Στην HSBC επιβλήθηκε πρόστιμο 57,4 εκατομμυρίων λιρών (73 εκατομμύρια δολάρια) για “σοβαρές παραλείψεις” στην προστασία ορισμένων καταθετών επί σειρά ετών, στην πρώτη ποινή αυτού του είδους βάσει των βρετανικών κανόνων που έχουν σχεδιαστεί για την προστασία των πελατών σε περίπτωση χρεοκοπίας των τραπεζών.
Η Αρχή Προληπτικής Ρύθμισης της Τράπεζας της Αγγλίας (PRA) δήλωσε την Τρίτη ότι η HSBC απέτυχε να προσδιορίσει με ακρίβεια τις καταθέσεις που είναι επιλέξιμες για το βρετανικό σύστημα αποζημίωσης για τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (FSCS) – το οποίο προστατεύει τα μετρητά των πελατών μέχρι 85.000 λίρες.
Πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί ποτέ από την PRA, το οποίο ξεπερνά μόνο η ποινή ύψους 87 εκατομμυρίων λιρών που επιβλήθηκε στην Credit Suisse τον Ιούλιο του 2023.
“Οι σοβαρές παραλείψεις σε αυτή την περίπτωση αγγίζουν την καρδιά του στόχου της PRA για την ασφάλεια και την ευρωστία”, δήλωσε ο Sam Woods, αναπληρωτής διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας και διευθύνων σύμβουλος της PRA.
“Είναι ζωτικής σημασίας όλες οι τράπεζες να συμμορφώνονται πλήρως με τις απαιτήσεις μας σχετικά με την ετοιμότητα για εξυγίανση”
Η εξαγορά της ελβετικής ανταγωνίστριάς της Credit Suisse από την UBS τον Μάρτιο έχει εγείρει ανησυχίες σχετικά με το κατά πόσον το ρυθμιστικό πλαίσιο που προέκυψε από τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 είναι κατάλληλο για τον σκοπό του.
Οι παγκοσμίως συστημικά σημαντικές τράπεζες – όπως η HSBC και η UBS – υποχρεούνται να σχεδιάζουν την εξυγίανσή τους, γεγονός που θα επιτρέψει στις ρυθμιστικές αρχές να τις εξυγιάνουν χωρίς να προκαλέσουν ευρύτερες συστημικές συνέπειες.
Οι κανόνες της Βρετανίας για την προστασία των καταθέσεων απαιτούν από τους δανειστές να διασφαλίζουν ότι τηρούνται κρίσιμες πληροφορίες προκειμένου το FSCS να αποζημιώσει τους πελάτες σε περίπτωση πτώχευσης μιας επιχείρησης.
Οι παραλείψεις σε μια μονάδα της HSBC – η οποία διαπιστώθηκε ότι είχε χαρακτηρίσει εσφαλμένα το 99% των επιλέξιμων καταθέσεων δικαιούχων ως μη επιλέξιμες – ήταν τέτοιες που η BoE έκρινε ότι θα υπονόμευαν “ουσιωδώς” τις όποιες προσπάθειες των ρυθμιστικών αρχών να την εκκαθαρίσουν.
Η HSBC δήλωσε ότι είναι ικανοποιημένη με την επίλυση του θέματος.
“Η τελική ειδοποίηση της PRA αναγνωρίζει τη συνεργασία της τράπεζας με την έρευνα, καθώς και τις προσπάθειές μας να επιλύσουμε πλήρως τα ζητήματα αυτά. Συνεχίζουμε να παραμένουμε επικεντρωμένοι στην εξυπηρέτηση των πελατών μας”, δήλωσε εκπρόσωπος της HSBC.
Οι παραλείψεις σημειώθηκαν στην HSBC Bank plc μεταξύ 2015 και 2022 και στην HSBC UK Bank plc μεταξύ 2018 και 2021, δήλωσε η PRA.
Η PRA μείωσε το πρόστιμο της HSBC σε 57 εκατομμύρια λίρες από 96,5 εκατομμύρια λίρες σε αντάλλαγμα για τη συνεργασία της τράπεζας με την έρευνα, πρόσθεσε η ρυθμιστική αρχή.
πηγή:www.cnbc.com