Στόχος οι πολυεθνικές, οι προμήθειες καυσίμων και οι ρευματοκλοπές. Εδώ γελάνε…;

Του Γιώργου Κράλογλου

“Αφανίζουμε” κλοπές σε διακινήσεις καυσίμων από το 1993. Σε ρευματοκλοπές από το 2003. Σε πολυεθνικές από το 2013. Και η “επιθεώρηση” συνεχίζεται… Από πού να ξεκινήσουμε. Να πούμε από τις τιμές των καυσίμων που ξεχνάμε να ρίξουμε, στο Ελλαδιστάν, εβδομάδες από την πτώση του πετρελαίου και της βενζίνης στη διεθνή αγορά…;

  • Από εκεί δηλαδή που έγινε θέμα και στην προεκλογική περίοδο από την κυβέρνηση και προσωπικά από την κορυφή της όταν ήρθε σε δύσκολη θέση γιατί βάσει στοιχείων αποδείχθηκε πως οι τιμές ανεβοκατεβαίνουν (ανεξάρτητα από τους πολέμους), αλλά εμείς τώρα θα ξεκινήσουμε να το μελετήσουμε το φαινόμενο…

Δεν είναι δικά μας λόγια αυτά. Εφτασαν και σε εμάς από τις συζητήσεις στην κυβέρνηση και με εκπροσώπους επιχειρηματικών ομάδων, οι οποίοι δεν έκρυψαν την απορία τους για το τι εμποδίζει τους αρμόδιους να βάλουν ψαλίδι στην αλυσίδα πετρελαιοειδών για να κάνουν πράξη την πιθανή ευαισθησία τους. Πότε πρέπει να το κάνουν;

πολυεθνικές καυσίμων

  • Ένα 48ωρο (λένε παράγοντες της παραγωγής) από τη στιγμή που βλέπουν ότι οι διακυμάνσεις στις διεθνείς τιμές επηρεάζουν τελικά την τιμή στη βενζίνη και στο ντίζελ. Την τιμή που συναντά και ο κάθε πολίτης και καταναλωτής στο πρατήριο. Για ποιους λόγους να το κάνουν αυτό;

Για ψυχολογικούς αν θέλετε, αντί να αφήνουν να οργιάζει η γνωστή και μόνιμη καθυστέρηση να πέφτουν οι διεθνείς τιμές αλλά η δική μας αγορά να προσαρμόζεται με το πάσο της… Οι δε υπηρεσίες να αντιδρούν άμεσα, ώστε ο καταναλωτής και κάθε παραγωγός να αισθάνεται ότι το κράτος είναι δίπλα του και όταν δεν τον φορολογεί… (τι λέω τώρα εγώ…).

  • Μαθαίνουμε λοιπόν ότι το θέμα την απασχολεί την κυβέρνηση, η οποία και βεβαιώνει πως θα κάνει κάτι για να βάλει χέρι στο σύστημα προμήθειας και διακίνησης των καυσίμων αμέσως μετά το τέλος των εκλογών. Τώρα, γιατί δεν έγινε αυτό που θα γίνει…, όποτε γίνει…, αμέσως μετά τις καταγγελίες που παρέλαβε η κυβέρνηση για αδιαφορία του συστήματος, σχετική με την ακινησία του “ασανσέρ” τιμών στα καύσιμα όταν έχει την κάτω πορεία; Άγνωστο εντελώς έως ακαταλαβίστικο…

Να λοιπόν γιατί εκφράζουμε και πάλι εντονότατες επιφυλάξεις για τη (λεγόμενη) κυβερνητική επιθετική πολιτική στην αγορά, που θα μαζέψει την κλεφτουριά… Την κλεφτουριά από το ηλεκτρικό ρεύμα του γείτονα…, ως την τιμή των τροφίμων στο ράφι του Ελλαδιστάν και την τιμή του πετρελαίου και της βενζίνης στο πρατήριο.

  • Να επιστρέψουμε στην εισαγωγή του σημερινού σημειώματός μας και στις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι στόχος στον “πόλεμο” με την ακρίβεια είναι ο δεύτερος γύρος της “επίθεσης” προς τις πολυεθνικές, η αποκατάσταση του ενεργειακού κόστους στην παραγωγή και η νόμιμη ρευματοληψία επιχειρήσεων, ιδιωτών με ξεπάτωμα (λέει) της ρευματοκλοπής, διατυπώνοντας μία και μόνο απορία.

Ποιος να εμπιστευθεί την κυβερνητική πολιτική και το μέλλον των μέτρων της κατά της ακρίβειας, όταν οι μηχανισμοί τιμολόγησης των πολυεθνικών σε όλη την Ε.Ε. είναι βάσει υπολογισμών και δικαιωμάτων… από την ίδια την Ε.Ε.

Οι “αταξίες” στα κέρδη του κυκλώματος προμηθειών, διακίνησης και πώλησης καυσίμων στην Ελλάδα στηρίζονται και στην ανυπαρξία ευαισθησίας κράτους και πολιτικών να παρακολουθούν σωστά τις εξελίξεις στις αγορές. Το δε μπάχαλο των ρευματοκλοπών απλά επανέρχεται ως σχέδιο προς μελέτη… Δραστική αυτήν τη φορά…

πολυεθνικές καυσίμων

[email protected]

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο