Stellantis και CATL επενδύουν 4,1 δισ. ευρώ σε εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών EV στην Ισπανία

Stellantis CATL

Η Stellantis και η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL θα επενδύσουν 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ (4,33 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ένα εργοστάσιο που κατασκευάζει μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων στη Σαραγόσα στη βόρεια Ισπανία, δήλωσαν την Τρίτη.

Οι εταιρείες έχουν δημιουργήσει μια κοινοπραξία 50-50 για το έργο και αναμένουν να ξεκινήσουν την παραγωγή μέχρι το τέλος του 2026. Η δυναμικότητα του εργοστασίου θα μπορούσε να φτάσει τις 50 γιγαβατώρες, ανάλογα με την εξέλιξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή και την υποστήριξη των αρχών , ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους.

Η Ευρώπη επιδιώκει να προσελκύσει κατασκευαστές μπαταριών EV για να κατασκευάσει εργοστάσια στην περιοχή – το σπίτι των αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Volkswagen (ETR:VOWG_p) και η Stellantis (NYSE:STLA) – καθώς προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της από την Ασία και να κερδίσει έναν αγώνα πράσινων επιδοτήσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ωστόσο, τα σχέδια αντιμετώπισαν γραφειοκρατικά εμπόδια, προβλήματα παραγωγής και βραδύτερη ζήτηση EV από το αναμενόμενο.

Τον περασμένο μήνα, η σουηδική Northvolt υπέβαλε αίτηση για προστασία από την πτώχευση του Κεφαλαίου 11 στις ΗΠΑ μετά την απώλεια ενός σημαντικού πελάτη και την έλλειψη χρηματοδότησης την μετέτρεψε από μια ευρωπαϊκή πρωταθλήτρια μπαταρίας σε μια εταιρεία που αγωνίζεται να παραμείνει στη ζωή.

Το εγχείρημα CATL-Stellantis θα φέρει «καινοτόμο παραγωγή μπαταριών σε ένα εργοστάσιο παραγωγής που είναι ήδη ηγέτης στην καθαρή και ανανεώσιμη ενέργεια», δήλωσε ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann.

Ο Robin Zeng, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CATL, επισκέφθηκε τη Μαδρίτη τη Δευτέρα, όπου συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Πέδρο Σάντσες.

Το εργοστάσιο της Σαραγόσα θα είναι το τρίτο εργοστάσιο της CATL στην Ευρώπη. τα άλλα δύο ανήκουν εξ ολοκλήρου στον κατασκευαστή μπαταριών.

Η CATL λειτουργεί ένα εργοστάσιο έξι ετών στη Γερμανία, το πρώτο της στην Ευρώπη, με συνολική επένδυση 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επίτευξη τελικής παραγωγικής ικανότητας 14 γιγαβατώρων.

Κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία με επένδυση 7,3 δισ. ευρώ και προγραμματισμένη δυναμικότητα 100 GWh.

Εν τω μεταξύ, ο Stellantis είναι επίσης ο μεγαλύτερος επενδυτής στην κοινοπραξία κατασκευής μπαταριών ACC (NS:ACC) μαζί με τη Mercedes και τη γαλλική εταιρεία πετρελαίου ToatalEnergies.

Η ACC ξεκίνησε την παραγωγή σε γιγα-εργοστάσιο στη Γαλλία, ενώ η ανάπτυξη δύο άλλων γιγα-εργοστασίων, στην Ιταλία και τη Γερμανία, έχει σταματήσει λόγω της χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

πηγή: www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο