Οι λιανικές πωλήσεις του Χονγκ Κονγκ τον Οκτώβριο μειώθηκαν 2,9% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αντανακλώντας μια αλλαγή στα πρότυπα κατανάλωσης, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία την Παρασκευή.
Οι πωλήσεις μειώθηκαν στα 32,9 δισεκατομμύρια δολάρια HK (4,23 δισεκατομμύρια δολάρια) σε όγδοο συνεχόμενο μήνα πτώσης μετά από πτώση 6,9% τον Σεπτέμβριο και πτώση 10,0% τον Αύγουστο.
«Η πρόσφατη εισαγωγή από την ηπειρωτική χώρα (της Κίνας) διαφόρων μέτρων για την τόνωση της οικονομίας θα βοηθούσε στη στήριξη του καταναλωτικού κλίματος και των οικονομικών δραστηριοτήτων στο Χονγκ Κονγκ», δήλωσε κυβερνητικός εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι η αλλαγή στα πρότυπα κατανάλωσης θα αποτελέσει περιορισμό.
Τα μέτρα της Κίνας, συμπεριλαμβανομένης της επανέναρξης του προγράμματος πολλαπλών εισόδων επισκεπτών για τους κατοίκους του Shenzhen στο Χονγκ Κονγκ, θα στηρίξουν τις δαπάνες, δήλωσε η κυβέρνηση.
Σε όρους όγκου, οι λιανικές πωλήσεις τον Οκτώβριο μειώθηκαν κατά 4,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος σε σύγκριση με πτώση 8,7% τον Σεπτέμβριο.
Για τους πρώτους 10 μήνες του 2024, η συνολική αξία λιανικών πωλήσεων μειώθηκε κατά 7,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, ενώ ο όγκος των συνολικών λιανικών πωλήσεων μειώθηκε κατά 8,8%, σύμφωνα με προσωρινές εκτιμήσεις.
Η Κίνα έχει χαλαρώσει τους περιορισμούς έκδοσης βίζας για τους κατοίκους Shenzhen που επισκέπτονται το Χονγκ Κονγκ από την 1η Δεκεμβρίου και τους κατοίκους Zhuhai που επισκέπτονται το Μακάο από την 1η Ιανουαρίου.
Οι αφίξεις επισκεπτών τον Οκτώβριο ανήλθαν σε 4,09 εκατομμύρια, αυξημένες κατά 18,3% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Τουρισμού του Χονγκ Κονγκ. Αυτό σε σύγκριση με 3,06 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο, 4,45 εκατομμύρια τον Αύγουστο και 3,92 εκατομμύρια τον Ιούλιο.
Ο αριθμός των επισκεπτών της ηπειρωτικής Κίνας ανήλθε σε 3,14 εκατομμύρια τον Οκτώβριο, αυξημένος κατά 16,2% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Αυτό σε σύγκριση με 2,29 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο, 3,66 εκατομμύρια τον Αύγουστο και 3,14 εκατομμύρια τον Ιούλιο.
Οι πωλήσεις κοσμημάτων, ρολογιών, ρολογιών και πολύτιμων δώρων μειώθηκαν κατά 11,1% τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση μετά από πτώση 17,9% τον Σεπτέμβριο.
Οι πωλήσεις ενδυμάτων, υποδημάτων και συναφών προϊόντων μειώθηκαν κατά 9,4% τον Οκτώβριο μετά από πτώση 7,9% τον Σεπτέμβριο.
πηγή: www.investing.com