Αντιδράσεις από τους επενδυτές της Stellantis σχετικά με τις πρακτικές αμοιβών στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Κάρλος Ταβάρες ύψους 23,1 εκατ. ευρώ (26,2 εκατ. δολάρια) για ένα έτος, την ώρα που η εταιρεία κατέγραφε μειωμένες πωλήσεις και κέρδη.
Η Allianz Global Investors και σύμβουλοι πληρεξουσίων, όπως η Proxinvest, κάλεσαν τους μετόχους να ψηφίσουν κατά της έκθεσης αποδοχών της κατασκευάστριας εταιρείας τζιπ στην ετήσια γενική συνέλευση της Τρίτης. Ο μισθός του Ταβάρες για το 2024 – και επιπλέον 12 εκατομμύρια ευρώ σε αποζημίωση και μπόνους ορόσημων που θα λάβει φέτος – προκαλεί οργή, αφού προήδρευσε της πτώσης της ζήτησης στις ΗΠΑ, των καθυστερήσεων των μοντέλων στην Ευρώπη, καθώς και των συγκρούσεων με πολιτικούς, εμπόρους και συνδικάτα.
«Δεν είναι αποδεκτό να χορηγείται αποζημίωση απόλυσης σε έναν διευθυντή που οδήγησε την εταιρεία σε κατάσταση αποτυχίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Proxinvest Charles Pinel σε συνέντευξή του.
Η Stellantis εξακολουθεί να ψάχνει για διάδοχο του Ταβάρες και αναμένει χαμηλή κερδοφορία φέτος λόγω της υποτονικής ζήτησης στην Ευρώπη και των προκλήσεών της στη Βόρεια Αμερική, όπου οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 20% το πρώτο τρίμηνο. Η εταιρεία, την οποία διοικεί προσωρινά ο πρόεδρος Τζον Έλκαν, δεν έχει επίσης επικαιροποιήσει τις κατευθυντήριες γραμμές της μετά τις αλλοπρόσαλλες εμπορικές κινήσεις του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Η Stellantis δέχεται εδώ και χρόνια αντιδράσεις για τον μισθό του Ταβάρες, ο οποίος κορυφώθηκε στα 36,5 εκατ. ευρώ το 2023. Στη γενική συνέλευση των μετόχων πριν από τρία χρόνια, οι επενδυτές απέρριψαν την αμοιβή του σε μια μη δεσμευτική ψηφοφορία. Ο μισθός του για το 2024 είναι «υπερβολικά γενναιόδωρος», δήλωσε η Allianz Global Investors. Η ψηφοφορία της Τρίτης σχετικά με την εν λόγω αποζημίωση είναι επίσης μη δεσμευτική, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Παρά τις προσπάθειες δέσμευσης, οι απαντήσεις της Stellantis απέτυχαν να αμβλύνουν τις ανησυχίες», ανέφερε ο όμιλος σε δήλωσή του. «Υπάρχουν συνεχιζόμενες ανησυχίες σχετικά με τις ενέργειες και την εποπτεία της επιτροπής αποδοχών».
Μια άλλη εταιρεία πληρεξουσίων, η Institutional Shareholder Services, συμβούλευσε να καταψηφίσουν μια πρόταση που θα αύξανε το ποσό που μπορεί να μοιράσει η εταιρεία μέσω μακροπρόθεσμων κινήτρων, λέγοντας ότι η Stellantis χορηγεί ήδη εδώ και χρόνια «υπερβολικές» αμοιβές στα κορυφαία στελέχη της.
«Δεν είναι σαφές με βάση ποιες εκτιμήσεις η εταιρεία πιστεύει ότι μια άλλη αύξηση είναι “απαραίτητη” για να μπορέσει να προσλάβει έναν διευθύνοντα σύμβουλο», έγραψε η ISS στο έγγραφό της για την πληρεξουσιότητα.
Η Proxinvest συμβούλευσε επίσης τους μετόχους να ψηφίσουν κατά του επαναδιορισμού αρκετών μελών του διοικητικού συμβουλίου, συμπεριλαμβανομένης της Φιόνα Κλέρ Τσικόνι, ενός στελέχους ανθρώπινου δυναμικού της Google που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους της Stellantis στο διοικητικό συμβούλιο από το 2021. Ο όμιλος δήλωσε ότι δεν θα έπρεπε να κατέχει αυτή τη θέση επειδή δεν απασχολείται στην αυτοκινητοβιομηχανία.

