Σημαντικά κέρδη για τις μετοχές των ευρωπαϊκών εταιριών αθλητικών ειδών

χρηματιστήρια

Nike

Οι μετοχές της JD Sports Fashion (LON:JD) σημείωσαν άνοδο άνω του 7% στις συναλλαγές του Λονδίνου την Παρασκευή, χάρη στην αισιοδοξία γύρω από τη Nike (NYSE:NKE), τον βασικό προμηθευτή της βρετανικής εταιρείας λιανικής πώλησης, καθώς ο αμερικανικός γίγαντας αθλητικών ειδών σηματοδότησε πρόοδο στο σχέδιο ανάκαμψής του.

Η Nike προσέφερε μια πιο αισιόδοξη προοπτική από την αναμενόμενη, προβλέποντας μια μεσαία μονοψήφια μείωση στα έσοδα του πρώτου τριμήνου – καλύτερη από την πρόβλεψη των αναλυτών κατά 7,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.

Η εταιρεία ξεπέρασε επίσης τις εκτιμήσεις για τις πωλήσεις της στο τέταρτο τρίμηνο, οι οποίες μειώθηκαν κατά 12% στα 11,10 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τις προσδοκίες για μείωση 14,9% στα 10,72 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η μετοχή της Nike εκτοξεύτηκε πάνω από 10% στις προσυνεδριακές συναλλαγές την Παρασκευή. Οι μετοχές των γερμανικών γιγάντων αθλητικών ειδών Adidas AG (ETR:ADSGN) και Puma SE (ETR:PUMG) σημείωσαν επίσης άνοδο μεταξύ 4% και 6% στη Φρανκφούρτη.

Σε τηλεδιάσκεψη μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, στελέχη της Nike δήλωσαν ότι ο τελευταίος γύρος δασμών του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος της εταιρείας κατά περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Η Κίνα, η οποία αντιμετωπίζει τις πιο απότομες αυξήσεις δασμών, αντιπροσωπεύει επί του παρόντος περίπου το 16% των εισαγωγών υποδημάτων της Nike στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή Matthew Friend.

Ωστόσο, η Nike σχεδιάζει να μειώσει αυτό το ποσοστό σε ένα «υψηλό μονοψήφιο ποσοστό» μέχρι το τέλος Μαΐου 2026, μεταφέροντας την παραγωγή σε άλλες χώρες.

Η Nike κατέγραψε μείωση 86% στα τριμηνιαία κέρδη στα 211 εκατομμύρια δολάρια, κυρίως λόγω των μειώσεων τιμών και της εκκαθάρισης αποθεμάτων.

Η Κίνα παρέμεινε ένα αδύναμο σημείο για τη Nike, με τα στελέχη να αναγνωρίζουν ότι η ανάκαμψη της αγοράς θα χρειαστεί χρόνο, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει ένα πιο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και αυξημένο ανταγωνισμό.

Για να αντιμετωπίσει την πρόσθετη πίεση από τους δασμούς, ο Οικονομικός Διευθυντής Matthew Friend δήλωσε ότι η Nike θα «αξιολογήσει» τις μειώσεις του εταιρικού κόστους. Η εταιρεία έχει ήδη εφαρμόσει αυξήσεις τιμών σε επιλεγμένα προϊόντα στις ΗΠΑ.

«Θα βελτιστοποιήσουμε το μείγμα προμηθειών μας και θα κατανείμουμε την παραγωγή διαφορετικά σε όλες τις χώρες για να μετριάσουμε το νέο κόστος που θα επηρεάσει τις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε ο Friend στους επενδυτές κατά την τηλεδιάσκεψη.

Τα επίπεδα αποθεμάτων παρέμειναν σταθερά σε ετήσια βάση στα 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια στις 31 Μαΐου, ενώ τα έξοδα μάρκετινγκ αυξήθηκαν κατά 15% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

πηγή: investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο