Προς τα κάτω αναθεωρεί ο IEA την ζήτηση πετρελαίου για το 2024

πετρελαίου

IEA

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) υποβάθμισε την Παρασκευή την πρόβλεψή του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου το 2024, επικαλούμενος τις “εξαιρετικά αδύναμες” παραδόσεις του ΟΟΣΑ, την σε μεγάλο βαθμό πλήρη ανάκαμψη μετά το Covid-19 και την επέκταση του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων.

Στην τελευταία μηνιαία έκθεσή της για την αγορά πετρελαίου, ο ΙΕΑ δήλωσε ότι αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου το 2024 κατά περίπου 100.000 βαρέλια ανά ημέρα (bpd) σε 1,2 εκατομμύρια bpd.

Ο παγκόσμιος ενεργειακός παρατηρητής δήλωσε ότι αναμένει ότι ο ρυθμός επέκτασης θα επιβραδυνθεί ακόμη περισσότερο σε 1,1 εκατομμύρια bpd το επόμενο έτος, “καθώς η ανάκαμψη μετά το Covid 19 έχει ολοκληρώσει τον κύκλο της”.

Η έκθεση του ΙΕΑ έρχεται εν μέσω της ανάκαμψης των τιμών του πετρελαίου λόγω των αυξημένων εντάσεων στη Μέση Ανατολή, με τους συμμετέχοντες στην αγορά ενέργειας να παρακολουθούν στενά την προοπτική διαταραχών του εφοδιασμού από την πετρελαιοπαραγωγό περιοχή.

Το Ιράν, το οποίο είναι μέλος του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών, έχει υποσχεθεί να προβεί σε αντίποινα αφού κατηγόρησε το Ισραήλ ότι βομβάρδισε την πρεσβεία του στη συριακή πρωτεύουσα Δαμασκό νωρίτερα αυτό το μήνα.

Η επίθεση αύξησε τις εντάσεις σε μια περιοχή που ήδη ταλανίζεται από τον συνεχιζόμενο πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς. Το Ισραήλ δεν έχει αναλάβει την ευθύνη για την επίθεση.

Διεθνής δείκτης αναφοράς Brent τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού με παράδοση Ιουνίου διαπραγματεύονταν 1% υψηλότερα στα 90,62 δολάρια ανά βαρέλι την Παρασκευή στις 10:00 π. μ. στο Λονδίνο, ενώ τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αμερικανικού West Texas Intermediate με παράδοση Μαΐου αυξήθηκαν κατά 1,2% και διαπραγματεύονταν στα 86,07 δολάρια ανά βαρέλι.

“Βλέπουμε την αύξηση των πωλήσεων [ηλεκτρικών οχημάτων], ιδίως στην Κίνα και επίσης στην Ευρώπη, που επηρεάζει πραγματικά τη ζήτηση βενζίνης, αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες”, δήλωσε την Παρασκευή στην εκπομπή “Street Signs Europe” του CNBC ο Toril Bosoni, επικεφαλής του τμήματος πετρελαϊκής βιομηχανίας και αγορών του ΙΕΑ.

“Έγινε πολύς λόγος για το ότι οι πωλήσεις δεν αυξήθηκαν όσο ίσως αναμενόταν, αλλά οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και η αυξημένη αποδοτικότητα καυσίμων στον στόλο των αυτοκινήτων μειώνουν τη ζήτηση βενζίνης, τουλάχιστον στις προηγμένες οικονομίες και ιδιαίτερα στην Κίνα”.

Ερωτηθείς σχετικά με ορισμένες από τις κύριες ανησυχίες που σχετίζονται με την ασφάλεια του εφοδιασμού με πετρέλαιο, ο κ. Bosoni απάντησε: “Παρακολουθούμε, προφανώς, τη Μέση Ανατολή πολύ στενά. Οι συνεχιζόμενες επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια στην Ερυθρά Θάλασσα αποτελούν βασική ανησυχία, αλλά και η κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ, και στη συνέχεια βλέπουμε να συνεχίζονται οι εντάσεις μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας, με επιθέσεις σε ρωσικά διυλιστήρια”

“Έτσι, υπάρχουν πολλά σημεία έντασης στην αγορά πετρελαίου σήμερα που παρακολουθούμε πολύ στενά και που θα μπορούσαν να έχουν σημαντικές επιπτώσεις. . . αν υπάρξουν σημαντικές διακοπές”, πρόσθεσε.

πηγή:www.cnbc.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο