
Ο κινεζικός γίγαντας των τηλεπικοινωνιών και των smartphones Huawei διπλασιάζει την προσπάθειά του να πουλήσει την τεχνολογία του στην ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η εταιρεία έχει τονίσει ότι δεν κατασκευάζει αυτοκίνητα. Αντ’ αυτού, πωλεί τεχνολογικά εξαρτήματα, όπως το λειτουργικό σύστημα Harmony OS και το προϊόν υποβοήθησης οδηγού, ή συνεργάζεται με αυτοκινητοβιομηχανίες για τη δημιουργία νέων εμπορικών σημάτων EV.
Η Huawei επιβεβαίωσε την Τρίτη ότι συνεργάζεται με τουλάχιστον τέσσερις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα για νέες μάρκες αυτοκινήτων, μετά την είδηση του Σαββατοκύριακου για μια κοινοπραξία με την Changan Automobile για την τεχνολογία αυτοκινήτων.
Η Changan και η Huawei είναι ήδη συνεργάτες για τη μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Avatr, η οποία δημιουργήθηκε το 2018 με τον γίγαντα μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων Contemporary Amperex Technology. Το SUV και το sedan της Avatr πωλούνται το καθένα για λίγο περισσότερο από το ισοδύναμο των 42. 000 δολαρίων.
Η Huawei συνεργάζεται επίσης με την Chery για την μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Luxeed, η οποία αποκάλυψε λεπτομέρειες για το σεντάν S7 την Τρίτη.
Παρόμοιες συνεργασίες με την BAIC Motor και την JAC Motor βρίσκονται στα σκαριά, δήλωσε ο Richard Yu, επικεφαλής της επιχείρησης της Huawei που σχετίζεται με τα αυτοκίνητα και τους καταναλωτές, σε εκδήλωση παρουσίασης της Luxeed την Τρίτη.
Η BAIC, της οποίας η ηλεκτρική μάρκα Arcfox χρησιμοποιεί ήδη τεχνολογία της Huawei, και η JAC δεν ανταποκρίθηκαν αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες με προϊόντα “που στερούνται της απαραίτητης τεχνολογίας για να ανταγωνιστούν φαίνονται περισσότερο από ευτυχείς να χρησιμοποιήσουν την [τεχνολογία] της Huawei για να καλύψουν τα κενά”, δήλωσε ο Tu Le, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Sino Auto Insights με έδρα το Πεκίνο.
“Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε πώς η λύση [της Huawei] συγκρίνεται με τους ανταγωνιστές της, αλλά, όπως και πολλές άλλες εταιρείες τεχνολογίας, βλέπουν την ευκαιρία και τα δίνουν όλα σε αυτό”, δήλωσε.
Η Tencent, η οποία διαχειρίζεται την κινεζική εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης WeChat, έχει ισχυριστεί ότι προμηθεύει την BMW και ορισμένες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με τεχνολογία αυτοκινήτων.
Η κινεζική εταιρεία smartphone και οικιακών συσκευών Xiaomi σχεδιάζει να κυκλοφορήσει ένα αυτοκίνητο το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους. Η εταιρεία ανακοίνωσε στα τέλη Οκτωβρίου ένα νέο λειτουργικό σύστημα που ονομάζεται HyperOS.
Τα έσοδα της Huawei από την καταναλωτική της δραστηριότητα έχουν μειωθεί στο μισό από τότε που οι ΗΠΑ έβαλαν την εταιρεία σε μια μαύρη λίστα που την περιορίζει από το να αγοράζει από Αμερικανούς προμηθευτές. Αυτό περιλαμβάνει πρόσβαση με άδεια χρήσης στις τελευταίες εκδόσεις του λειτουργικού συστήματος Android της Google.
Η Huawei κυκλοφόρησε το δικό της σύστημα, το οποίο ονομάζεται Harmony OS.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα έσοδα της Huawei από καταναλωτές ήταν 103,5 δισεκατομμύρια γιουάν (14,27 δισεκατομμύρια δολάρια), ενώ οι έξυπνες λύσεις της εταιρείας για την αυτοκινητοβιομηχανία – τα προϊόντα της οποίας περιλαμβάνουν τεχνολογία για οχήματα νέας ενέργειας – είχαν έσοδα ύψους 1 δισεκατομμυρίου γιουάν. Άλλα έσοδα που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα περιλαμβάνονται επίσης σε άλλα τμήματα της επιχείρησης.
Ο Yu της Huawei δήλωσε την Τρίτη ότι η εταιρεία συνεργάζεται με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων με τρεις τρόπους:
- Ενεργώντας ως προμηθευτής εξαρτημάτων.
- Πώληση μιας σουίτας προϊόντων τεχνολογίας αυτοκινήτου με την ονομασία “Huawei Inside”, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει το όχημα.
- Ανάληψη μεγαλύτερου ελέγχου του σχεδιασμού, των πωλήσεων και του μάρκετινγκ ενός αυτοκινήτου “Huawei Inside”, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει το αυτοκίνητο.
Η Huawei ανακοίνωσε στα τέλη του 2021 τη μάρκα αυτοκινήτων Aito, που κατασκευάζεται από τη Seres. Τα οχήματα, τα οποία εμφανίζονται συχνά στα πολλά καταστήματα smartphone της Huawei σε όλη την Κίνα, έχουν αυξήσει τη δημοτικότητά τους. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι μόνο για το μοντέλο M5 έχουν ήδη παραδοθεί περισσότερες από 120.000 μονάδες.
Ο Yu δήλωσε την Τρίτη ότι η Aito θα παραδώσει περίπου 16.000 έως 18.000 μονάδες των αυτοκινήτων M7 τον Νοέμβριο και περισσότερες από 20.000 μονάδες τον επόμενο μήνα.
Εταιρείες από την BYD έως την νεοφυή Li Auto έχουν κατακτήσει σημαντικό μερίδιο της ανάπτυξης στην αγορά οχημάτων νέας ενέργειας της Κίνας, μια κατηγορία που περιλαμβάνει υβριδικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα που λειτουργούν με μπαταρίες. Οι παραδοσιακές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen και η Toyota, προσαρμόστηκαν πιο αργά.
Φέτος, η διείσδυση των νέων ενεργειακών οχημάτων έχει ανέλθει σε ποσοστό που ξεπερνά το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Πηγή: www.cnbc.com






