Ποιες εισάγονται/διαγράφονται σε FTSE Large και Mid Cap

Την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 ολοκληρώθηκε η περίοδος που λαμβάνει υπ’ όψιν του ο οίκος FTSE για την αναθεώρηση των δεικτών FTSE Large Cap και FTSE Mid Cap του Χ.Α., που θα λάβει χώρα τον Ιούνιο 2025. Η αναθεώρηση βασίζεται στη μέση κεφαλαιοποίηση ολόκληρου του Απριλίου, αφού φυσικά εξαιρεθούν τα Σ/Κ και οι αργίες. Ο FTSE Large Cap γίνεται ακόμα πιο τραπεζοκεντρικός μετά και την επικείμενη αναθεώρηση.

Η Τράπεζα Κύπρου φαίνεται να παίρνει το εισιτήριο για την εισαγωγή της στον FTSE Large Cap, ενώ την έξοδο όλα δείχνουν ότι βλέπει η Ελλάκτωρ. Μάλιστα, η Ελλάκτωρ αναμένεται να αποχωρήσει από τον FTSE Large Cap όχι μόνο γιατί αποτελεί την τελευταία εταιρεία του FTSE Large Cap με βάση την κεφαλαιοποίηση, αλλά γιατί υποχώρησε πίσω από την 31η θέση, όπου θα έβλεπε την έξοδο ανεξαρτήτως εισόδου άλλης εταιρείας στον FTSE Large Cap (στην προκειμένη περίπτωση της Τράπεζας Κύπρου).

Μετά την αποχώρησή της από τον FTSE Large Cap, η Ελλάκτωρ εισέρχεται στον FTSE Mid Cap, καθώς βρίσκεται στην 32η θέση της συνολικής κεφαλαιοποίησης του Χ.Α. Ταυτόχρονα, πληροί τα κριτήρια ελεύθερης διασποράς και εμπορευσιμότητας.

Στον FTSE Large Cap μέχρι σήμερα συμμετέχουν 5 τράπεζες (ΕΤΕ, ΕΥΡΩΒ, ΠΕΙΡ, ALPHA και OPTIMA), με 40% βαρύτητα στον δείκτη, ενώ μετά την εισαγωγή της Τράπεζας Κύπρου το ποσοστό εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 44%. Να σημειωθεί ότι εφαρμόζεται ο capping factor, που εμποδίζει μια εταιρεία να έχει συμμετοχή άνω του 10% στον δείκτη, για να μη δημιουργείται μεγάλη συγκέντρωση σε λίγες μόνο εταιρείες.

Έτσι, λοιπόν, αφού η Ελλάκτωρ θα εισέλθει στον FTSE Mid Cap, μία θα πρέπει να εξέλθει, με τον αριθμό των εταιρειών του FTSE Mid Cap να είναι σταθερός σε 20.

Όλα συγκλίνουν στο ότι η Τεχνική Ολυμπιακή, αφού βρίσκεται στην τελευταία θέση από πλευράς κεφαλαιοποίησης από τις μετοχές που απαρτίζουν τον FTSE Mid Cap, θα δει την έξοδο από τον εν λόγω δείκτη. Αυτό θα συμβεί εφόσον και οι υπόλοιπες 19 μετοχές του FTSE Mid Cap τήρησαν τα κριτήρια εμπορευσιμότητας και ελεύθερης διασποράς στο εξεταζόμενο διάστημα.

 

 

Από την άλλη πλευρά, την είσοδο στον FTSE Large Cap άγγιξε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, αφού έφτασε να καταλάβει την 22η θέση στο σύνολο του Χ.Α. με βάση τη συνολική κεφαλαιοποίηση. Μάλιστα, η μετοχή της ΟΛΠ ενισχύθηκε κατά 30% από την αρχή του χρόνου και κατά 58% τις τελευταίες 52 εβδομάδες, κάτι όμως το οποίο δεν κατέστη αρκετό για να της δώσει το πολυπόθητο εισιτήριο.

Για να πάρει αυτόματα μια εταιρεία του FTSE Mid Cap το εισιτήριο για τη Super League του Χ.Α., τον FTSE Large Cap, η κεφαλαιοποίησή της θα πρέπει να ξεπεράσει (για την τρέχουσα αναθεώρηση) τα 1,084 δισ. ευρώ (20ή θέση του FTSE Large Cap), χωρίς να την ενδιαφέρει οποιαδήποτε άλλη καραμπόλα.

Σε ό,τι αφορά τον FTSE Mid Cap, μια εταιρεία με βελτιωμένη εμπορευσιμότητα που θα μπορούσε να εισέλθει είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης. Με βάση τη συνολική κεφαλαιοποίηση, η θέση που δίνει την αυτόματη εισαγωγή στον FTSE Mid Cap (χωρίς να τις ενδιαφέρει οποιαδήποτε καραμπόλα) είναι η 35η (όπως αντίστοιχα στον FTSE Large Cap είναι η 20ή θέση). Η ΟΛΘ βρίσκεται στην 34η θέση, με τις εκτιμήσεις της στήλης να την αφήνουν απ’ έξω, καθώς δεν φαίνεται να πληροί το κριτήριο της εμπορευσιμότητας. Η δυσκολία της εκτίμησης έγκειται στο γεγονός ότι δεν συμπεριλαμβάνονται οι προσυμφωνημένες συναλλαγές.

Τέλος, οι αλλαγές που υλοποιούνται τίθενται σε ισχύ από την επόμενη εργάσιμη ημέρα της τρίτης Παρασκευής του Ιουνίου, ήτοι 23/6/2025. Παράλληλα, οι επίσημες ανακοινώσεις από το Χ.Α. αναμένεται να γίνουν το τελευταίο δεκαήμερο του Μαΐου, ενώ η επόμενη αναθεώρηση λαμβάνει υπ’ όψιν της τη μέση κεφαλαιοποίηση του Οκτωβρίου 2025.

 

 

FTSE FTSE

 Ο Δημοσθένης Τρίγγας είναι Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς BETA Χρηματιστηριακή – [email protected]

** Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Κεφάλαιο

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο