Σημαντική επιβράδυνση των ελβετικών εξαγωγών ρολογιών

Οι εξαγωγές προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 6,7% και οι εξαγωγές προς την Κίνα συνέχισαν να μειώνονται, σημειώνοντας πτώση κατά 25%

Οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών επιβραδύνθηκαν σημαντικά τον Φεβρουάριο, αντιστρέφοντας τη θετική τάση του προηγούμενου μήνα, λόγω της πτώσης σε βασικές αγορές.

Οι συνολικές εξαγωγές ελβετικών ρολογιών μειώθηκαν κατά 8,2% σε 1,98 δισ. ελβετικά φράγκα (2,26 δισ. δολάρια) τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας της ελβετικής βιομηχανίας ρολογιών, γνωστής ως FH. Η συνολική μείωση για το πρώτο δίμηνο του 2025 ήταν της τάξης του 2,4%.

«Οι περισσότερες από τις κύριες αγορές σημείωσαν σημαντική μείωση τον Φεβρουάριο», δήλωσε ο βιομηχανικός φορέας. Οι ΗΠΑ, η κορυφαία αγορά για τις εξαγωγές ρολογιών, ανέφεραν πτώση 6,7%, ενώ οι εξαγωγές προς την Κίνα συνέχισαν να μειώνονται, σημειώνοντας πτώση 25%.

Το FH ανέμενε προηγουμένως αρνητικές προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους.

Οι εταιρείες πολυτελών ειδών παλεύουν με την επιβράδυνση της ζήτησης μετά την μεταπολιτευτική έξαρση των δαπανών για προϊόντα υψηλής ποιότητας. Η κάμψη είναι ιδιαίτερα απότομη στην Κίνα, που κάποτε αποτελούσε μοχλό ανάπτυξης για τα ονόματα πολυτελείας, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές έκλεισαν τα πορτοφόλια τους λόγω των οικονομικών προκλήσεων της χώρας.

Δεδομένης της αδυναμίας στην Κίνα, οι ΗΠΑ επρόκειτο να αποτελέσουν φωτεινό σημείο για τις μάρκες υψηλών προδιαγραφών, βοηθούμενες επίσης από ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο μετά το τέλος της αβεβαιότητας γύρω από τις προεδρικές εκλογές.

Ωστόσο, οι αναλυτές της RBC Capital Markets δήλωσαν ότι η επιτάχυνση που παρατηρήθηκε στις ΗΠΑ κατά το τέταρτο τρίμηνο υποστηρίχθηκε από έκτακτους παράγοντες που είναι απίθανο να διατηρηθούν τους πρώτους τρεις μήνες του 2025. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο τρέχον εμπορικό περιβάλλον με την εφαρμογή των δασμών.

Μόνο τα ρολόγια με τιμή εξαγωγής κάτω των 200 ελβετικών φράγκων σημείωσαν θετικό αποτέλεσμα, ενώ τα ρολόγια σε άλλα τμήματα τιμών υπέστησαν περισσότερο ή λιγότερο αισθητή πτώση.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις ενημερώσεις των προηγούμενων μηνών, όταν το ανώτερο τμήμα έδειξε ανθεκτικότητα. Παρά την επιβράδυνση που παρατηρήθηκε τον Φεβρουάριο, το τμήμα αυτό παραμένει ο βασικός μοχλός ανάπτυξης μακροπρόθεσμα, ανέφεραν οι αναλυτές της Citi σε σημείωμά τους.

Το συνάδει με μια ευρύτερη τάση στον κλάδο της πολυτέλειας, με τις μάρκες που απευθύνονται στους πιο εύπορους πελάτες να έχουν καλύτερες επιδόσεις, καθώς οι καταναλωτές αυτοί συνέχισαν να ξοδεύουν χρήματα σε ακριβά αγαθά παρά το πιο δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο