Ελαφρώς κατώτερα των προσδοκιών της αγοράς ήταν τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για την οικονομική χρήση του 2023 η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, ωστόσο η εταιρεία εμφάνισε αυξημένο περιθώριο κέρδους και ανακοίνωσε την πρόθεσή της για γενναία αύξηση του μερίσματος που θα διανείμει για την περσινή χρήση.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι θα προτείνει τη διανομή μερίσματος ύψους 1,85 ευρώ ανά μετοχή, έναντι μερίσματος 0,25 ευρώ ανά μετοχή που έδωσε το 2022, ακολουθώντας το παράδειγμα των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών Ford και General Motors που επίσης αύξησαν τα μερίσματά τους.
Η ισχυρότερη ταμειακή θέση και η αύξηση του περιθωρίου κέρδους που πέτυχε η αυτοκινητοβιομηχανία το 2023 ενισχύουν τις εκτιμήσεις ότι η προσπάθεια ανάκαμψης που κάνει η Renault με τον Luca de Meo στο τιμόνι της αποδίδει καρπούς.
Για να αυξήσει τις πωλήσεις της, η Renault έχει μειώσει την γκάμα των μοντέλων της και έχει επικεντρωθεί εκ νέου στα πιο κερδοφόρα εξ αυτών αλλά και στις πιο κερδοφόρες αγορές της.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε επίσης ότι το λειτουργικό περιθώριο κέρδους τους αυξήθηκε το 2023 στο 7,9%, από 5,5% το 2022, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένει λειτουργικό περιθώριο κέρδους περίπου 7,5% φέτος, διατηρώντας τον στόχο της να επιτυγχάνει διψήφια περιθώρια κέρδους έως το 2030.
Όσον αφορά τη χρήση 2023, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 2,315 δισ. ευρώ έναντι ζημιών 716 εκατ. ευρώ το 2022, που περιελάμβαναν και τη ζημιά που υπέστη από την έξοδό της από την αγορά της Ρωσίας.
Οι συγκλίνουσες εκτιμήσεις των αναλυτών σε δημοσκόπηση της LSEG έκαναν λόγο για καθαρά κέρδη ύψους 3,52 δισ. ευρώ. Οι συγκλίνουσες εκτιμήσεις δεν περιελάμβαναν ωστόσο τη ζημιά ύψους περίπου 900 εκατ. ευρώ που προέκυψε για την εταιρεία από την πώληση μέρος της συμμετοχής της στη Nissan.
Τα έσοδα της Renault για το 2023 αυξήθηκαν κατά 13% και ανήλθαν στα 52,38 δισ. ευρώ. Οι αναλυτές περίμεναν επίσης ελαφρώς υψηλότερα έσοδα, ύψους 52,88 δισ. ευρώ.

