Η Rolls-Royce Holdings αύξησε τις προβλέψεις της για τα κέρδη της και δήλωσε ότι σχεδιάζει να επαναγοράσει μετοχές αξίας 1 δισεκατομμυρίου λιρών (1,27 δισεκατομμυρίων δολαρίων), καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία κινητήρων αεροσκαφών επιδιώκει να παρατείνει τη διετή ανάκαμψη.
Η μετοχή σημείωσε την μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή άνοδο από τον Ιούλιο του 2023, αφού η Rolls δήλωσε την Πέμπτη ότι τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη για φέτος θα κυμανθούν μεταξύ 2,7 και 2,9 δισ. στερλινών. Αυτό είναι αύξηση από τα 2,5 δισ. έως 2,8 δισ. στερλίνες που προέβλεπε τον Αύγουστο και πάνω από τις εκτιμήσεις της κοινής γνώμης. Το μέρισμα, το πρώτο της από την έναρξη της πανδημίας Covid-19, ορίστηκε στις 6 πένες ανά μετοχή.
Ο διευθύνων σύμβουλος Tufan Erginbilgic έχει εξορθολογήσει τη βρετανική βιομηχανική εταιρεία από τότε που ανέλαβε πριν από δύο χρόνια και η εταιρεία έχει επωφεληθεί από την ανάκαμψη της αγοράς αεροσκαφών ευρείας ατράκτου που χρησιμοποιούν κινητήρες Rolls-Royce.
Ο Erginbilgic δήλωσε την Πέμπτη ότι η εταιρεία αναμένει να επιτύχει τον στόχο για εξοικονόμηση κόστους άνω των 500 εκατομμυρίων λιρών φέτος, μπροστά από έναν προηγούμενο στόχο. Οι πρόσθετες περικοπές, το μέρισμα και η επαναγορά μετοχών βασίζονται σε μέτρα που έχουν βοηθήσει τις μετοχές της Rolls να σημειώσουν υπερ-εξαπλάσια άνοδο από τις αρχές του 2023.
Η μετοχή της Rolls ενισχύθηκε έως και 16% σε επίπεδα ρεκόρ στο Λονδίνο. Μέχρι την Τετάρτη, είχαν αυξηθεί κατά 11% φέτος.
Παρόλα αυτά, όπως και άλλοι στον κλάδο, η Rolls παλεύει με εμπλοκές στην αλυσίδα εφοδιασμού από τότε που επιμένουν μετά την πανδημία. Η εταιρεία δήλωσε την Πέμπτη ότι τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας θα έχουν αντίκτυπο 150-200 εκατ. στερλίνες σε μετρητά «παρόμοιο με το 2024, με τη διαθεσιμότητα των ανταλλακτικών να παραμένει περιορισμένη».
Η Rolls-Royce αντιμετωπίζει προβλήματα συντήρησης με τους κινητήρες της που τροφοδοτούν το αεροσκάφος 787 Dreamliner της Boeing Co. Η εταιρεία επικρίθηκε από την Virgin Atlantic Airways και την British Airways αφού οι αερομεταφορείς αναγκάστηκαν να ακυρώσουν ορισμένα δρομολόγια λόγω έλλειψης αεροσκαφών που προκλήθηκε από τα προβλήματα των στροβίλων.
«Η αλυσίδα εφοδιασμού στην αεροδιαστημική βιομηχανία είναι πραγματικά δύσκολη», δήλωσε ο Erginbilgic σε μια κλήση προς τα μέσα ενημέρωσης. «Έχουμε διαχειριστεί τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας αρκετά καλά».
Η εταιρεία ανακοίνωσε ξεχωριστά την Πέμπτη ότι είχε καταλήξει σε εργασιακή συμφωνία με τους United Auto Workers στις ΗΠΑ, αποτρέποντας μια πιθανή απεργία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Για το 2024, η εταιρεία κατέγραψε έσοδα 18,9 δισ. στερλίνες και υποκείμενα λειτουργικά κέρδη 2,5 δισ. στερλίνες, βοηθούμενη από την εξοικονόμηση κόστους και τις στρατηγικές πρωτοβουλίες.

