Οι παραδόσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8% το πρώτο τρίμηνο σε 71.470 οχήματα, καθώς η ισχυρή ανάπτυξη στη Βόρεια Αμερική δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τις μεγάλες μειώσεις στην Κίνα και την Ευρώπη.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετώπισαν ένα ταραχώδες τέλος του τριμήνου ενόψει των δασμών αυτοκινήτων του Αμερικανού προέδρου Τραμπ που ξεκινούν την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου. Οι αναλυτές πιστεύουν ότι η Porsche προετοιμάστηκε για τους νέους δασμούς στέλνοντας περισσότερα οχήματα πριν από την προθεσμία και προσαρμόζοντας τη στρατηγική τιμολόγησης, με κάποια μετακύλιση στους πελάτες.
Οι παραδόσεις του πρώτου τριμήνου στη Βόρεια Αμερική ανέκαμψαν μετά τα προβλήματα που σχετίζονται με τις εισαγωγές πέρυσι και καθυστέρησαν την παράδοση ορισμένων μοντέλων, ενώ στην Ευρώπη τα στοιχεία παραμορφώθηκαν από ένα ισχυρό τρίμηνο του 2024.
Η γερμανική εταιρεία κατασκευής premium σπορ αυτοκινήτων δήλωσε την Τρίτη ότι η κινεζική αγορά εξακολουθεί να υποφέρει από την τεταμένη οικονομική κατάσταση, με την εταιρεία να συνεχίζει να εστιάζει στην εξισορρόπηση της ζήτησης και της προσφοράς στη χώρα.
Οι παραδόσεις στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 37% το τρίμηνο, αλλά μειώθηκαν κατά 10% στην Ευρώπη και κατά 42% στην Κίνα.
«Η ζήτηση των πελατών παραμένει σε σταθερό επίπεδο», δήλωσε ο Matthias Becker, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου για τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ. «Συνεργαζόμαστε στενά με τις διάφορες περιοχές πωλήσεων και θα εστιάζουμε σταθερά στην αντιστοίχιση της ζήτησης και της προσφοράς σύμφωνα με τη στρατηγική μας «Value over Volume».»
Η Porsche έχει προειδοποιήσει προηγουμένως ότι αναμένει ότι οι αγορές θα παραμείνουν δύσκολες φέτος με εντεινόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα, ενώ τα κέρδη αναμένεται να δεχτούν πλήγμα 800 εκατομμυρίων ευρώ (872,5 εκατ. δολάρια) από τις επενδύσεις σε νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά μοντέλα, που θα στείλουν το κόστος υψηλότερα και θα επιβαρύνουν το περιθώριο κέρδους της.
Η εταιρεία μείωσε πέρυσι τις φιλοδοξίες της για τα ηλεκτρικά οχήματα και υποσχέθηκε να επικεντρώσει εκ νέου τις προσπάθειές της στα αυτοκίνητα με κινητήρα φυσικού αερίου, καθώς η μετάβαση της αγοράς στα ηλεκτρικά οχήματα διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο.
Ωστόσο, στην ανακοίνωσή της την Τρίτη, ανέφερε ότι αύξησε σημαντικά το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που πούλησε το πρώτο τρίμηνο του 2025. Περίπου το 38,5% των αυτοκινήτων που παρέδωσε το τρίμηνο ήταν ηλεκτροκίνητα, με 25,9% αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και 12,6% plug-in υβριδικά.
Η Panamera κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των έξι σειρών μοντέλων του κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, με αύξηση 27%. Οι παραδόσεις της Macan αυξήθηκαν κατά 14%.
«Θα συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε στις ποικίλες απαιτήσεις των πελατών μας στο μέλλον με μια στρατηγική προϊόντων που περιλαμβάνει και τις τρεις παραλλαγές κίνησης για δίθυρα σπορ αυτοκίνητα, σπορ σεντάν και σπορ SUV μέχρι και τη δεκαετία του 2030», δήλωσε ο Becker.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

