Όταν ο Ron Baron ξεκινούσε μια επενδυτική επιχείρηση, πήρε κάποιες συμβουλές από τον Steve Wynn. Ο μεγιστάνας του καζίνο είπε στον Μπάρον να δώσει το όνομά του στην επενδυτική του εταιρεία ως έναν τρόπο να δείξει στους πελάτες και τους πελάτες ότι υποσχέθηκε να σταθεί πίσω από αυτήν. Περίπου τέσσερις δεκαετίες αργότερα, η Baron Capital πραγματοποίησε τη σημαντικότερη επένδυσή της στην Elon Musk, Inc.
Ο Baron επένδυσε 570 εκατ. δολάρια στην Tesla TSLA, +0,66%, κυρίως μεταξύ 2014 και 2016, τα οποία αντιστοιχούσαν περίπου στο 2% των περιουσιακών στοιχείων που διαχειριζόταν τότε. Σήμερα, μετά την πώληση ορισμένων μετοχών, η Tesla αντιπροσωπεύει περίπου το 10,9% των 41 δισ. δολαρίων υπό διαχείριση της Baron Capital και η κερδοφόρα θέση βοήθησε το κύριο αμοιβαίο κεφάλαιο της Baron να γίνει το μόνο αμοιβαίο κεφάλαιο που κέρδισε τον Nasdaq τα τελευταία 5, 10 και 15 χρόνια, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Bloomberg, κατά τη διάρκεια της οποίας απόδοσε 17% ετησίως.
“Γίνεσαι πλούσιος με το να είσαι μακροπρόθεσμος και εστιασμένος, με το να κατέχεις μικρό αριθμό εταιρειών”, δήλωσε ο Baron σε συνέντευξή του.
Ο Baron ενσαρκώνει ένα ανοδικό επενδυτικό στυλ αγοράς και διακράτησης που έχει λειτουργήσει στο σημερινό περιβάλλον, όπου μερικές μεγάλες μετοχές τεχνολογίας, όπως η Apple, η Microsoft και η Alphabet, αντιπροσωπεύουν ένα δυσανάλογο μερίδιο των κερδών της χρηματιστηριακής αγοράς. Ο Baron διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο και κατέχει μία από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας με τις καλύτερες επιδόσεις, την Tesla, και έχει επωφεληθεί από την αξιοσημείωτη χρηματιστηριακή πορεία της κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ως αποτέλεσμα, βρίσκεται στη λίστα MarketWatch 50 με τους ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στις αγορές.
Ο ίδιος ο Μασκ μπορεί μόλις να έριξε κρύο νερό στο πολυαναμενόμενο cybertruck της Tesla και να εξέφρασε την ανησυχία του για την ικανότητα των καταναλωτών να αγοράζουν τα ακριβά αυτοκίνητά του εν όψει των υψηλών επιτοκίων. Όμως ο Baron λέει ότι η μετοχή της Tesla θα συνεχίσει να αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου και η κεφαλαιοποίησή της μπορεί να αυξηθεί από τα τρέχοντα 630 δισ. δολάρια σε 4 τρισ. δολάρια σε 10 χρόνια.
“Στην περίπτωση της Tesla, είμαστε πεπεισμένοι ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να κάνουν αυτό που κάνουν και ότι, τελικά, δεν θα είναι μόνο μια εταιρεία αυτοκινήτων και δεν θα είναι μόνο μια εταιρεία μπαταριών”, δήλωσε ο Baron. “Όλες οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πριν από 50 χρόνια, επέλεξαν να γίνουν πολύ πιο κερδοφόρες και να αναθέσουν τις προμήθειες και τους υπολογισμούς σε άλλους ανθρώπους. Θα γίνουμε όπως η Intel ήταν μέσα στους υπολογιστές. Αυτό θα είναι το Tesla μέσα στα αυτοκίνητα. Όλα τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν την αυτόνομη οδήγηση της Tesla. Κανείς άλλος δεν μπορεί να ανταγωνιστεί. “
Αλλά ο Baron είναι ακόμη πιο αισιόδοξος για την Space Exploration Technologies Corp. , πιο γνωστή ως SpaceX. Η πιο πολυάσχολη εταιρεία εκτόξευσης πυραύλων στον κόσμο και η μεγάλη θυγατρική της εταιρεία δορυφορικών υπηρεσιών διαδικτύου παραμένουν ιδιωτικές εταιρείες, αλλά ο Baron δήλωσε ότι αναμένει ότι η SpaceX θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Ο Baron επένδυσε περίπου 700 εκ. δολάρια στη SpaceX πριν από αρκετά χρόνια και μια πρόσφατη δευτερογενής πώληση μετοχών στην ιδιωτική αγορά υποδήλωνε πρόσφατα μια αποτίμηση σχεδόν 150 δισ. δολαρίων για ολόκληρη την εταιρεία.
“Πιστεύουμε ότι μέχρι το 2030 η αξία της θα είναι περίπου 500 ή 600 δισ. δολάρια”, δήλωσε ο Baron. “Και στη συνέχεια, στη δεκαετία του 2030, τότε είναι που περιμένω να βγάλουμε άλλα 10 φορές τα χρήματά μας. Έτσι, μπορούμε να βγάλουμε τα επόμενα 15 ή 20 χρόνια 30 έως 50 φορές τα χρήματά μας στη SpaceX”
Ο Baron πρόσθεσε: “Νομίζω ότι η SpaceX έχει την ευκαιρία να γίνει μεγαλύτερη από την Tesla τη δεκαετία του 2030”
Ο Baron χαρακτήρισε την επιχείρηση δορυφορικού Διαδικτύου της SpaceX ως “Διαδίκτυο για τον πλανήτη” και δήλωσε ότι θα έχει πολύ χαμηλότερο κόστος σε πολλά μέρη από αυτό που θα μπορούσε να προσφέρει οποιοσδήποτε ανταγωνιστής.
“Στην περίπτωση της SpaceX, αυτό που πρόκειται να κάνουν εκεί, η καινοτομία που δεν μπορούν να κάνουν άλλοι άνθρωποι, είναι το γεγονός ότι είναι σε θέση να εκτοξεύουν πυραύλους και να τους επαναχρησιμοποιούν ξανά και ξανά και ξανά”, δήλωσε ο Baron. “Έτσι, ως αποτέλεσμα αυτού, κοστίζει σε άλλους ανθρώπους να φτάσουν στο διάστημα 100 εκατ., 200 εκ. δολάρια. Μας κοστίζει ένα κλάσμα αυτού του ποσού. Βασικά, μπορούμε να στείλουμε τους δορυφόρους μας στο διάστημα με πολύ χαμηλό κόστος”
Ποιο είναι το ρίσκο να ποντάρετε τόσο πολλά σε έναν άνθρωπο Ο Baron δήλωσε ότι ο κίνδυνος ήταν μεγαλύτερος όταν η Tesla και η SpaceX ήταν μικρότερες εταιρείες με λιγότερους ανθρώπους, μια περίοδος κατά την οποία πιστεύει ότι οι δύο εταιρείες εξαρτώνταν ακόμη περισσότερο από τον Musk. Αλλά τώρα, είπε ο Baron, οι εταιρείες αυτές βρίθουν από εξαιρετικούς μηχανικούς και ταλαντούχους επαγγελματίες. Πρόσθεσε ότι 3,5 εκ. άνθρωποι έκαναν αίτηση για θέσεις εργασίας στην Tesla και τη SpaceX πέρυσι.
“Είναι πιο δύσκολο να βρεις δουλειά στην Tesla και τη SpaceX από το να μπεις στο Χάρβαρντ”, δήλωσε ο Baron. “Έχει τους πιο λαμπρούς ανθρώπους που εργάζονται εκεί, και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει”
Ταυτόχρονα, είπε ο Baron, ο Musk είναι μια μοναδική και αναντικατάστατη δύναμη.
“Στοιχηματίζω ότι θα παραμείνει ζωντανός για τουλάχιστον 5 ή 10 χρόνια”, δήλωσε ο Baron. “Νομίζω ότι αυτό είναι ένα καλό στοίχημα. “
Πηγή: marketwatch.com