Η Mercedes-Benz μείωσε τον στόχο περιθωρίου κέρδους ολόκληρου του έτους για δεύτερη φορά μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες, προσχωρώντας σε έναν αυξανόμενο αριθμό αντιπάλων που κατηγορούν την αποδυναμωμένη κινεζική αγορά αυτοκινήτων, τη μεγαλύτερη στον κόσμο.
Η είδηση, που αποκαλύφθηκε αργά την Πέμπτη, οδήγησε τις μετοχές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πολυτελείας κατά 7,5% χαμηλότερα στο χαμηλότερο επίπεδό τους εδώ και σχεδόν δύο μήνες, παρασύροντας επίσης τις ευρωπαϊκές μετοχές αυτοκινήτων.
Με την αύξηση του ΑΕΠ στην Κίνα να χάνει δυναμική λόγω της ασθενέστερης κατανάλωσης καθώς και της συνεχιζόμενης ύφεσης στον τομέα των ακινήτων, η εταιρεία μείωσε τις προοπτικές κερδών της για το 2024 τόσο για τα αυτοκίνητα Mercedes-Benz (OTC:MBGAF) όσο και για τον Όμιλο Mercedes-Benz.
«Υπάρχει τεράστια επιφυλακτικότητα, προσπαθώ να το πω διπλωματικά», είπε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kaellenius σε αναλυτές σε τηλεφώνημα μετά την ανακοίνωση, προσθέτοντας ότι δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι δαπάνες για ακριβά κεφαλαιουχικά αγαθά μειώθηκαν σε ένα τέτοιο περιβάλλον.
“Πόσο καιρό θα συνεχιστεί αυτό; Δεν ξέρω, αλλά παραμένω επιφυλακτικός για το άμεσο μέλλον στην Κίνα.”
Η συνεχιζόμενη αδύναμη ζήτηση για πολυτελή αυτοκίνητα στην Κίνα ώθησε την αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Στουτγάρδη να περιορίσει ήδη τις προοπτικές της τον Ιούλιο.
Η Mercedes-Benz Cars αναμένει τώρα μια προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων να είναι μεταξύ 7,5% και 8,5% το 2024, από 10% σε 11% προηγουμένως, υποδηλώνοντας μια αναμενόμενη προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων της τάξης του 6% για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Ως αποτέλεσμα, τα κέρδη του Ομίλου Mercedes-Benz προ φόρων και τόκων (EBIT) αναμένεται τώρα να είναι σημαντικά χαμηλότερα από το περσινό επίπεδο των 19,7 δισεκατομμυρίων ευρώ (22 δισεκατομμύρια δολάρια), σε σύγκριση με την πρόβλεψη για ελαφρά πτώση στο παρελθόν.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του LSEG, το EBIT του ομίλου αναμένεται να ανέλθει στα 15,83 δισ. ευρώ.
“Ενώ ορισμένοι επενδυτές περίμεναν μια προειδοποίηση για τα κέρδη… εξακολουθούμε να θεωρούμε αυτή την είδηση ως έκπληξη, ειδικά δεδομένου του μεγέθους και της έλλειψης προληπτικών σχολίων ενόψει των σημερινών ειδήσεων”, ανέφεραν οι αναλυτές της RBC.
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές και για τις βιομηχανικές δραστηριότητες του ομίλου αναμένεται να είναι σημαντικά μικρότερες από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.
Την περασμένη εβδομάδα η BMW (ETR:BMWG) επισήμανε επίσης τη συνεχιζόμενη σίγαση της ζήτησης στην Κίνα, επηρεάζοντας τις πωλήσεις στη χώρα, προσθέτοντας στην ομάδα των αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.
www.investing.com