Οι δαπάνες για το ηλεκτρονικό εμπόριο της Black Friday αυξήθηκαν κατά 7,5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φτάνοντας το ρεκόρ των 9,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ, σύμφωνα με έκθεση της Adobe Analytics, μια ακόμη ένδειξη ότι οι καταναλωτές που έχουν επίγνωση των τιμών θέλουν να ξοδέψουν για τις καλύτερες προσφορές και κυνηγούν αυτές τις προσφορές στο διαδίκτυο.
“Είδαμε να αναδύεται ένας πολύ στρατηγικός καταναλωτής κατά το τελευταίο έτος, ο οποίος προσπαθεί πραγματικά να εκμεταλλευτεί αυτές τις ημέρες, ώστε να μεγιστοποιήσει τις εκπτώσεις”, δήλωσε ο Vivek Pandya, επικεφαλής αναλυτής της Adobe Digital Insights.
Η έξαρση των δαπανών της Black Friday αντανακλά έναν καταναλωτή που είναι πιο πρόθυμος να ξοδέψει απ’ ό,τι το 2022, όταν οι τιμές της βενζίνης και των τροφίμων ήταν οδυνηρά υψηλές.
Ο Pandya σημείωσε ότι οι παρορμητικές αγορές μπορεί να έπαιξαν ρόλο στην αύξηση της Black Friday, δεδομένου ότι 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια από τις online πωλήσεις προήλθαν από αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων. Σημείωσε ότι οι επιρροές και η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διευκόλυναν τους καταναλωτές να εξοικειωθούν με τις δαπάνες τους από τις κινητές συσκευές τους.
Παρόλα αυτά, οι αγοραστές είναι ευαίσθητοι στις τιμές, καθώς διαχειρίζονται αυστηρότερους προϋπολογισμούς λόγω του πληθωρισμού ρεκόρ και των επιτοκίων του περασμένου έτους. Σύμφωνα με την έρευνα της Adobe, 79 εκατομμύρια δολάρια των πωλήσεων προήλθαν από καταναλωτές που επέλεξαν την ευέλικτη μέθοδο πληρωμής “Αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα” για να τεντώσουν το πορτοφόλι τους, ποσοστό αυξημένο κατά 47% σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με την έκθεση της Adobe, οι κατηγορίες με τις καλύτερες πωλήσεις της Black Friday ήταν οι ηλεκτρονικές συσκευές, όπως τα έξυπνα ρολόγια και οι τηλεοράσεις, καθώς και τα παιχνίδια και τα παιχνίδια. Εν τω μεταξύ, τα εργαλεία οικιακής επισκευής σημείωσαν υποαπόδοση. Ο Pandya δήλωσε ότι οι κορυφαίοι πωλητές συσχετίζονται άμεσα με τα προϊόντα με τις καλύτερες εκπτώσεις.
Η Adobe συλλέγει τα δεδομένα της αναλύοντας ένα τρισεκατομμύριο επισκέψεις σε ιστότοπους λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ, 18 κατηγορίες προϊόντων και 100 εκατομμύρια μοναδικά αντικείμενα. Δεν παρακολουθεί τις λιανικές συναλλαγές σε καταστήματα.
Μια ανάλυση της Mastercard σχετικά με τις φετινές πωλήσεις της Black Friday διαπίστωσε ότι οι πωλήσεις στα καταστήματα αυξήθηκαν λίγο πάνω από 1% σε σχέση με τις online πωλήσεις, οι οποίες αυξήθηκαν πάνω από 8% σε σύγκριση με πέρυσι.
“Νομίζω ότι το παράδειγμα έχει αλλάξει γύρω από την εμπειρία της Μαύρης Παρασκευής στα καταστήματα, τις μεγάλες ουρές και άλλα τέτοια πράγματα”, δήλωσε ο Pandya της Adobe.
Οι καταναλωτές είναι “περισσότερο στη θέση του οδηγού” όταν κάνουν ηλεκτρονικές αγορές, πρόσθεσε, επειδή είναι ευκολότερο να κάνουν συγκρίσεις τιμών και να εξασφαλίσουν μια καλύτερη τιμή.
Οι έμποροι λιανικής πώλησης γνωρίζουν την άνοδο των καταναλωτών που κυνηγούν προσφορές και θέλουν να κατακτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερους από αυτούς. Εταιρείες όπως η Best Buy και η Lowe’s ανακοίνωσαν υψηλότερα επίπεδα εκπτώσεων. Άλλα καταστήματα λιανικής πώλησης, όπως το Target και το Ulta Beauty, έχουν ξεκινήσει pop-up προσφορές που προσφέρουν 24ωρες εκπτώσεις σε συγκεκριμένες μάρκες και είδη.
Η Black Friday διατήρησε τη δυναμική της προηγούμενης ημέρας, της Ημέρας των Ευχαριστιών, όταν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ανήλθαν σε 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με προηγούμενη ανάλυση της Adobe.
Η Adobe αναμένει ότι η ένταση των δαπανών θα διατηρηθεί κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και μέχρι τη Δευτέρα του Διαδικτύου, με τις μεγαλύτερες ευκαιρίες να είναι ακόμα μπροστά μας. Η έκθεση προβλέπει ότι οι ηλεκτρονικοί αγοραστές θα ξοδέψουν περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του Σαββάτου και της Κυριακής και ένα ρεκόρ 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη Cyber Monday.
Αλλά οι δαπάνες θα αρχίσουν να μειώνονται βαθύτερα μέσα στην περίοδο των διακοπών, σύμφωνα με τον Pandya. Η Cyber Monday, ως η τελευταία μεγάλη ημέρα συναλλαγών της εορταστικής περιόδου, θα μπορούσε να είναι η τελευταία αιχμή δαπανών για μη απαραίτητα αγαθά για το υπόλοιπο του έτους.
“Αναμένουμε ότι η ανάπτυξη θα εξασθενήσει επειδή αυτές οι εκπτώσεις θα εξασθενήσουν και υπαγορεύουν πολλά όσον αφορά τη συμπεριφορά των αγοραστών αυτή τη σεζόν”, δήλωσε ο Pandya.
Σημείωσε ότι πάντα υπάρχουν δωροθέτες που αναβάλλουν τις γιορτινές αγορές τους, οπότε οι δαπάνες θα μπορούσαν να συνεχίσουν να εισρέουν μέχρι αργά το Δεκέμβριο. Αλλά τα πραγματικά κύματα ανάπτυξης, είπε, “καταλήγουν να είναι τον Νοέμβριο και την εβδομάδα των Ευχαριστιών”
Πηγή: www.cnbc.com

