Ρευστοποιήσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια

χρηματιστήρια

χρηματιστήρια

Αρνητικά πρόσημα σημειώθηκαν σήμερα στα περισσότερα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, με τον τραπεζικό κλάδο και τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας να καταγράφουν τις μεγαλύτερες απώλειες.

χρηματιστήρια χρηματιστήρια

Risk averse εμφανίστηκαν σήμερα οι επενδυτές στα περισσότερα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, έπειτα από τις αρνητικές ανακοινώσεις ευρωπαϊκών εταιρειών για τις οικονομικές επιδόσεις τους στο δεύτερο τρίμηνο.

Η Hugo Boss επιβεβαίωσε την πτώση 42% στα λειτουργικά κέρδη του δεύτερου τριμήνου την Πέμπτη, δύο εβδομάδες αφότου ο γερμανικός οίκος μόδας μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις του και ανέφερε προκαταρκτικούς αριθμούς, καθώς οι οικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις περιορίζουν την παγκόσμια καταναλωτική ζήτηση.

Ο τομέας πολυτελείας παλεύει με τις ασθενέστερες πωλήσεις και τις πιέσεις στα περιθώρια κέρδους, καθώς οι αγοραστές που πλήττονται από τον πληθωρισμό μειώνουν τις δαπάνες για μόδα σχεδιαστών. (περισσότερα εδώ)

Η BMW ανακοίνωσε χαμηλότερο από το αναμενόμενο περιθώριο κέρδους στον βασικό αυτοκινητιστικό τομέα της κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου την Πέμπτη, πλήττοντας τις μετοχές της, καθώς ο αυξημένος ανταγωνισμός και η ασθενέστερη ζήτηση στην Κίνα επιβαρύνουν τον κλάδο.

Το περιθώριο κέρδους προ τόκων και φόρων (EBIT) της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στον τομέα αυτοκινήτων της μειώθηκε στο 8,4% από 9,2% την ίδια περίοδο πέρυσι, υπολείποντας το 8,7% που ανέμεναν οι αναλυτές, σύμφωνα με συναίνεση της εταιρείας. (περισσότερα εδώ)

Η γαλλική εταιρεία τεχνολογίας Atos δήλωσε την Πέμπτη ότι οι λειτουργικές ζημίες του πρώτου εξαμήνου διευρύνθηκαν λόγω των χρεώσεων απομείωσης και των χαμηλότερων πωλήσεων, καθώς η ζήτηση στην Αμερική και σε μέρη της Ευρώπης ήταν ήπια.

Η ζήτηση για υπηρεσίες πληροφορικής ήταν γενικά αδύναμη στην Αμερική, ενώ στην Ευρώπη υπήρξε απότομη επιβράδυνση των παραγγελιών του δημόσιου τομέα, ειδικά στη Γερμανία, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο οικονομικός διευθυντής Jacques-François de Prest. (περισσότερα εδώ)

Η Volkswagen προειδοποίησε την Πέμπτη ότι η περίοδος μείωσης του κόστους δεν έχει τελειώσει και θα διαρκέσει πέρα από το δεύτερο εξάμηνο του 2024, καθώς τα λειτουργικά κέρδη του δεύτερου τριμήνου μειώθηκαν εν μέσω υψηλότερου κόστους. Οι μετοχές ήταν σταθερές στις αρχές του εμπορίου στο -0,5% κάτω από το κλείσιμο της Τετάρτης, με τα αποτελέσματα να ευθυγραμμίζονται σε μεγάλο βαθμό με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε τις προοπτικές της στα μέσα Ιουλίου στο 6,5-7% από 7-7,5%.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται επίσης εν μέσω μιας προσπάθειας εξοικονόμησης 10 δισεκατομμυρίων ευρώ (10,83 δισεκατομμυρίων δολαρίων) που ανακοινώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, με περικοπές έως και 4 δισεκατομμυρίων ευρώ που λήγουν το 2024. Η βασική λειτουργική απόδοση της Volkswagen βυθίστηκε στο 5% υπό το βάρος του κόστους αναδιάρθρωσης, ενώ οι αποδόσεις της Audi επλήγησαν από τα σημεία συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας. (περισσότερα εδώ)

Στα κυριότερα μακροοικονομικά νέα:

Στην Βρετανία, ο Δείκτης Τιμών Κατοικιών για τον μήνα Ιούλιο ενισχύθηκε 0,3% έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για αύξηση 0,1% και αύξησης 0,2% τον προηγούμενο μήνα, ενώ σε ετήσια βάση πραγματοποίησε αύξηση 2,1% έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για αύξηση 1,8% και αύξησης 1,5%.

Στην Ισπανία, δείκτης PMI Μεταποίησης για τον μήνα Ιούλιο διαμορφώθηκε στις 51,0 μονάδες έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για 52,5 μονάδες και 52,3 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.

Στην Ιταλία, δείκτης PMI Μεταποίησης για τον μήνα Ιούλιο διαμορφώθηκε στις 47,4 μονάδες έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για 46,0 μονάδες και 45,7 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.

Στην Γαλλία, δείκτης PMI Μεταποίησης για τον μήνα Ιούλιο διαμορφώθηκε στις 44,0 μονάδες έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για 44,1 μονάδες και 45,4 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.

Στην Γερμανία, δείκτης PMI Μεταποίησης για τον μήνα Ιούλιο διαμορφώθηκε στις 43,2 μονάδες έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για 42,6 μονάδες και 43,5 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.

Στην ευρωζώνη, δείκτης PMI Μεταποίησης για τον μήνα Ιούλιο διαμορφώθηκε στις 45,8 μονάδες έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για 45,6 μονάδες και 45,8 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Τέλος, ο δείκτης ανεργίας για τον μήνα Ιούνιο διαμορφώθηκε στο 6,5% έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για 6,4% και 6,4% τον προηγούμενο μήνα.

Η ισπανική κυβέρνηση προέβη στην έκδοση ομολόγου τριετούς διάρκειας με κουπόνι 2,701% έναντι 3,067% της αντίστοιχης προηγούμενης έκδοσης.

Η γαλλική κυβέρνηση προέβη στην έκδοση ομολόγου δεκαετούς διάρκειας με κουπόνι 3,01% έναντι 3,23% της αντίστοιχης προηγούμενης έκδοσης. Επίσης, προέβη στην έκδοση ομολόγου δεκαπενταετούς διάρκειας με κουπόνι 3,21% έναντι 3,21% της αντίστοιχης προηγούμενης έκδοσης. Τέλος, προέβη στην έκδοση ομολόγου τριακονταετούς διάρκειας με κουπόνι 3,49% έναντι 3,61% της αντίστοιχης προηγούμενης έκδοσης.

Ο δείκτης Stoxx 600 έκλεισε στις 511,48 μονάδες με πτώση 1,29%.

Στην Φρανκφούρτη ο δείκτης DAX έκλεισε στις 18.085 μονάδες με πτώση 2,24%, με το σήμα να μετατρέπεται από strong buy σε strong sell, και με την αντίσταση να βρίσκεται στις 18.490 μονάδες και την στήριξη στις 17.908 μονάδες.

χρηματιστήρια

Μεγαλύτερη άνοδος

μετοχές

Μεγαλύτερη πτώση

μετοχές

Στο Λονδίνο ο δείκτης FTSE 100 έκλεισε στις 8.282,29 μονάδες με πτώση 1,02%, με το σήμα να διατηρείται σε strong buy, και με την αντίσταση να βρίσκεται στις 8.435 μονάδες και την στήριξη στις 8.249 μονάδες.

χρηματιστήρια

Μεγαλύτερη άνοδος

μετοχές

Μεγαλύτερη πτώση

μετοχές

Στο Παρίσι ο δείκτης CAC 40 έκλεισε στις 7.366,13 μονάδες με πτώση 2,20%, με το σήμα να μετατρέπεται από sell σε strong sell, και με την αντίσταση να βρίσκεται στις 7.423 μονάδες και την στήριξη στις 7.252 μονάδες.

χρηματιστήρια

Μεγαλύτερη άνοδος

μετοχές

Μεγαλύτερη πτώση

μετοχές

Recommendations

Merck: Already positive, the research from Deutsche Bank and its analyst Falko Friedrichs still consider the stock as a Buy opportunity. The target price is unchanged at EUR 175.

AB INBEV: JP Morgan is positive on the stock with a Buy rating. The target price continues to be set at EUR 72.

BMW: In his latest research note, analyst Jose Asumendi confirms his positive recommendation. The broker JP Morgan is keeping its Buy rating. The target price remains set at EUR 115.

Rolls-Royce: JP Morgan analyst David Perry maintains his Buy rating on the stock. The target price remains unchanged at GBX 475.

Εταιρικά νέα

Volkswagen will need to make “significant cost-cutting efforts” in the second half of the year and beyond if it is to revive profit margins, the automaker said on Thursday, after reporting first-half margins it described as “too low”.

The German group is further reducing production capacity, cutting costs and changing software spending following its investment in electric vehicle maker Rivian, it said.

It had already cut factory capacity by 25% in certain locations, including its main plant in Wolfsburg, as part of a wider goal of reducing capacity by 10% across Europe.

The impact of other restructuring and cost reduction measures, like incentivising early retirement, would take some time to take effect, Chief Financial Officer Arno Antlitz said.

“It’s about costs, costs, and costs,” Chief Executive Oliver Blume added. Volkswagen is in the midst of a 10 billion euro ($10.8 billion) savings drive announced in December, with cuts of up to 4 billion euros due in 2024.

Its shares fell 2% in morning trade, with second-quarter results largely in line with analyst estimates after a cut in 2024 margin guidance in July to 6.5-7% from 7-7.5%.

Shares of Wizz Air Holdings PLC plummeted on Thursday after the low-cost airline reported first-quarter FY25 results below market expectations, prompting a reduction in its profit guidance for FY25.

At 6:14 am (1014 GMT), Wizz Air was trading 11.5% lower at £1,692.8.

Wizz Air has revised its FY25 profit guidance downward to a range of €350 million to €450 million. This adjustment marks a decrease from the previously projected range of €500 million to €600 million. 

The midpoint of the new guidance is approximately 20% below the Eikon consensus of €499 million but represents an improvement over FY24’s net profit of €366 million.  The company’s first quarter net profit of €1.2 million was a stark disappointment, falling well short of the Eikon consensus of €84 million and RBC Capital Markets’ estimate of €59 million. 

Revenues for the first quarter totaled €1,259 million, missing UBS’s estimate of €1,312 million and the consensus forecast of €1,331 million, though slightly up from €1,237 million in 1Q23. 

Ticket Revenue per Available Seat Kilometer (RASK) grew by 3.2%, falling short of UBS’s projected 6%. EBIT came in at €44.6 million, significantly below UBS’s forecast of €121 million and the consensus estimate of €154 million.

Operating profit also faced a severe decline, plummeting by 44% year-on-year to €44.6 million. This was significantly below the Eikon consensus of €147 million and RBC’s forecast of €98 million. 

Excluding fuel costs, Cost per Available Seat Kilometer (CASK) increased by 8.2%, further straining profitability. Additionally, the grounding of 46 aircraft due to GTF issues added to operational challenges.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο