Οδηγούμε τη νέα Honda CBR650R με το επαναστατικό σύστημα E-Clutch και ξεχνάμε για πάντα την αριστερή μανέτα.
Όταν παρουσιάζεται μια νέα τεχνολογία στον κόσμο της μοτοσικλέτας, από οποιαδήποτε εταιρεία κι αν προέρχεται, πάντα την προσεγγίζω με ενθουσιασμό και θετική σκέψη. Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι η πορεία των συναισθημάτων είναι ίδια εδώ και 30 χρόνια και το αποτέλεσμα επίσης το ίδιο.
Στην αρχή είσαι ανυπόμονος να δεις τι έχουν φτιάξει οι επιστήμονες και οι μηχανικοί. Όταν το δοκιμάζεις για πρώτη φορά αισθάνεται κάπως άβολα και είσαι έτοιμος να το απορρίψεις κυρίως γιατί σε βγάζει από τη βολή σου. Όσο περνάνε οι μέρες και τα χιλιόμετρα κατανοείς περισσότερο την τεχνολογία και αρχίζεις να την αποδέχεσαι.
Το τελευταίο στάδιο της δοκιμασίας είναι η πλήρης παράδοση στην τεχνολογική υπεροχή του συστήματος. Μάλιστα, μετά από αρκετό καιρό απλά δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτό και αναρωτιέσαι πως μπορούσες να οδηγήσεις πριν εμφανιστεί αυτή η τεχνολογία.
Ε-Clutch και CBR πάνε πακέτο
Η πιο καυτή νέα τεχνολογία του 2024 ήταν με διαφορά το σύστημα E-Clutch της Honda. Το σύστημα εφαρμόστηκε αρχικά σε δύο μοτοσικλέτες, την CBR650R και την CB650R. Στα χέρια μας πρώτη ήρθε η supersport μοτοσικλέτα των Ιαπώνων η οποία εκτός από μερικές στιλιστικές λεπτομέρειες και πιο σύγχρονο εξοπλισμό, δεν είχε κάποια άλλη σημαντική αλλαγή.
Το γεγονός όμως ότι ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα που τοποθετήθηκε η καινοτομία E-Clutch φτάνει για να την κάνει ένα από τα πιο hot μοντέλα του 2024.
Φρεσκάρισμα στην εμφάνιση και στον εξοπλισμό
Δεν θα σταθούμε πολύ στα υπόλοιπα στοιχεία του CBR650R καθώς έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον να αξιολογήσουμε το E-Clutch. Αξίζει όμως να σταθούμε στις αναβαθμίσεις σε σχεδιασμό και εξοπλισμό που διαθέτει το σπορ μοντέλο.
Το καινούριο CBR650R ξεχωρίζει πρωτίστως από το επανασχεδιασμένο φωτιστικό σώμα LED εμπρός. Είναι πιο αιχμηρά και μικρά σε διαστάσεις, ενώ η μάσκα έχει αποκτήσει νέους αεραγωγούς και το πλαϊνό φέρινγκ έχει περισσότερες γωνίες. Καινούριο είναι και το φωτιστικό σώμα πίσω που βρίσκεται στο κάτω μέρος της ουράς.
Η θέση οδήγησης έχει αναβαθμιστεί με τα κλιπόν να έχουν μετακινηθεί κάτω από την τιμονόπλακα. Η σέλα είναι επίσης καινούρια για περισσότερη άνεση και ευρυχωρία με το ύψος να βρίσκεται στα 810 χιλ.
Ανεβαίνοντας στη σέλα του CBR αμέσως παίρνεις τη γνώριμη θέση των supersport, φέρνοντας το βάρος προς τα εμπρός. Αυτό όμως που θα εκτιμήσεις είναι η σωστή τοποθέτηση των μαρσπιέ και το λεπτό ρεζερβουάρ που κάνει πιο άνετη την οδήγηση.
Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια καινούρια TFT οθόνη 5 ιντσών με πολλές πληροφορίες και εύκολο έλεγχο από το τιμόνι. Επιπλέον, η μοτοσικλέτα διαθέτει σύστημα συνδεσιμότητας Honda RoadSync με ενσωματωμένη πλοήγηση Στροφή/Στροφή. Κάτω από τη σέλα συναντάμε και θύρα USB.
Ίδια συνταγή σε κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα
Στην καρδιά του Honda CBR650R βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος σε σειρά των 649 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 95 ίππους στις 12.000 σ.α.λ. κι 63 Nm ροπής στις 9.500 σ.α.λ. Το σύνολο συνοδεύεται από ένα αψεγάδιαστο σύστημα ψεκασμού της Honda που περιλαμβάνει Traction Control και σύστημα μονόδρομου συμπλέκτη ολίσθησης.
Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα του CBR650R είναι τι άλλο… η εκπληκτική του φιλικότητα. Στις χαμηλές στροφές είναι κλασικός τετρακύλινδρος με ράθυμη λειτουργία, αλλά οι μεσαίες και οι ψηλές στροφές έχουν δυναμισμό και αδρεναλίνη.
Η σύνδεση με το γκάζι είναι από τις καλύτερες που μπορεί να συναντήσει κανείς όχι μόνο στην κατηγορία, αλλά σε όλο το φάσμα των μοτοσικλετών, ενώ το πέρασμα της δύναμης στον πίσω τροχό είναι άκρως εκμεταλλεύσιμος. Κάθε άνοιγμα του γκαζιού είναι μια δήλωση εμπιστοσύνης από το μοτέρ στον αναβάτη ο οποίος θα αισθανθεί άνετα ακόμα και όταν το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 10.000 σ.α.λ.
Το πλαίσιο επίσης δεν έχει αλλαγές με διάταξη τύπου διαμάντι από ατσάλι και συνεργάζεται με το αγαπημένο ανεστραμμένο πιρούνι Showa 41 χιλ. τεχνολογίας SFF-BP και το μονό αμορτισέρ επίσης της Showa με ρύθμιση προφόρτισης. Οι τροχοί είναι αλουμινένιοι 17 ιντσών και τα φρένα της Nissin με δίσκους 310 χιλ. 4πίστονες δαγκάνες και ABS.
Το πρώτο μέλημα στη λειτουργία των αναρτήσεων και του πλαισίου είναι να αναδείξουν έναν φιλικό προς τον αναβάτη χαρακτήρα. Τόσο το εμπρός μέρος όσο και το πίσω είναι ρυθμισμένα περισσότερο για άνεση και αυξημένη πρόσφυση και λιγότερο για πληροφόρηση.
Στις στροφές το CBR είναι μια απόλυτα φιλική entry level supersport μοτοσικλέτα. Με σύμμαχο το εκπληκτικό μπροστινό σύστημα, ο αναβάτης άμεσα νιώθει καλά, έχει αυτοπεποίθηση και ξεκινάει να στρίβει χωρίς κανένα άγχος. Το πίσω μέρος δεν έχει την ίδια αίσθηση με το μπροστινό καθώς υστερεί σε πληροφόρηση και αμεσότητα, ωστόσο ακολουθεί κι εκείνο με σημαντικά επίπεδα πρόσφυσης ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις.
Τα φρένα είναι πολύ ισχυρά αρκεί να πιέσεις τη μανέτα λίγο περισσότερο, ενώ ο κινητήρας είναι ένα διαμαντάκι καθώς προσφέρει ακριβώς τη δύναμη που χρειάζεται, με τον απόλυτα προβλέψιμο τρόπο. Στο CBR650R αρέσουν οι απλωτές γραμμές και η οδήγηση με φόρα, κάτι που κρατάει ήρεμο και ασφαλή τον αναβάτη καθώς δεν χρειάζεται να στραμπουλήσει τα φρένα για να κινηθεί γρήγορα.
Όλα τα λεφτά E-Clutch
Αφήσαμε για τελευταίο το σύστημα E-Clutch διότι έχει και την περισσότερη σημασία σε αυτήν τη δοκιμή. Αρχικά να αναφέρουμε πως λειτουργεί αυτή η νέα τεχνολογία. Η μοτοσικλέτα θεωρητικά διαθέτει ένα κιβώτιο ταχυτήτων παρόμοιο με εκείνο όλων των συμβατικών μοτοσικλετών. Μια μανέτα συμπλέκτη, ένας λεβιέ ταχυτήτων και έξι σχέσεις μία κάτω και πέντε πάνω. Μέχρι εδώ όλα νορμάλ.
Τα εντυπωσιακά ξεκινούν όταν κουμπώσεις την πρώτη σχέση στο κιβώτιο χωρίς να πιέσεις τη μανέτα του συμπλέκτη. Εκεί τα χάνεις λίγο καθώς το μυαλό έχει συνηθίσει τις μηχανικές κινήσεις «τραβάω συμπλέκτη, πατάω το λεβιέ για την πρώτη».
Με το E-Clutch η χρήση του συμπλέκτη απλά γίνεται αόρατος. Με λίγα λόγια αν δεν υπήρχε η μανέτα η μοτοσικλέτα θα λειτουργούσε κανονικότατα. Ακόμα ένα εντυπωσιακό στοιχείο του E-Clutch είναι ότι μπορείς να ανεβάσεις και να κατεβάσεις σχέσεις ανεξάρτητα με το που βρίσκεται η γκαζιέρα.
Σε αντίθεση με ένα συμβατικό quickshifter, στο E-Clutch μπορείς να κατεβάσεις σχέση έχοντας το γκάζι ανοιχτό και να ανεβάσεις σχέση έχοντας το γκάζι κλειστό. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ανά πάσα στιγμή μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη μανέτα του συμπλέκτη σαν μια οποιαδήποτε μοτοσικλέτα.
Πάμε να δούμε όμως στην πράξη τι σημαίνουν όλα αυτά. Στα μάτια μου, το E-Clutch είναι ένα πολύ εξελιγμένο quickshifter. Ανεβάζεις και κατεβάζεις σχέσεις χωρίς να χρειάζεται το συμπλέκτη ακόμα και στην πρώτη σχέση. Το σύστημα σου παίρνει το μυαλό όταν αναλαμβάνει να «συμπλεξάρει» όταν θέλουμε να επιταχύνουμε με χαμηλές ταχύτητες, ενώ κάνει την ίδια σημαντική δουλειά όταν ξεχαστούμε και δεν κατεβάσουμε εγκαίρως σχέσεις στην επιβράδυνση.
Θα μπορούσα να χαρακτηρίσω το E-Clutch ένα από τα πιο χρήσιμα συστήματα που έχω συναντήσει σε μοτοσικλέτα τα τελευταία χρόνια. Είναι τόσο επαναστατικό όσο το DCT επίσης της Honda, αλλά με πολύ περισσότερη συμμετοχή από τον αναβάτη και πολύ καλύτερη αίσθηση στην οδήγηση – ιδιαίτερα στη γρήγορη οδήγηση. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ρυθμιζόμενο σε Hard, Medium και Soft, που επηρεάζει την αμεσότητα στις αλλαγές σχέσεων.
Το αγκάθι
Δύο είναι τα πράγματα που χρίζουν βελτίωσης στο CBR650R. Το πρώτο είναι η ρύθμιση της πίσω ανάρτησης η οποία θέλει λίγο ψάξιμο για να ακολουθήσει το εκπληκτικό μπροστινό. Το δεύτερο αφορά το σύστημα E-Clutch το οποίο όταν είναι κρύος ο κινητήρας λειτουργεί άτσαλα και όχι βελούδινα όπως όταν ο κινητήρας έχει φτάσει στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας.
Ακόμα ένα θαυματάκι από τη Honda
Η Honda CBR650R είναι μια υπέροχη supersport μοτοσικλέτα για εκείνους που θέλουν να διασκεδάσουν, να μάθουν τη supersport οδήγηση και να νιώσεις ασφαλείς χωρίς να κάνουν τρομερούς συμβιβασμούς στην άνεση και τη καθημερινή χρήση.
Η Honda CBR650R όμως με το E-Clutch έχει κάτι που δεν βρίσκεις εύκολα σε μια σπορ μοτοσικλέτα. Έχει αυτήν τη φιλικότητα και την πρακτικότητα που συνήθως λείπει από τις μοτοσικλέτες αυτής της κατηγορίας. Επιπλέον, έχεις στα χέρια σου μια τεχνολογία που σίγουρα θα επικρατήσει τα επόμενα χρόνια.
Είμαι σίγουρος ότι σε μερικούς μήνες θα λέω «Μα καλά πως οδηγούσα μοτοσικλέτες χωρίς E-Clutch τόσα χρόνια!».
Όλα τα στοιχεία του Honda CBR650R E-Clutch ΕΔΩ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda CBR650R E-Clutch
Κινητήρας: τετρακύλινδρος σε σειρά, 16βάλβιδος
Κυβισμός: 649 cc
Ισχύς: 95 PS / 12.000 rpm
Ροπή: 63 Nm / 9.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός PGM-FI
Κιβώτιο: 6τάχυτο με E-Clutch
Πλαίσιο: Ατσάλινο τύπου διαμάντι
Φρένα: Nissin δίσκοι 310 χιλ εμπρός με ABS
Ρεζερβουάρ: 15,4 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 208 kg (Γεμάτο)
Μεικτή κατανάλωση: 5,7 L/100 km
Τιμή πώλησης: 10.490 ευρώ
Εξοπλισμός Αναβάτη – Moto Market
Κράνος: MT Thunder 4 SV (139,90 ευρώ)
Μπουφάν: Nordcode Fight Air Pro WP (129,90 ευρώ)
Παντελόνι: Nordcode Fight air (109,90 ευρώ)
Γάντια: Nordcode Desert (35,00 ευρώ)
Μπότες: Forma Genesis (134,90 ευρώ)