Ανοδικές τάσεις επικράτησαν σήμερα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, με το θετικό κλίμα να βελτιώνεται, παρά τα όχι και τόσο καλά μακροοικονομικά νέα που ανακοινώθηκαν για τον πληθωρισμό στην Γερμανία, με τον δείκτη Stoxx 600 να κλείνει σε υψηλό πέντε εβδομάδων.
Η βρετανική οικονομία επέστρεψε στην ανάπτυξη το Νοέμβριο
Καλύτερες των εκτιμήσεων οι πωλήσεις της Richemont στο τρίτο τρίμηνο
Στα κυριότερα μακροοικονομικά νέα:
Στην Βρετανία, το ΑΕΠ για τον μήνα Νοέμβριο ενισχύθηκε 0,1% έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για αύξηση 0,2% και επιβράδυνσης 0,1% τον προηγούμενο μήνα. Η βιομηχανική παραγωγή για τον μήνα Νοέμβριο υποχώρησε 0,4% έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για αύξηση 0,1% και πτώσης 0,6% τον προηγούμενο μήνα. Η παραγωγή στον μεταποιητικό τομέα για τον μήνα Νοέμβριο κατέγραψε πτώση 0,3% έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για μείωση 0,2% και υποχώρησης 0,6% τον προηγούμενο μήνα. Τέλος, το εμπορικό ισοζύγιο για τον μήνα Νοέμβριο διαμορφώθηκε σε έλλειμμα 19,31 δισ. λίρες έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για έλλειμμα 18,0 δισ. λίρες και ελλείμματος 19,33 δισ. λιρών τον προηγούμενο μήνα (αναθεωρημένο από τις -18,97 δισ. λίρες), ενώ εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης το έλλειμμα διαμορφώθηκε στις 7,72 δισ. λίρες από έλλειμμα -7,65 δισ. λίρες (αναθεωρημένο από τις -7,28 δισ. λίρες).
Στην Γερμανία, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή για τον μήνα Δεκέμβριο ενισχύθηκε 0,5% έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για αύξηση 0,4% και μείωσης 0,2% τον προηγούμενο μήνα, ενώ σε ετήσια βάση πραγματοποίησε αύξηση 2,6% (σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομολόγων) έναντι αύξησης 2,2% το προηγούμενο έτος.
Στην ευρωζώνη, το εμπορικό ισοζύγιο για τον μήνα Νοέμβριο ανήλθε σε πλεόνασμα 16,4 δισ. ευρώ έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για πλεόνασμα 11,8 δισ. ευρώ και πλεόνασμα 8,6 δισ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα αναθεωρημένο από τα 6,8 δισ. ευρώ).
Ο δείκτης Stoxx 600 έκλεισε στις 519,80 μονάδες με άνοδο 0,93%.
Στην Φρανκφούρτη ο δείκτης DAX έκλεισε στις 20.644,27 μονάδες με άνοδο 0,14%, με το σήμα να παραμένει σε strong buy, και με την στήριξη να βρίσκεται στις 19.538 μονάδες και την επόμενη στις 18.951 μονάδες.
Μεγαλύτερη άνοδος
Μεγαλύτερη πτώση
Στο Λονδίνο ο δείκτης FTSE 100 έκλεισε στις 8.392,67 μονάδες με άνοδο 1,10%, με το σήμα να διατηρείται σε strong buy, και με την αντίσταση να βρίσκεται στις 8.440 μονάδες και την στήριξη στις 8.367 μονάδες και την επόμενη στις 8.234 μονάδες.
Μεγαλύτερη άνοδος
Μεγαλύτερη πτώση
Στο Παρίσι ο δείκτης CAC 40 έκλεισε στις 7.634,74 μονάδες με άνοδο 2,14%, με το σήμα να παραμένει σε strong buy, και με την αντίσταση να βρίσκεται στις 7.705 μονάδες και την στήριξη στις 7.393 μονάδες με την επόμενη στις 7.143 μονάδες.
Μεγαλύτερη άνοδος
Μεγαλύτερη πτώση
Recommendations
Porsche: In a research note, Bernstein analyst Stephen Reitman has maintained his recommendation on the stock with a Neutral rating. The target price is revised downwards from EUR 42 to EUR 40.
BMW: In a research note published by Stephen Reitman, Bernstein advises its customers to buy the stock. The target price has been revised upwards and is now set at EUR 92, compared with EUR 86 previously.
Volkswagen: In a research note, Bernstein analyst Stephen Reitman has maintained his recommendation on the stock with a Neutral rating. No major update to the target price set at EUR 105 compared to EUR 102.
Stellantis: Initially Neutral on the company, Bernstein’s analyst Stephen Reitman maintained his recommendation. The target price is still set at EUR 12.
Renault: In a research note, Bernstein analyst Stephen Reitman has maintained his recommendation on the stock with a Buy rating. The target price has been lifted and is now set at EUR 62 compared to EUR 60 before.
Εταιρικά νέα
Stellantis (NYSE:STLA)’ said on Thursday its fourth quarter shipments were down 9% compared to the previous year, to 1.395 million vehicles.
In the final three months of 2024 shipments were down 28% in North America, fell 6% in Enlarged Europe area and up 12% in South America, it added in a statement.
Stellantis, currently focused on reducing bloated inventories, said numbers were an improvement compared to the third quarter, when global shipments were down 20% year-on-year.
French automaker Renault (EPA:RENA) said on Thursday that sales grew by 1.3% in 2024, with a strong fourth quarter driven by new launches helping to offset weak demand earlier in the year.
Sales growth, however, slowed sharply from the 9% rise recorded in 2023, as the global auto sector faced a challenging year with inflation weighing on consumer appetite for new vehicles and surplus production in China flooding the market.
Top European car maker Volkswagen (ETR:VOWG_p) said on Tuesday its sales fell 2.3% last year as it struggled to cut costs at home and fight a price war in China, its biggest market.
Renault, which mainly sells in Europe, said it sold 2.26 million vehicles, with a growing share made up of hybrids and electric vehicles that helped it lift sales by 6.1% in the fourth quarter.
Overall, 9% of the group’s European sales were electric vehicles, rising to 12% in the fourth quarter.
For the Renault brand, which accounts for more than two-thirds of group sales, electric vehicles made up 16% of European volumes in the fourth quarter, Fabrice Cambolive, CEO of the Renault brand told reporters.
Almost 20% of Renault’s sales this year will need to be electric vehicles to comply with tough new European targets on carbon emissions.
The company reports 2024 financial results on Feb. 20.

