες αγγίζουν σχεδόν όλη την οικονομία».
Οι δύο σιδηρόδρομοι χειρίζονται περίπου 40.000 καροτσάκια εμπορευμάτων κάθε μέρα, αξίας περίπου 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, δήλωσε ο Windau. Οι αποστολές πλήρως κατασκευασμένων αυτοκινήτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων, χημικών, δασικών προϊόντων και γεωργικών προϊόντων θα πληγούν σκληρά, είπε, ειδικά με την εποχή της συγκομιδής να πλησιάζει.
Και οι δύο σιδηρόδρομοι έχουν εκτεταμένα δίκτυα στις ΗΠΑ και η CPKC εξυπηρετεί επίσης το Μεξικό. Αυτές οι λειτουργίες θα συνεχίσουν να εκτελούνται ακόμη και αν υπάρχει διακοπή εργασίας.
Η CPKC δήλωσε ότι παραμένει προσηλωμένη στην αποφυγή μιας στάσης εργασίας που θα έβλαπτε την οικονομία και τη διεθνή φήμη του Καναδά. «Ωστόσο, πρέπει να λάβουμε υπεύθυνα και συνετά μέτρα για να προετοιμαστούμε για μια πιθανή διακοπή των σιδηροδρομικών υπηρεσιών την επόμενη εβδομάδα», δήλωσε ο εκπρόσωπος Πάτρικ Γουόλντρον.
Το κλείσιμο του δικτύου θα επιτρέψει στον σιδηρόδρομο να απομακρύνει επικίνδυνα εμπορεύματα από την πληροφορική πριν από οποιαδήποτε διακοπή, δήλωσε η CPKC.
Ο εκπρόσωπος του συνδικάτου Κρίστοφερ Μονέτ δήλωσε σε email το Σάββατο ότι οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, αλλά η κατάσταση έχει μετατοπιστεί από μια πιθανή απεργία σε «σχεδόν βέβαιο λοκ-άουτ» από τους σιδηροδρόμους.
Η CPKC δήλωσε ότι οι διαπραγματεύσεις έχουν προγραμματιστεί να συνεχιστούν την Κυριακή με το συνδικάτο, το οποίο εκπροσωπεί σχεδόν 10.000 εργαζόμενους και στους δύο σιδηροδρόμους. Η εταιρεία δήλωσε ότι συνεχίζει να διαπραγματεύεται με καλή πίστη.
Η Canadian National ανέφερε σε δήλωσή της την Παρασκευή ότι δεν υπήρξε ουσιαστική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις και ελπίζει ότι η ένωση «θα εμπλακεί ουσιαστικά» κατά τη διάρκεια συνάντησης που έχει προγραμματιστεί για το Σάββατο.
“Η CN θέλει ένα ψήφισμα που θα επιτρέψει στην εταιρεία να επιστρέψει σε αυτό που κάνει καλύτερα ως ομάδα, μεταφέροντας τα αγαθά των πελατών και την οικονομία”, ανέφερε ο σιδηρόδρομος.
Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται από τον περασμένο Νοέμβριο και οι συμβάσεις έληξαν στα τέλη του 2023. Παρατάθηκαν καθώς συνεχίζονταν οι συνομιλίες.
Το συνδικάτο δήλωσε ότι οι απαιτήσεις της εταιρείας για τον προγραμματισμό των πληρωμάτων, την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και την κόπωση των εργαζομένων είναι τα κύρια σημεία τριβής.
Ο Windau δήλωσε ότι η βιομηχανία φορτηγών έχει επί του παρόντος μεγάλη πλεονάζουσα χωρητικότητα και μπορεί να είναι σε θέση να καλύψει μερικούς από τους όγκους αποστολής των σιδηροδρόμων, αλλά «δεν θα είστε σε θέση να αντικαταστήσετε όλα αυτά με φορτηγά».
Τ.Σ