Πρόβλημα το υψηλό κόστος για τις ευρωπαϊκές εταιρείες EV

Huawei

οχήματα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης και οι ήδη πιεσμένοι προμηθευτές τους αντιμετωπίζουν μια δύσκολη χρονιά, καθώς αγωνίζονται να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών μοντέλων για να αντιμετωπίσουν τους πιο αδύνατους κινέζους αντιπάλους τους, οι οποίοι φέρνουν φθηνότερα οχήματα για να τους αμφισβητήσουν στην πατρίδα τους.

Ένα μεγάλο ερώτημα είναι πόσο περισσότερο οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης μπορούν να αποσπάσουν προμηθευτές που έχουν ήδη αρχίσει να απολύουν εργαζόμενους, με πολλές μικρότερες εταιρείες να πλήττονται σκληρά από προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η διαφορά μεταξύ των παλαιών αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης και των κινέζων κατασκευαστών που εστιάζουν περισσότερο στα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι εμφανής αυτή την εβδομάδα στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία επιστρέφει μετά από τετραετή παύση λόγω της πανδημίας.

Οι μόνες μεγάλες εταιρείες που διοργανώνουν εκδηλώσεις στα μέσα ενημέρωσης είναι η γαλλική Renault (EPA: RENA) και η SAIC και η BYD της Κίνας (SZ: 002594) – δύο από τις πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας που έχουν θέσει το βλέμμα τους στην Ευρώπη.

Η Renault λανσάρει το ηλεκτρικό R5 και η μάρκα MG της SAIC θα αποκαλύψει την υβριδική M3. Εν τω μεταξύ, το sedan Seal της BYD είναι υποψήφιο για το βραβείο Car of the Year. Εάν κερδίσει, θα είναι το πρώτο κινεζικό μοντέλο που θα πάρει το διάσημο βραβείο.

«Είναι πραγματικά σαν κιμωλία και τυρί», δήλωσε ο Nick Parker, εταίρος και διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners, για την κληρονομιά των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και των κινέζων αντιπάλων τους.

Σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξαρτώνται από εξωτερικούς προμηθευτές με ξεχωριστές αλυσίδες εφοδιασμού για ορυκτά καύσιμα και ηλεκτρικά, οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους είναι εξαιρετικά καθετοποιημένοι, παράγοντας σχεδόν τα πάντα εσωτερικά και διατηρώντας το κόστος χαμηλό.

Αυτό τους βοηθά να υποτιμήσουν τους ευρωπαίους αντιπάλους τους. Στη Βρετανία, το ηλεκτρικό hatchback Dolphin της BYD ξεκινά από 25. 490 λίρες (32. 300 δολάρια), περίπου 27% λιγότερο από το αντίστοιχο μοντέλο ID. 3 της Volkswagen (ETR:VOWG_p). Η Tesla (NASDAQ:TSLA) λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο.

Το κυνήγι αυτών των αντιπάλων σημαίνει ότι τα περιθώρια κέρδους των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών θα μπορούσαν να «αμφισβητηθούν έντονα» προχωρώντας, επειδή υπάρχουν μόνο τόσα πολλά που μπορούν να αποσπάσουν από εξωτερικούς προμηθευτές, δήλωσε ο Parker της AlixPartners.

Η πρόκληση έχει γίνει πιο δύσκολη από μια πιο αργή από την αναμενόμενη στροφή προς τα EV, αφήνοντας τις κληρονομικές αυτοκινητοβιομηχανίες κολλημένες με τις διπλές αλυσίδες εφοδιασμού τους. Τα στοιχεία αυτής της εβδομάδας έδειξαν ότι οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Ιανουάριο μειώθηκαν κατά 42,3% από τον Δεκέμβριο.

Τόσο η Renault όσο και η Stellantis (NYSE:STLA) τόνισαν τις προσπάθειές τους να περιορίσουν το κόστος των EV αυτό το μήνα, ενώ η Mercedes μείωσε τις προσδοκίες για τη ζήτηση EV και δήλωσε ότι θα ενημερώσει την παραδοσιακή της σειρά μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, προχώρησε περισσότερο, λέγοντας στους προμηθευτές ότι με το 85% του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων να σχετίζεται με αγορασμένα υλικά, πρέπει να φέρουν ανάλογη επιβάρυνση για τη μείωση του κόστους.

«Μεταφράζω αυτή την πραγματικότητα στους συνεργάτες μου: Αν δεν κάνεις το κομμάτι της δουλειάς σου, τότε αποκλείεις τον εαυτό σου», είπε.

Οι τιμές του νικελίου και του αλουμινίου αυξήθηκαν επίσης αυτή την εβδομάδα καθώς οι δυτικές χώρες διεύρυναν τους καταλόγους κυρώσεων κατά της Μόσχας, υπογραμμίζοντας τους παρατεταμένους κινδύνους για τις τιμές των πρώτων υλών, παρόλο που δεν έγινε αναφορά στα δύο μέταλλα.

Μείωση προσωπικού

Πολλοί προμηθευτές αισθάνονται ήδη την πίεση των περικοπών κόστους με τις Forvia, Continental και Bosch να ανακοινώνουν ή να προειδοποιούν πρόσφατα για απολύσεις, ενώ αναμένονται περισσότερες.

Για να διατηρήσουν τα κέρδη τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εστίασαν την παραγωγή σε μοντέλα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους κατά τη διάρκεια της πρόσφατης έλλειψης ημιαγωγών, αλλά αυτό σήμαινε λιγότερα έσοδα και λιγότερα κέρδη για τους προμηθευτές τους.

Τώρα ειδικοί του κλάδου λένε ότι οι καλά κεφαλαιοποιημένοι μεγαλύτεροι προμηθευτές μπορούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, αλλά προειδοποιούν ότι πολλοί μικρότεροι βρίσκονται στο περιθώριο, όπως η γερμανική Allgaier που υπέβαλε αίτηση αφερεγγυότητας τον Ιούλιο.

Αυτό σημαίνει ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια λεπτή πράξη εξισορρόπησης μεταξύ της μείωσης του κόστους για να αποκρούσουν τους Κινέζους αντιπάλους και της αποφυγής να πιέσουν τους προμηθευτές τους πολύ μακριά. Ο Philip Nothard, διευθυντής πληροφοριών στην εταιρεία υπηρεσιών αντιπροσώπων Cox Automotive, λέει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί ακόμη και να χρειαστεί να παρέμβουν στη διάσωση των προμηθευτών που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

«Ο κίνδυνος είναι εάν (οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες) προσπαθήσουν να καταστρέψουν υπερβολικά αυτούς τους προμηθευτές, είτε θα τους ωθήσουν στη διοίκηση είτε θα τους ωθήσουν να αναζητήσουν διαφορετικές αγορές», είπε.

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο