Πώς το «S» του Superman έγινε το αγαπημένο λογότυπο της μόδας

Η εμβληματική στολή του Σούπερμαν παραμένει διαχρονικό σύμβολο ηρωισμού, επηρεάζοντας τόσο τον κινηματογράφο όσο και τη μόδα, με ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ποπ κουλτούρα

Η στολή του Σούπερμαν δεν είναι απλώς ένα κομμάτι ύφασμα, αλλά ένα πολιτισμικό σύμβολο που έχει χαραχτεί στη συλλογική μνήμη γενεών. Από την πρώτη κινηματογραφική του εμφάνιση το 1978 με τον Κρίστοφερ Ριβ, το εμβληματικό μπλε κορμάκι με τη χαρακτηριστική κόκκινη κάπα έχει διατηρήσει την αναγνωρίσιμη ταυτότητά του, σε αντίθεση με άλλους υπερήρωες, όπως ο Μπάτμαν, που έχουν υιοθετήσει πιο μοντέρνες και επιβλητικές στολές. Οι χρωματικές παραλλαγές που παρουσιάστηκαν με την πάροδο του χρόνου, από το περιαφρόδινο μπλε μέχρι το βαθύ κοβάλτιο, δεν κατάφεραν να αλλοιώσουν την ουσία της στολής, διατηρώντας την άμεσα αναγνωρίσιμη.

Σούπερμαν
facebook

Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε το «Man of Steel» του 2013, όπου η ενδυματολογική προσέγγιση διαφοροποιήθηκε, αντλώντας έμπνευση από την κουλτούρα του πλανήτη Κρύπτον. Ο σχεδιαστής κοστουμιών της ταινίας, Μάικλ Ουίλκινσον, εμπνεύστηκε από τη μυώδη σωματική διάπλαση των Κρυπτονιανών και την πανοπλία τους, καταλήγοντας σε ένα κοστούμι χωρίς το χαρακτηριστικό κόκκινο σλιπ, ώστε να ταιριάζει καλύτερα με το κινηματογραφικό όραμα της ταινίας, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN.

Η προσήλωση στη διατήρηση της κλασικής εικόνας του Σούπερμαν φαίνεται και από τη νέα κινηματογραφική προσέγγιση του Τζέιμς Γκαν, σκηνοθέτη του επερχόμενου reboot. Ο Γκαν επανέφερε το κόκκινο σλιπ, δηλώνοντας πως ο ήρωας θέλει να είναι ένα σύμβολο ελπίδας και θετικότητας. Στόχος του είναι η ενδυματολογική προσέγγιση να καταστήσει τον Σούπερμαν προσιτό και μη απειλητικό για το κοινό, θυμίζοντας περισσότερο επαγγελματία παλαιστή παρά έναν αυστηρό προστάτη της δικαιοσύνης.

Πέρα όμως από την κινηματογραφική του εξέλιξη, η στολή του Σούπερμαν έχει αποτελέσει και αντικείμενο έμπνευσης για τη μόδα.Ο κόσμος της υψηλής ραπτικής έχει αγκαλιάσει τη μυθολογία των υπερηρώων, ενσωματώνοντας στοιχεία από τις στολές τους σε δημιουργίες μεγάλων σχεδιαστών. Το 2008, το Ινστιτούτο Κοστουμιών του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης διοργάνωσε την έκθεση «Μόδα και φαντασία», όπου εκτέθηκαν περίπου 60 δημιουργίες εμπνευσμένες από τον κόσμο των κόμικς. Ανάμεσά τους, ξεχώρισε η τολμηρή δημιουργία του Μπέρνχαρντ Βίλχελμ, ένα βασιλικό μπλε φόρεμα διακοσμημένο με ένα αιματοβαμμένο λογότυπο του Σούπερμαν, αποδεικνύοντας τη βαθιά επιρροή του χαρακτήρα στη μόδα.

Σούπερμαν

Η εμβληματική στολή του Σούπερμαν υπερβαίνει τα όρια της αισθητικής και της μυθολογίας των κόμικς. Σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης, Άντριου Μπόλτον, η εικόνα του υπερήρωα δεν έχει απλώς εικαστική σημασία, αλλά αγγίζει θέματα ταυτότητας, σεξουαλικότητας και εθνικισμού. Όπως και η μόδα, η φιγούρα του υπερήρωα διαθέτει μια εγγενή μεταφορική πλαστικότητα, αντανακλώντας τις κοινωνικές αλλαγές και την ανάγκη των ανθρώπων να ταυτιστούν με ένα ιδεώδες.

Αναμφίβολα, η στολή του Σούπερμαν αποτελεί κάτι περισσότερο από ένα κοστούμι. Είναι ένα σύμβολο δύναμης, αισιοδοξίας και υπερηρωισμού που έχει αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου, παραμένοντας διαχρονικά χαραγμένο στη λαϊκή κουλτούρα. Είτε στον κινηματογράφο είτε στον κόσμο της μόδας, το μπλε, κόκκινο και κίτρινο σύνολο του Σούπερμαν θα συνεχίσει να εμπνέει και να αιχμαλωτίζει τη φαντασία του κοινού, αποδεικνύοντας πως ο θρύλος του Κλαρκ Κεντ είναι πιο ζωντανός από ποτέ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο