Πρόβλημα στη δουλειά; Θα σας ενημερώσει το chatbot

Μια πληθώρα παραπόνων που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη σημαίνει ένα νέο είδος αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας για το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού και την εξυπηρέτηση πελατών

Οι άνθρωποι λένε ότι ποτέ δεν συμβαίνει τίποτα αστείο στο LinkedIn και, από την εμπειρία μου, έχουν δίκιο.

Όμως, την άλλη μέρα, ένας συνάδελφος μου έδειξε μια ανάρτηση στον ιστότοπο από έναν άντρα ονόματι Chris, ο οποίος έλεγε ότι είχε αρχίσει να συμμετέχει στις διαδικτυακές συσκέψεις 30 δευτερόλεπτα νωρίτερα, για να μπορεί να καταγράφεται διακριτικά από τους βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται πλέον για τη μεταγραφή των εικονικών συσκέψεων.

Στη συνέχεια, αρχίζει να φωνάζει ότι βρίσκεται στον Τιτανικό, ο οποίος μόλις χτύπησε έναν παγόβουνο, και ότι χρειάζεται βοήθεια αμέσως, πριν συνεχίσει κανονικά για το υπόλοιπο της σύσκεψης.

«Όταν τελειώνει η συνάντηση», έγραψε, «όλοι λαμβάνουν ένα email με τη μεταγραφή, όπου η περίληψη της τεχνητής νοημοσύνης είναι: «Ο Chris χτύπησε έναν παγόβουνο, είναι παγιδευμένος σε ένα βυθιζόμενο πλοίο και γενικές ενημερώσεις για τις τιμές του δεύτερου τριμήνου»».

Μου άρεσε αυτή η ιστορία και ελπίζω να διαδοθεί, με την αιτιολογία ότι επιτέλους κάποιος βρήκε μια καλή χρήση για την τεχνητή νοημοσύνη στο γραφείο.

Φυσικά, ακούω συνεχώς για τις τελευταίες «περιπτώσεις χρήσης» στον «χώρο της τεχνητής νοημοσύνης» που θα κάνουν την επαγγελματική ζωή πιο παραγωγική, αποδοτική και απλοποιημένη.

Γνωρίζω επίσης ότι οι επιστήμονες της Google DeepMind ήταν οι νικητές του περσινού βραβείου Νόμπελ Χημείας για ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που ήδη συμβάλλει στην επιτάχυνση της εργασίας σε δύσκολα προβλήματα, όπως η αντοχή στα αντιβιοτικά και η ρύπανση από πλαστικά.

Στα σωστά χέρια, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί σαφώς να αποτελέσει δύναμη για το καλό. Απλώς συνεχίζω να συναντώ ανθρώπους όπως η Sarah Harrop, που γνωρίζουν πόσο καταστροφική μπορεί να είναι στα λάθος χέρια.

Η Harrop είναι συνεργάτης στο δικηγορικό γραφείο Addleshaw Goddard στο Λονδίνο, όπου ασχολείται με υποθέσεις άδικης απόλυσης, διακρίσεων και άλλων μορφών κακομεταχείρισης.

Από την εμφάνιση του ChatGPT, λέει ότι έχει σημειωθεί σαφής αύξηση του αριθμού των πολύ πιο λεπτομερών, μακροσκελών και φαινομενικά αξιόπιστων επιστολών προς τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού και τα εργατικά δικαστήρια.

Τα έγγραφα συχνά περιέχουν αναφορές σε νομικά προηγούμενα και άλλες αναφορές στο νόμο που δεν είναι πάντα ακριβείς, αλλά χρειάζονται ώρες για να ταξινομηθούν.

«Έχουμε δει παραδείγματα όπου έχουν σταλεί δεκάδες και δεκάδες έγγραφα στο δικαστήριο εργασίας», μου είπε. Το μήκος των εγγράφων και η ταχύτητα με την οποία δημιουργούνται υποδηλώνουν ότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχουν παραχθεί από ρομπότ και όχι από ανθρώπους, είπε, προσθέτοντας ότι αυτό προκαλεί «σημαντική πίεση» στους εργοδότες και τα δικαστήρια.

Μπορώ να φανταστώ πόσο κουραστικό και δαπανηρό μπορεί να είναι αυτό για τους εργοδότες, και είμαι σίγουρος ότι δεν είναι οι μόνοι.

Ανέφερα τις παρατηρήσεις της Harrop σε μερικούς ανθρώπους την περασμένη εβδομάδα και γρήγορα έμαθα ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι οι μόνοι που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να επιταχύνουν τις καταγγελίες.

Ένας άνδρας που είναι διευθυντής σχολείου εδώ και πολλά χρόνια είπε ότι ο όγκος και η ένταση των καταγγελιών από γονείς, που σχεδόν σίγουρα υποβλήθηκαν με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, έχουν εκτοξευθεί στα ύψη τους τελευταίους 18 μήνες.

Οι καταγγελίες ήταν συχνά καλά διατυπωμένες και περιλάμβαναν πειστικές αναφορές σε νομικά προηγούμενα που τις έκαναν δύσκολο να αγνοηθούν, είπε, παρόλο που οι μακρύτερες αποδείχθηκαν πάντα παραπλανητικές.

Δεν βλέπω αυτή την κατάσταση να βελτιώνεται σύντομα. Το Διαδίκτυο είναι πλέον γεμάτο από ιστότοπους που προσφέρουν τη δυνατότητα αξιοποίησης της δύναμης της τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία ισχυρών, καλά γραμμένων καταγγελιών.

Δοκίμασα έναν που είχε σχεδιαστεί για υπαλλήλους, λέγοντάς του ότι ήθελα μια επιστολή σχετικά με το κατά πόσο οι ανδρικές τουαλέτες υπερτερούσαν αριθμητικά των γυναικείων σε ένα μεγάλο γραφείο που επισκέφθηκα πρόσφατα.

Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, μου έστειλε μια γρήγορη, γραμματικά σωστή και ανησυχητικά πειστική καταγγελία για αυτό που χαρακτήρισε ως άδικο και διακριτικό καθεστώς που «δίνει μια αρνητική και ενδεχομένως αντιεπαγγελματική εντύπωση» στις γυναίκες επισκέπτες.

Δεν θα αρνηθώ ότι αυτό μου προκάλεσε μια έκρηξη ευγνωμοσύνης και τη συνειδητοποίηση ότι πρέπει να υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου μια καταγγελία με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης είναι απολύτως δικαιολογημένη. Τα κακής ποιότητας προϊόντα, οι άδικες κλήσεις για παράνομη στάθμευση και οι κακόβουλοι εργοδότες είναι αναμφίβολα όλοι λόγοι για μια έντονη επιστολή διαμαρτυρίας.

Ωστόσο, ένας κόσμος στον οποίο οι υπεύθυνοι για τη διαχείριση των καταγγελιών είναι θαμμένοι κάτω από μια χιονοστιβάδα από φρασεολογία αμφίβολης νομιμότητας που έχει δημιουργηθεί από την τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι καλός.

Πόσο δελεαστικό πρέπει να είναι να σταματήσουμε να ψάχνουμε επιμελώς ανάμεσα στα σκουπίδια και να περάσουμε στη σκοτεινή πλευρά, χρησιμοποιώντας απλά την τεχνητή νοημοσύνη για να απαντήσουμε.

Δεν νομίζω ότι θα φτάσουμε ποτέ στο σημείο να αφήσουμε τα ρομπότ να τα βγάλουν πέρα και να μας ενημερώσουν όταν τελειώσουν. Αλλά, από την άλλη, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι δεν θα το κάνουμε;

Απόδοση – Επιμέλεια: ΤΑΤΙΑΝΗ ΣΑΓΙΕΧ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο