Ποιες οι επιπτώσεις των δασμών για τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

πωλήσεις αυτοκινητων

αυτοκινητοβιομηχανίας

Η τελευταία ανακοίνωση του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ για αμοιβαίους δασμούς έχει αναζωπυρώσει τις ανησυχίες των επενδυτών για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με την Bernstein να προειδοποιεί για αυξανόμενους κινδύνους τόσο για τους Αμερικανούς όσο και για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.

Ενώ οι εισαγωγές οχημάτων εξοικονομήθηκαν στον τελευταίο γύρο, μια ευρεία σειρά τιμολογίων ανταλλακτικών που προγραμματίζεται να ξεκινήσει στις 3 Μαΐου αποτελεί σημαντική απειλή για τα κέρδη της βιομηχανίας.

Οι ΗΠΑ θα επιβάλουν βασικό δασμό 10% σε όλες τις χώρες από τις 5 Απριλίου, με πρόσθετους δασμούς έως και 34% για επιλεγμένους εταίρους, συμπεριλαμβανομένου 20% για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αν και τα οχήματα και τα ανταλλακτικά εξαιρούνται από αυτά τα αμοιβαία τιμολόγια, ο νέος κατάλογος ανταλλακτικών αυτοκινήτων που καλύπτονται από προηγούμενα μέτρα είναι ευρύτερος από ό,τι αναμενόταν. Οι αναλυτές της Bernstein πιστεύουν ότι αυτό αυξάνει την πιθανότητα ότι οι δασμοί ανταλλακτικών «θα τεθούν σε ισχύ στις 3 Μαΐου, γεγονός που παρουσιάζει σημαντικό κίνδυνο καθοδικής πορείας για όλες τις μετοχές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ».

Οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών των ΗΠΑ έχουν αρχίσει να αντικατοπτρίζουν μέρος της αβεβαιότητας. Η μετοχή της Ford παρέμεινε σχετικά σταθερή, αλλά η Bernstein βλέπει «σημαντικό κίνδυνο για τα κέρδη της εταιρείας «25 και 26».

Η GM, η οποία έχει υποχωρήσει περίπου 10% από την αρχική είδηση ​​για τα τιμολόγια, παραμένει ευάλωτη λόγω του χαμηλού εγχώριου περιεχομένου στα οχήματά της που πωλούνται στις ΗΠΑ.

Η Rivian (NASDAQ:RIVN) θεωρείται ιδιαίτερα εκτεθειμένη, δεδομένου ότι προμηθεύεται μπαταρίες ιόντων λιθίου από τη Νότια Κορέα —που τώρα υπόκεινται σε δασμό εξαρτημάτων 25%— κάτι που θα μπορούσε να εμποδίσει τα μελλοντικά χρηματοδοτικά σχέδια.

«Αυτό θα αποδειχθεί ένας σοβαρός αντίστροφος άνεμος για τη Rivian, που θα μπορούσε να εμποδίσει την εταιρεία να ξεκλειδώσει τον επόμενο γύρο χρηματοδότησης από τη Volkswagen (ETR:VOWG_p), που εξαρτάται από την κερδοφορία της Rivian το 2025», ανέφεραν σε σημείωμα οι αναλυτές με επικεφαλής τον Daniel Roeska.

Η Polestar (NASDAQ:PSNY) μπορεί να αντιμετωπίσει μια ακόμη πιο άμεση στρατηγική απόφαση. Με το σχέδιό της να χρησιμοποιήσει τη Νότια Κορέα-Η.Π.Α. Η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου είναι πλέον αναποτελεσματική και με αυξανόμενο κόστος για περιεχόμενο από την Κίνα και την Ευρώπη, η εταιρεία «θα πρέπει τελικά να αποφασίσει εάν θα αποχωρήσει από την αγορά των ΗΠΑ όσο παραμένουν οι δασμοί».

Στην Ευρώπη, η αγορά είχε επιδείξει ανθεκτικότητα μετά την ανακοίνωση της 26ης Μαρτίου για δασμούς εισαγωγής 25% στα οχήματα, με τα αποθέματα του κλάδου να μειώνονται μόνο κατά περίπου 7% έκτοτε.

Ωστόσο, η Bernstein υποστηρίζει ότι το πιο πρόσφατο σύνολο μέτρων «διαλύει αυτές τις ελπίδες» και σημειώνει ότι κατασκευαστές όπως η BMW (ETR:BMWG) και ο Όμιλος Mercedes Benz (ETR:MBGn) θα μπορούσαν να δουν περιθώρια κέρδους 2,0 και 2,2 ποσοστιαίες μονάδες, αντίστοιχα. Η Volkswagen αναμένεται να τα πάει ελαφρώς καλύτερα, με πρόσκρουση 1,4 βαθμών.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να ανταποκριθούν αυξάνοντας την παραγωγή στις ΗΠΑ χρησιμοποιώντας υπάρχοντα εργοστάσια και βάρδιες, προσθέτοντας πιθανώς 50.000 μονάδες ετησίως για τη BMW στη Νότια Καρολίνα και τη Mercedes στην Αλαμπάμα.

Ωστόσο, η Bernstein δεν αναμένει νέες επενδύσεις ή επεκτάσεις χωρητικότητας, υποδηλώνοντας ότι η απάντηση θα παραμείνει τακτική και όχι διαρθρωτική.

πηγή: investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο