Πόσο αυξάνει το κόστος η αλλαγή δρομολογίου από την διώρυγα του Σουέζ

διώρυγα του Σουέζ

Η ομάδα της εταιρείας παιχνιδιών Basic Fun που επιβλέπει τις θαλάσσιες αποστολές φορτηγών Tonka και αρκουδάκια Care Bears για τη Walmart (NYSE:WMT) και άλλους λιανοπωλητές αγωνίζεται να ανακατευθύνει το φορτίο μακριά από τη διώρυγα του Σουέζ μετά τις επιθέσεις μαχητών σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

Οι προμηθευτές των εταιρειών IKEA, Home Depot, Amazon, και των λιανοπωλητών σε όλο τον κόσμο κάνουν το ίδιο, καθώς οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη μεταφορική αναταραχή από τότε που η πανδημία COVID-19 έφερε σε σύγχυση τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, δήλωσαν πηγές από τον κλάδο της εφοδιαστικής.

Η Basic Fun, με έδρα τη Φλόριντα, συνήθως στέλνει όλα τα παιχνίδια προς την Ευρώπη από τα εργοστάσιά της στην Κίνα μέσω της διώρυγας του Σουέζ, τον ταχύτερο τρόπο μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ αυτών των γεωγραφικών περιοχών, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jay Foreman σε τηλεφωνική συνέντευξη από το γραφείο του στο Χονγκ Κονγκ.

Αυτή η εμπορική διαδρομή χρησιμοποιείται από το ένα τρίτο περίπου του παγκόσμιου φορτίου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση των πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον σε καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.

Οι επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους των Χούθις της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα για να δείξουν την υποστήριξή τους στην παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση Χαμάς που πολεμά το Ισραήλ στη Γάζα έχουν ανατρέψει τα σχέδια της Basic Fun.

Η εταιρεία εργάζεται τώρα κατά τη διάρκεια των διακοπών για να στείλει παιχνίδια από την Κίνα σε λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου και του Ρότερνταμ μέσω της μεγαλύτερης διαδρομής.

Επίσης, εκτρέπει ορισμένα εμπορεύματα που προορίζονται για λιμάνια στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ από τη διώρυγα του Σουέζ στη διώρυγα του Παναμά, ενώ άλλα μεταφέρει στη δυτική ακτή μέσω της απευθείας διαδρομής μέσω του Ειρηνικού Ωκεανού.

“Απλώς θα πάρει περισσότερο χρόνο και θα κοστίσει περισσότερο”, δήλωσε ο Φόρμαν, ο οποίος πρόσθεσε ότι οι τιμές για ορισμένα φορτία μεταξύ Κίνας και Ηνωμένου Βασιλείου έχουν υπερδιπλασιαστεί και ανέρχονται σε περίπου 4.400 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο από την έναρξη της σύγκρουσης μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς τον Οκτώβριο.

Η κατάσταση στη διώρυγα του Σουέζ εξακολουθεί να αλλάζει γρήγορα και οι ναυτιλιακές εταιρείες Maersk και CMA CGM προχωρούν στην επανάληψη των ταξιδιών με στρατιωτική συνοδεία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.

Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος πιθανότατα θα επέλθει τις επόμενες έξι εβδομάδες, δήλωσε ο Michael Aldwell, εκτελεστικός αντιπρόεδρος των θαλάσσιων logistics της ελβετικής Kuehne + Nagel

“Δεν μπορείς να γυρίσεις έναν διακόπτη” και να αναδιοργανώσεις την παγκόσμια ναυτιλία, δήλωσε ο Aldwell, ο οποίος αναμένει ότι οι εκτροπές θα προκαλέσουν έλλειψη χώρου για τα πλοία, ότι τα άδεια εμπορευματοκιβώτια που χρειάζονται για τις εξαγωγές της Κίνας θα βρεθούν σε λάθος μέρη και ότι οι βραχυπρόθεσμοι δείκτες τιμών των μεταφορών θα αυξηθούν απότομα.

Από την Τετάρτη, σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων – ή 364 ογκώδη πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ικανά να μεταφέρουν λίγο πάνω από 2,5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια πλήρους μεγέθους – είχε τεθεί σε νέα πορεία λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kuehne + Nagel.

Οι πλοιοκτήτες έχουν ήδη αρχίσει να περιορίζουν τον λιγότερο ακριβό, συμβατικό χώρο που διατηρούν για τους πελάτες τους, δήλωσε ο Anders Schulze, επικεφαλής των ωκεάνιων δραστηριοτήτων της ψηφιακής διαμεταφορικής εταιρείας Flexport.

Για παράδειγμα, είπε, ένας πελάτης που παραδίδει πέντε εμπορευματοκιβώτια το μήνα σε σχέση με τα 10 που υποσχέθηκε στο συμβόλαιό του, μπορεί να λάβει μόνο πέντε εμπορευματοκιβώτια στις τιμές του συμβολαίου. Το υπόλοιπο θα υπόκειται σε ακριβά επιτόκια της spot αγοράς.

Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει αγώνα δρόμου για την κράτηση χώρου πριν από την προθεσμία των αρχών Φεβρουαρίου για την έξοδο των εμπορευμάτων από την Κίνα πριν κλείσουν τα εργοστάσια εκεί για τον παρατεταμένο εορτασμό του Σεληνιακού Νέου Έτους, δήλωσαν ειδικοί στα logistics.

“Κάθε κράτηση (από την Κίνα) πρέπει τώρα να επιβεβαιώνεται εκ νέου. Οι ημερομηνίες μπορεί να αλλάξουν, η δρομολόγηση μπορεί να αλλάξει”, δήλωσε ο Alan Baer, διευθύνων σύμβουλος της OL USA, η οποία διαχειρίζεται εμπορευματικές αποστολές για πελάτες. Η OL έχει συμβόλαια με πλοιοκτήτες και συμμετέχει στη βιασύνη για την εξασφάλιση θέσεων στα πλοία.

Οι μικροί φορτωτές κινδυνεύουν περισσότερο να παραγκωνιστούν.

Ο Μάρκο Καστέλι, ο οποίος διατηρεί επιχείρηση εισαγωγών/εξαγωγών στη Σαγκάη, προσπαθεί να ξαναδεσμεύσει τρία εμπορευματοκιβώτια με εξαρτήματα μηχανημάτων κινεζικής κατασκευής με προορισμό την Ιταλία, αφού οι αποστολές ακυρώθηκαν λόγω της κρίσης.

“Μεταφέρετε την κατάστασή μου σε μια μεγάλη εταιρεία και θα καταλάβετε τι συμβαίνει”, είπε.

Ο εργοδηγός της Basic Fun, η οποία σχεδιάζει να έχει περίπου 40 εμπορευματοκιβώτια στο νερό πριν από το σεληνιακό νέο έτος, δήλωσε ότι τα συμβόλαια της εταιρείας με τους πελάτες δεν περιλαμβάνουν τρόπο ανάκτησης των επιπλέον εξόδων. “Η τιμή είναι σταθερή. (Οι περισσότεροι προμηθευτές) θα πρέπει να αναλάβουν αυτό το κόστος”

Πηγή: www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο