Πως διαμορφώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Lockheed Martin στο τρίτο τρίμηνο

Lockheed Marton

Η Lockheed Martin παρουσίασε στα πρόσφατα αποτελέσματά της σε όρους 9μήνου 2024, μία αύξηση στις πωλήσεις κατά 7,64% (από $48.697 εκατ. σε $52.421εκατ.), οριακή αύξηση στο Μικτό Κέρδος κατά 0,9% (από $6.184 εκατ. σε $6.240 εκατ.), ελάχιστη αύξηση κατά 1,65% στο Λειτουργικό Κέρδος (από $6.214 εκατ. σε $6.317 εκατ.), ενώ τα Καθαρά Κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν κατά 4,84% (από $5.054 εκατ. σε $4.809 εκατ.).

Παρατηρούμε ότι η αύξηση των πωλήσεων έφερε αρκετά μικρότερη αύξηση σε Μικτό και Λειτουργικό κέρδος, μείωση Καθαρών Κερδών με αποτέλεσμα αυτό να επηρεάσει την συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους στο 9μηνο του 2024 σε σύγκριση με το 9μηνο του 2023.

Συγκεκριμένα το Μικτό περιθώριο κέρδους παρουσιάστηκε στο 11,9% από 12,69%, το Λειτουργικό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 12,05% από 12,76%, ενώ το Καθαρό περιθώριο κέρδους παρουσιάστηκε στο 9,17% από 10,37%.

Όσο αφορά το Ανεκτέλεστο της εταιρείας, υπήρξε αύξηση από τα $160.567 εκατ. στα $165.693 εκατ. κυρίως χάρη στους τομείς των Πυραύλων και της Διαστημικής όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.

Lockheed Martin.

Η Lockheed Martin δραστηριοποιείται σε 4 επιχειρηματικούς τομείς (Αεροναυπηγική, Πύραυλοι, Ναυπηγική και Διαστημική), συνεχίζοντας τώρα με μία ανάλυση ανά τομέα, διαπιστώνουμε ότι:

Αεροναυπηγική: Αντιπροσωπεύει το 39,31% των συνολικών πωλήσεων 9μηνου της εταιρείας και σημείωσε αύξηση μόνο κατά 3,76% (από $19.861 εκατ. σε $20.609 εκατ.) ενώ το Λειτουργικό Κέρδος αυξήθηκε κατά 1,21% (από $2.064 εκατ. σε $2.089 εκατ.). Η αύξηση των πωλήσεων έφερε μικρότερη αύξηση Λειτουργικών Κερδών με αποτέλεσμα την συρρίκνωση στο Λειτουργικό Περιθώριο Κέρδους από το 10,4% στο 10,1%. Επίσης κάνοντας μία σύγκριση του 3ου τριμήνου του 2024 με το 3ο τρίμηνο του 2023, υπάρχει μείωση στις Πωλήσεις Αεροναυπηγικής κατά 3,42% (από $6.717 εκατ. σε $6.487 εκατ.) ή κατά $230 εκατ.

Τα μεγέθη αυτά εξηγούνται από τις χαμηλότερες πωλήσεις κατά $480 εκατ. στο πρόγραμμα των F-35 της εταιρείας, καθώς οι διαπραγματεύσεις με την Αμερικανική Κυβέρνηση συνεχίζονται ακόμα για τις παρτίδες 18-19. Το κόστος της εταιρείας έχει υπερβεί την αξία της σύμβασης ακόμα και μετά την αρχική χρηματοδότηση που έλαβε για έναρξη εργασιών βάσει της προκαταβολικής σύμβασης εξαγοράς το 4ο τρίμηνο του 2023. Βέβαια η εταιρεία αναμένεται να λάβει από την κυβέρνηση των ΗΠΑ πρόσθετη συμβατική εξουσιοδότηση και χρηματοδότηση ύψους $870 εκατ. αλλά μέχρι τότε το κόστος της εταιρείας από το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναμένεται να επηρεάζει αρνητικά τις πωλήσεις, τα κέρδη και τις ταμειακές ροές. Παρόλα αυτά η παραπάνω μείωση αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις υψηλότερες πωλήσεις στο πρόγραμμα των C-130, κυρίως λόγω του υψηλότερου όγκου παραγωγής και από τις συμβάσεις συντήρησης για το πρόγραμμα των F-16 λόγω της αύξησης της παραγωγής.

Πύραυλοι: Οι πωλήσεις του συγκεκριμένου τομέα αυξήθηκαν κατά 14,69% (από $8.082 εκατ. σε $9.270 εκατ.) ενώ το Λειτουργικό Κέρδος αυξήθηκε κατά 6,19% (από $1.146 εκατ. σε $1.217 εκατ.). Όπως και στον παραπάνω τομέα έτσι και εδώ η αύξηση πωλήσεων έφερε μικρότερη αύξηση Λειτουργικών Κερδών με αποτέλεσε το Λειτουργικό Περιθώριο Κέρδους να μειωθεί από το 14,2% στο 13,1%. Τα παραπάνω μεγέθη οφείλονται κυρίως στις υψηλότερες πωλήσεις της εταιρείας σε πυραυλικά προγράμματα λόγω της αύξησης της παραγωγής σε κατευθυνόμενα συστήματα πολλαπλών πυραύλων εκτόξευσης GMLRS αλλά και σε προγράμματα αντιπλοϊκών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς LRASM. Η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των καθαρών πωλήσεων κατά $90 εκατ. για ολοκληρωμένα προγράμματα αεροπορικής και πυραυλικής άμυνας λόγω χαμηλότερου όγκου στο πυραυλικό σύστημα μεγάλου βεληνεκούς επιφάνειας αέρος PAC-3 και στο σύστημα αντιβαλλιστικής άμυνας πυραύλων THAAD.

Ναυπηγική: Οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 12,79% (από $11.528 εκατ. σε $13.003 εκατ.) με το Λειτουργικό Κέρδος να αυξάνεται κατά 9,48% (από $1.286 εκατ. σε $1.408 εκατ.) με το Λειτουργικό Περιθώριο Κέρδους όπως και στους παραπάνω τομείς να σημειώνει μείωση από 11,2% σε 10,8%. Τα παραπάνω οφείλονται στις υψηλότερες πωλήσεις σε ολοκληρωμένα πολεμικά προγράμματα συστημάτων και αισθητήρων IWSS λόγω του μεγαλύτερου όγκου στα προγράμματα ραντάρ, στο project Canadian Surface Combatant (CSC) που θα είναι ένα προηγμένο και υπερσύγχρονο μαχητικό πλοίο, εξοπλισμένο με τεχνολογία επόμενης γενιάς και στα προγράμματα ελικοπτέρων Sikorsky λόγω υψηλότερης παραγωγής στα προγράμματα CH-53K, Seahawk και Black Hawk.

Διαστημική: Ο τομέας της Διαστημικής είναι ο μόνος από τους 4, στον οποίο η αύξηση των πωλήσεων έφερε περισσότερη αύξηση Λειτουργικών Κερδών. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,39% (από $9.226 εκατ. σε $9.539 εκατ.) ενώ το Λειτουργικό Κέρδος κατά 10,81% (από $851 εκατ. σε $943 εκατ.) με αποτέλεσμα το Λειτουργικό Περιθώριο Κέρδους να αυξηθεί από 9,2% σε 9,9%. Παρόλο που οι πωλήσεις του προγράμματος Orion ήταν μειωμένες, αυτό αντισταθμίστηκε από τον υψηλό όγκο άλλων προγραμμάτων διαστημικών εξερευνήσεων αλλά και από τον υψηλότερο όγκο στρατηγικών και πυραυλικών αμυντικών προγραμμάτων.

Ισολογισμός, ταμειακές ροές και δείκτες

Σε σύγκριση με το 9μηνο του 2023, ο δείκτης έμμεσης ρευστότητας της εταιρείας διαμορφώθηκε από το 1,35 στο 1,30 καθώς το Κυκλοφορούν Ενεργητικό μειώθηκε (από $23.322 εκατ. σε $23.211 εκατ.) σε αντίθεση με την αύξηση των Βραχυπρόθεσμων Υποχρεώσεων (από $17.193 εκατ. σε $17.810 εκατ.). Παρόλα αυτά η εταιρεία σε επίπεδο 9μηνο συνεχίζει να διαθέτει άνεση ρευστότητας.

Επίσης τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σημείωσαν σε σχέση με το 9μηνο του 2023, μείωση κατά 11,34% (από $3.551 εκατ. σε $3.151 εκατ.) με τον δείκτη ταμειακής ρευστότητας να διαμορφώνεται από το 0,20 στο 0,17.

Όσο αφορά τα μακροπρόθεσμο δανεισμό της εταιρείας, σημείωσε αύξηση κατά 11,36% (από $17.221 εκατ. σε $19.179 εκατ.).

Η Απόδοση Ιδίων Κεφαλαίων διαμορφώθηκε από 54,49% το 9μηνο του 2023 σε 66,79% το 9μηνο του 2024, ενώ αντίστοιχα η Απόδοση Συνολικών Κεφαλαίων διαμορφώθηκε από 8,91% σε 8,66%.

Επίσης μία άλλη παρατήρηση είναι ότι για το 9μηνο του 2024 το άθροισμα των άυλων περιουσιακών στοιχείων και της υπεραξίας ($12.779 εκατ.) είναι μεγαλύτερο από τα Ίδια κεφάλαια που αναλογούν στους μετόχους ($7.200 εκατ.) με αποτέλεσμα μετά από αυτή την αφαίρεση να προκύπτουν αρνητικά Ίδια κεφάλαια ($-5.579 εκατ.).

Το περιθώριο των Λειτουργικών Ταμειακών Ροών διαμορφώθηκε από το 11,4% στο 11,34% παραμένοντας σχετικά σταθερό. Στην εταιρεία δηλαδή και στο 9μηνο του 2023 και στο 9μηνο του 2024, κάθε $100 σε πωλήσεις μετατρέπονται σε $11,4 λειτουργικών ταμειακών ροών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περιθώριο των Λειτουργικών Ταμειακών Ροών είναι μεγαλύτερα από τα Περιθώρια Καθαρών Κερδών. Αυτό σημαίνει ότι ο δείκτης της ποιότητας των Καθαρών Κερδών (Λειτουργικές Ταμειακές Ροές/Καθαρά Κέρδη) και στο 9μηνο του 2023 και 9μηνο του 2024 είναι πάνω από το 1. Συγκεκριμένο το 9μηνο του 2023 είναι στο 1,09 ενώ στο 9μηνο του 2024 είναι στο 1,23. Με την ποιότητα των Καθαρών Κερδών της εταιρείας να αυξάνεται έτσι κατά 12,84%.

Τέλος ο δείκτης λειτουργικές ταμειακές ροές/βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, διαμορφώθηκε από 0,32 στο 0,33, σταθερός σχεδόν και παραμένοντας όμως κάτω από την μονάδα.

Δηλώσεις στελεχών της εταιρείας και outlook για το 2024

«Κατά το τρίτο τρίμηνο, προωθήσαμε τις στρατηγικές, λειτουργικές και οικονομικές μας προτεραιότητες, όπως αποδεικνύεται από το ρεκόρ ανεκτέλεστου στα $165 δισ., τις 48 παραδόσεις F-35, την αυξημένη παραγωγή σε πυραυλικά προγράμματα και τα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια δημιουργίας ελεύθερων ταμειακών ροών», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lockheed Martin, Jim Taiclet.

Επίσης η Διοίκηση εκτιμά την παράδοση 90-110 F-35 για το σύνολο του 2024, ενώ για τα επόμενα 3 χρόνια (2025-2027) οι παραδόσεις αναμένεται να αυξηθούν στα 180 F-35 ετησίως, συμπεριλαμβανομένων νέων αεροσκαφών παραγωγής και F35 που καθυστέρησαν κατά τη διάρκεια παύσης παράδοσης.

Η Διοίκηση για το σύνολο του έτος εκτιμά:

  • Συνολικές Πωλήσεις στα $71.250 εκατ. από $67.571 εκατ. το 2023 ή +5,44%

  • Κέρδη/μετοχή στα $26,65 από $27,55 το 2023 ή -3,26%

  • Λειτουργικές Ταμειακές Ροές στα $7.950 εκατ. από $7.920 εκατ. το 2023 ή +0,37%

  • Free Cash Flow στα $6.200 εκατ. από $6.229 εκατ. το 2023 ή -0,46%

Σύγκριση με ανταγωνιστικές

Κάνοντας μία σύγκριση της Lockheed Martin με 6 ανταγωνιστικές εταιρείες (RTX, NorthRop Grumman, General Dynamics, L3Harris Technologies, Huntington Ingalls Industries, Leidos), θα πάρουμε τους δείκτες P/E, P/S, P/FCF, EV/Operating Profit και EV/S.

Τα παρακάτω νούμερα υπολογίζονται με βάση τα αποτελέσματα 9μηνου 2024 των εταιρειών αλλά και το κλείσιμο της αγοράς στις 04/12/2024.

Εταιρείες

P/E

P/S

P/FCF

EV/Operating Profit

EV/S

Lockheed Martin

25,50

2,34

25,31

16,85

2,03

RTX

48,27

2,68

39,34

27,83

2,82

NorthRop Grumman

24,66

2,33

82,61

18,14

2,46

General Dynamics

28,89

3,79

54,76

20,51

3,44

L3Harris Technologies

43,48

2,88

64,99

33,81

2,10

Huntington Ingalls Industries

17,84

0,88

11,64

0,90

Leidos

22,95

2

21,32

13,18

1,50

Μ.Ο. Ανταγωνιστικών

31,01

2,42

52,60

20,85

2,20

 

  • P/E: Αν πολλαπλασιάσουμε το μέσο P/E των ανταγωνιστικών με τα Κέρδη/μετοχή της Lockheed Martin για το 9μηνο του 2024 ($20,12), μας βγαίνει μία δίκαια τιμή με βάση τον συγκεκριμένο τρόπο αποτίμησης στα $623,92. Στις 04/12/2024 η Lockheed Martin έκλεισε στα $517,50, οπότε υπάρχει ένα upside κατά 20,56%.

  • P/S: Αν πολλαπλασιάσουμε το μέσο P/S των ανταγωνιστικών με τις Πωλήσεις/μετοχή της Lockheed Martin για το 9μηνο του 2024 ($221,18), μας βγαίνει μία δίκαια τιμή με βάση τον συγκεκριμένο τρόπο αποτίμησης στα $535,25. Οπότε με βάση το κλείσιμο στις 04/12/2024, υπάρχει ένα upside κατά 3,42%.

  • P/FCF: Αν πολλαπλασιάσουμε το μέσο P/FCF των ανταγωνιστικών με τις Ελεύθερες Ταμειακές Ροές/μετοχή της Lockheed Martin για το 9μηνο του 2024 ($20,44), μας βγαίνει μία δίκαια τιμή με βάση τον συγκεκριμένο τρόπο αποτίμησης στα $1.075,14, Οπότε με βάση το κλείσιμο στις 04/12/2024, υπάρχει ένα upside κατά 107,75%.

  • EV/Operating Profit: Αν πολλαπλασιάσουμε το μέσο EV/Operating Income των ανταγωνιστικών με το Operating Income/μετοχή της Lockheed Martin για το 9μηνο του 2024 ($26,65), μας βγαίνει μία δίκαια τιμή με βάση τον συγκεκριμένο τρόπο αποτίμησης στα $555,65. Οπότε με βάση το κλείσιμο στις 04/12/2024, υπάρχει ένα upside κατά 7,37%.

  • EV/S: Αν πολλαπλασιάσουμε το μέσο EV/S των ανταγωνιστικών με τις Πωλήσεις/μετοχή της Lockheed Martin για το 9μηνο του 2024 ($221,18), μας βγαίνει μία δίκαια τιμή ,ε βάση τον συγκεκριμένο τρόπο αποτίμησης στα $486,59. Οπότε με βάση το κλείσιμο στις 04/12/2024, υπάρχει ένα downside κατά 5,97%.

Οπότε οι 3 από τους 5 παραπάνω δείκτες δείχνουν ότι η εταιρεία σε αυτά τα επίπεδα είναι σχετικά δίκαια αποτιμημένη, ενώ οι δείκτες P/E και P/FCF δείχνουν μία μεγαλύτερη άνοδο της μετοχής κατά 20,56% και 107,75% αντίστοιχα.

Τέλος αν τις παραπάνω δίκαιες τιμές τις προσθέσουμε και τις διαιρέσουμε με το 5, τότε βρίσκουμε ένα Μ.Ο. στα $655,31, άρα ένα upside κατά 26,62% από το κλείσιμο της μετοχής της Lockheed Martin στις 04/12/2024.

*Ο κύριος Συμεών Σταμπολίδης είναι Αντιπρόεδρος Γραμματείας ΣΕΔ

Τα παραπάνω εκφράζουν προσωπικές απόψεις, και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε κινητής αξίας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο