Ryanair: Ετοιμάζεται για «μάχη» στην Ανατολική Ευρώπη

Ryanair

Η Ryanair στοχεύει να διπλασιάσει τις δραστηριότητές της στην ταχέως αναπτυσσόμενη πολωνική αγορά και να επεκταθεί σε ολόκληρη την ανατολική Ευρώπη κατά την επόμενη δεκαετία, δήλωσαν στελέχη της, αναμετρώντας την αντίπαλη Wizz Air και ανοίγοντας ένα νέο μέτωπο στη μάχη των οικονομικών αεροπορικών εταιρειών.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της, η Ryanair, της οποίας οι χαμηλοί ναύλοι τη βοήθησαν να κυριαρχήσει στις αγορές της Ιρλανδίας, της Ιταλίας και του μεγαλύτερου μέρους της Δυτικής Ευρώπης, στοχεύει να ενισχύσει την παρουσία της στα αεροδρόμια της Ανατολικής Ευρώπης.

Ήδη λειτουργεί σε περισσότερα από δώδεκα πολωνικά αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένων εννέα βάσεων, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος Michael O’Leary, διαπραγματευόμενος συχνά ειδικές συμφωνίες προκειμένου να εξασφαλίσει χαμηλότερα τέλη – ζωτικής σημασίας στον ανταγωνισμό για τη μείωση του κόστους και των ναύλων.

“Κάθε φορά που ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη Wizz, τείνουμε να έχουμε σημαντικά χαμηλότερους ναύλους και πολύ χαμηλότερο κόστος”, είπε.

Ως παράδειγμα της στρατηγικής αυτής, ανέφερε την Αλβανία, όπου η Ryanair σχεδιάζει να ανοίξει 25 νέα δρομολόγια αυτόν τον χειμώνα για να αντιμετωπίσει την Wizz στην καρδιά της ανατολικής Ευρώπης.

Αλλά η Wizz με έδρα την Ουγγαρία δεν μένει στάσιμη.

Σχεδιάζει να λειτουργήσει τουλάχιστον διπλάσια αεροπλάνα από όσα διαθέτει σήμερα στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη έως το 2038 και πρόκειται σύντομα να ανακοινώσει 35 νέα αεροσκάφη μόνο στην Πολωνία, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος Jozsef Varadi.

“Προσβλέπουμε σε διψήφια αύξηση από έτος σε έτος, για τα επόμενα επτά ή οκτώ χρόνια” στην περιοχή, δήλωσε ο Βαράδι.

Πολωνική υπόσχεση

Με σχεδόν 40 εκατομμύρια κατοίκους, η Πολωνία είναι μακράν η μεγαλύτερη χώρα της αναδυόμενης Ευρώπης, όπου η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος έχει τροφοδοτήσει τη ζήτηση για ταξίδια που καθιστά την περιοχή μια ελκυστική προοπτική καθώς οι δυτικοευρωπαϊκές αγορές ωριμάζουν.

“Όλοι αυτοί οι άνθρωποι γίνονται πλουσιότεροι. Και όταν γίνεσαι πλουσιότερος, πετάς περισσότερο, ειδικά αν ξεκινάς από μια βάση που δεν πετάς πολύ”, δήλωσε ο Jamie Lindsay (NYSE:LNN), επενδυτής στην Artemis Investment Management LLP, τα κεφάλαια της οποίας κατέχουν μετοχές της Ryanair.

Σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων IBA, οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους κατέχουν πάνω από το 59% της αεροπορικής αγοράς στην Πολωνία, από 31% το 2021.

Ο αριθμός αυτός αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς περισσότεροι Πολωνοί ταξιδεύουν για τουρισμό και εργασία και όχι για μετανάστευση, δήλωσε ο Michal Kaczmarzyk, διευθύνων σύμβουλος της Buzz, της θυγατρικής της Ryanair για χαμηλού κόστους τσάρτερ και οικονομικές πτήσεις με έδρα τη Βαρσοβία.

Πρόσθεσε ότι η Buzz και η Ryanair επικεντρώνονται κυρίως σε περιφερειακά αεροδρόμια, όπως το Μόντλιν έξω από τη Βαρσοβία ή το Κατοβίτσε κοντά στην Κρακοβία.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την Wizz, η οποία πετάει κυρίως από το κεντρικό αεροδρόμιο Chopin της Βαρσοβίας και, σύμφωνα με τον Kaczmarzyk, σημαίνει ότι κανείς “δεν μπορεί να αντικαταστήσει την προσφορά της Ryanair στην Πολωνία”.

Η προσπάθεια της Ryanair στην Πολωνία έρχεται καθώς η εταιρεία με έδρα την Ιρλανδία αντιμετωπίζει αντίξοες συνθήκες στην Ιταλία, όπου είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στην αγορά, και στη Γαλλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να επιβάλουν ελάχιστες τιμές εισιτηρίων για να περιορίσουν τις πτήσεις μικρών αποστάσεων – είτε για περιβαλλοντικούς λόγους είτε για να προστατεύσουν τις εταιρείες λεωφορείων και τρένων.

Οι ελαφρύτερες κανονιστικές απαιτήσεις, ο χαμηλότερος περιβαλλοντικός έλεγχος και οι φτωχές σιδηροδρομικές συνδέσεις της Πολωνίας και της ανατολικής Ευρώπης τις καθιστούν ελκυστικές αγορές συγκριτικά.

“Τα περιφερειακά αεροδρόμια διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην επιβατική κίνηση στην Πολωνία, με τα 10 κορυφαία πολωνικά περιφερειακά αεροδρόμια να κατέχουν σχεδόν το 50% του μεριδίου αγοράς και να σημειώνουν ισχυρή ανάκαμψη μετά την πανδημία”, δήλωσε ο Dan Taylor, επικεφαλής συμβούλων της IBA Insight.

Περισσότερα αεροπλάνα

Τόσο για τη Ryanair όσο και για τη Wizz, τα νέα αεροσκάφη οδηγούν επίσης την επέκτασή τους, με τη Ryanair να πρόκειται να τοποθετήσει ένα σημαντικό μέρος της παραγγελίας 300 αεροσκαφών που ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος στην Πολωνία και τις γειτονικές χώρες, δήλωσε ο Kaczmarzyk.

“Σήμερα έχουμε 64 αεροπλάνα στην περιοχή”, είπε. “Υποθέτουμε ότι σε 10 χρόνια θα διπλασιάσουμε τουλάχιστον τον στόλο. Αν σήμερα στην περιοχή εδώ έχουμε περίπου 30 εκατομμύρια επιβάτες, υποθέτουμε ότι θα είναι 60 εκατομμύρια”

Ο O’Leary δήλωσε επίσης ότι περίπου 180 από τα 400 νέα αεροσκάφη που η εταιρεία σχεδιάζει να αναπτύξει τα επόμενα οκτώ χρόνια θα επιχειρούν στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη.

Εν τω μεταξύ, η Varadi είναι εξίσου σίγουρη για τις προοπτικές της πολωνικής και των γειτονικών αγορών και για την ικανότητα των οικονομικών αερομεταφορέων όπως η Wizz να αποσπάσουν μερίδιο από εθνικές αεροπορικές εταιρείες όπως η LOT της Πολωνίας ή η TAROM της Ρουμανίας.

Σημείωσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία στα σύνορα της Πολωνίας δεν έχει επηρεάσει τα ταξίδια.

“Στο τέλος της ημέρας . . . όσο οι οικονομίες αναπτύσσονται, το ΑΕΠ αυξάνεται, αυτό δημιουργεί περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα για τους καταναλωτές και οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να επωφελούνται”, δήλωσε. “Αυτό βλέπουμε και αυτό θα συνεχίσουμε να βλέπουμε”

Πηγή: investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο