Ποιες θα είναι οι συνέπειες από τους προσωρινούς δασμούς της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

ηλεκτρικά οχήματα

Η Κίνα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησαν να ξεκινήσουν συνομιλίες σχετικά με τη σχεδιαζόμενη επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EV) που εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ανοίγοντας την πόρτα σε πιθανή αποκλιμάκωση.


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να επιβάλει προσωρινούς δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στην Κίνα, οι οποίοι κυμαίνονται από 17,4% έως 38,1%, επιπλέον του τυπικού δασμού 10% για τις εισαγωγές αυτοκινήτων.

Οι δασμοί πρόκειται να εφαρμοστούν έως τις 4 Ιουλίου.

Τι είναι τα προσωρινά μέτρα;


Προσωρινοί δασμοί μπορούν να επιβληθούν εντός εννέα μηνών από την έναρξη έρευνας της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων, εάν η Επιτροπή καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πρέπει να προληφθεί η ζημία που υπέστη ο κλάδος παραγωγής της ΕΕ.


Μπορούν να εφαρμοστούν για μέγιστο διάστημα τεσσάρων μηνών, οπότε η Επιτροπή θα αποφασίσει εάν θα επιβάλει οριστικούς δασμούς, γνωστούς ως οριστικούς δασμούς. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων, η προθεσμία για αυτό είναι η 3η Νοεμβρίου.


Οι προσωρινοί δασμοί εισπράττονται μόνον εάν επιβληθούν οριστικοί δασμοί στο τέλος της έρευνας. Εάν οι οριστικοί δασμοί είναι χαμηλότεροι ή δεν εφαρμόζονται, οι προσωρινοί δασμοί προσαρμόζονται ανάλογα. Μέχρι τότε, οι τελωνειακές αρχές συνήθως απαιτούν απλώς τραπεζική εγγύηση από τους εισαγωγείς.


Οι δασμοί μπορούν επίσης να εφαρμοστούν αναδρομικά για έως και 90 ημέρες, οπότε στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων από τις αρχές Απριλίου, με σχετική απόφαση να λαμβάνεται στο τέλος της έρευνας.

Τι θα συμβεί στην συνέχεια;


Στις 22 Ιουνίου, ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε ότι είχε ενημερωθεί από τον επίτροπο της ΕΕ Βάλντις Ντομπρόβσκις ότι θα υπάρξουν συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις για τους δασμούς με την Κίνα.

«Αυτό που πρότεινα στους Κινέζους εταίρους μου σήμερα είναι ότι οι πόρτες είναι ανοιχτές για συζητήσεις και ελπίζω ότι αυτό το μήνυμα εισακούστηκε», δήλωσε ο Χάμπεκ στη Σαγκάη μετά από συναντήσεις με Κινέζους αξιωματούχους στο Πεκίνο.


Έως τις 4 Ιουλίου, η Επιτροπή αναμένεται να δημοσιεύσει στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ ένα μακροσκελές έγγραφο που θα περιγράφει λεπτομερώς την εν εξελίξει έρευνα και τα πορίσματά της. Στη συνέχεια, οι προσωρινοί δασμοί θα εφαρμοστούν την επόμενη ημέρα.


Τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως η Κίνα και οι παραγωγοί ηλεκτρικών οχημάτων, έχουν προθεσμία έως τις 18 Ιουλίου για να σχολιάσουν τα ευρήματα. Μπορούν επίσης να ζητήσουν ακρόαση.


Η Επιτροπή έχει ήδη επισκεφθεί περισσότερες από 100 εγκαταστάσεις αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα και την Ευρώπη και έχει πραγματοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος της έρευνάς της.


Η τελική έκθεσή της συνοψίζεται γενικά ως επιβεβαίωση των προσωρινών συμπερασμάτων της, με πιθανές προσαρμογές μετά τις παρατηρήσεις που έλαβε.

Οι οριστικοί δασμοί είναι συχνά λίγο χαμηλότεροι από τους προσωρινούς συντελεστές, γεγονός που αντικατοπτρίζει την αποδοχή ορισμένων από αυτά τα επιχειρήματα.


Ένα νέο στοιχείο θα είναι το αίτημα της Tesla (NASDAQ:TSLA) να υπολογίσει η Επιτροπή χωριστό δασμολογικό συντελεστή για αυτό.


Ο μεγαλύτερος εξαγωγέας ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στην Ευρώπη θα θέλει να έχει χαμηλότερο ποσοστό από το 21% για τις εταιρείες που έχουν συνεργαστεί με την έρευνα, μια ομάδα στην οποία ανήκει επί του παρόντος.


Εναλλακτικά προς τους δασμούς, οι εξαγωγείς μπορούν να δεσμευτούν ότι θα πωλούν τα προϊόντα τους σε ελάχιστη τιμή ή υψηλότερη από αυτήν. Οι κινέζοι εξαγωγείς συμφώνησαν μια τέτοια δέσμευση στην περίπτωση των ηλιακών συλλεκτών πριν από μια δεκαετία. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα δεν είναι εμπορεύματα, επομένως είναι δύσκολο να δούμε πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί μια ελάχιστη τιμή.

Ποιος αποφασίζει;


Στο προσωρινό στάδιο, η Επιτροπή έχει πλήρη εξουσία να επιβάλλει δασμούς, αν και διαβουλεύεται με τα μέλη της ΕΕ και υποτίθεται ότι λαμβάνει υπόψη τις θέσεις τους. Πρόκειται να υποβάλουν τις θέσεις τους έως τις 15 Ιουλίου.


Στο τέλος της έρευνας, η Επιτροπή μπορεί στη συνέχεια να προτείνει οριστικούς δασμούς, οι οποίοι κανονικά ισχύουν για πέντε έτη.


Μπορεί να μπλοκαριστεί εάν η ειδική πλειοψηφία των 27 μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιταχθεί στη λήψη μέτρων. Ειδική πλειοψηφία σημαίνει 15 μέλη της ΕΕ που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ. Στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν υπάρχει πλειοψηφία αρνησικυρίας.

Τι θα συμβεί μετά την έρευνα;


Κάθε εταιρεία που δεν ανήκει στον όμιλο του δείγματος της BYD (SZ:002594), της Geely και της SAIC και επιθυμεί να έχει το δικό της ατομικό καθήκον μπορεί να ζητήσει «ταχεία επανεξέταση» αμέσως μετά την επιβολή οριστικών μέτρων. Η επανεξέταση αυτή θα πρέπει να διαρκεί το πολύ εννέα μήνες.


Η Επιτροπή μπορεί επίσης να προβεί σε «ενδιάμεση επανεξέταση» μετά την παρέλευση ενός έτους, εάν τα μέτρα δεν είναι πλέον αναγκαία ή εάν δεν επαρκούν για την εξουδετέρωση των επιδοτήσεων.


Η ίδια η Επιτροπή εξετάζει συχνά κατά πόσον οι παραγωγοί αποφεύγουν τους δασμούς μέσω εξαγωγών εξαρτημάτων για συναρμολόγηση αλλού. Για την ΕΕ, τέτοια καταστρατήγηση υπάρχει εάν το 60% ή περισσότερο της αξίας των εξαρτημάτων εισάγεται από τη χώρα που υπόκειται σε δασμούς και εάν η προστιθέμενη αξία στο συγκρότημα δεν υπερβαίνει το 25%.


Οι εταιρείες μπορούν να προσβάλουν τα μέτρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Η Κίνα μπορεί να οδηγήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. Και οι δύο νομικές οδοί μπορεί να διαρκέσουν πολύ περισσότερο από ένα χρόνο.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο