Σύλλογος Διπλωματούχων ΟΣΕ: «Παράδοξο μηχανικοί ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ να κατηγορούνται για κακουργήματα για τα Τέμπη δια παραλείψεως»

Το πρόβλημα του σιδηροδρόμου είναι οι πολιτικές απαξίωσης που συστηματικά τα τελευταία χρόνια εφαρμόζονται και όχι οι εργαζόμενοι.

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ, στην οποία, μεταξύ άλλων, σημειώνει ότι «το παράδοξο είναι συνάδελφοι μηχανικοί του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ να κατηγορούνται από την ελληνική δικαιοσύνη για κακουργήματα δια παραλείψεως, που σχετίζονται με την τραγωδία των Τεμπών, ενώ οι πραγματικοί υπαίτιοι είναι όσοι λάμβαναν τις κρίσιμες αποφάσεις και όριζαν το μέλλον του σιδηροδρόμου, αφήνοντας τις εταιρείες υποστελεχωμένες και με ασαφές πλάνο ανάπτυξης και λειτουργίας», υποστηρίζοντας ότι «είναι πρωτοφανής στα δικαστικά χρονικά η επιβολή τέτοιου ύψους εξοντωτικών εγγυήσεων σε εργαζομένους δημοσίου για τέτοιας φύσεως οικονομικά αδικήματα και απαράδεκτος ο διασυρμός τους στα μέσα μαζικής ενημέρωσης».

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Διπλωματούχων ΟΣΕ  

Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε πλήθος δημοσιευμάτων, εκπομπών και ρεπορτάζ που αναφέρουν ότι μηχανικοί της ΕΡΓΟΣΕ που απολογήθηκαν στην ευρωπαία εισαγγελέα, για τη διαχείριση της σύμβασης 717, δεν προφυλακίστηκαν, διότι δήθεν κατέβαλλαν τις υπέρογκες εγγυήσεις.

Στην πραγματικότητα, οι εν λόγω εργαζόμενοι εξακολουθούν να παραμένουν ελεύθεροι, διότι άσκησαν προσφυγή κατά της απόφασης, αιτούμενοι τη μείωση του ύψους των εγγυήσεων, ενώ αντιμετωπίζονται ως ένοχοι, πριν καν δικαστούν, συνεχίζοντας μάλιστα να εργάζονται υπό αυτές τις αντίξοες συνθήκες.

Είναι πρωτοφανής στα δικαστικά χρονικά η επιβολή τέτοιου ύψους εξοντωτικών εγγυήσεων σε εργαζομένους δημοσίου για τέτοιας φύσεως οικονομικά αδικήματα και απαράδεκτος ο διασυρμός τους στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Αναρωτιόμαστε, από ποιες πηγές αντλήθηκε αυτή η «πληροφόρηση» και ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η προσπάθεια σπίλωσης και παντελούς απαξίωσης των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο.

Έχει συμβεί και θα ξανασυμβεί σε εμάς που εργαζόμαστε στο σιδηρόδρομο άλλα και σε πλήθος δημόσιων λειτουργών που αναλαμβάνουν σημαντικές αρμοδιότητες/ευθύνες και απασχολούνται σε δημόσια έργα, στη συντήρηση/διαχείριση δικτύων ή σε άλλους τομείς, να δίνουμε εξηγήσεις στη δικαιοσύνη για την εκτέλεση του έργου μας.

Για αυτό λοιπόν, ας μην προτρέχουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να στήσουν δικαστήρια. Η μόνη οδός είναι οι συνάδελφοι να κριθούν από τη συντεταγμένη τακτική δικαιοσύνη.

Ζητάμε από την ΕΣΗΕΑ να παρέμβει προκειμένου να σταματήσει η συκοφάντηση των συναδέλφων μηχανικών της ΕΡΓΟΣΕ από τα ΜΜΕ περί δήθεν καταβολής των υπέρογκων ποσών για τις εγγυήσεις.

Είναι σαφές ότι η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών δεν αποτέλεσε, διαχρονικά, στρατηγική επιλογή της ελληνικής πολιτείας και των κυβερνήσεων με αποτέλεσμα σήμερα να βρισκόμαστε στη πιο δύσκολη εποχή του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Οι επιλογές τους ήταν ξεκάθαρες και αφορούσαν σχεδόν αποκλειστικά, την ανάπτυξη των οδικών και αεροπορικών μεταφορών. Στην γενικότερη πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα για τις δημόσιες υποδομές, από τη μνημονιακή περίοδο και έπειτα, κυριαρχούν η απαξίωση, η υποχρηματοδότηση και η υποστελέχωση, όλων των Φορέων του Δημοσίου, που έχουν την ευθύνη συντήρησης, βελτίωσης και κατασκευής των υποδομών στον τομέα ευθύνης τους.

Στον σιδηρόδρομο η ανεπαρκής χρηματοδότηση και οι ελλείψεις του προσωπικού ιδίως σε κρίσιμες και εξιδεικευμένες ειδικότητες έχουν οδηγήσει σε δραματική συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Οι προσπάθειες των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο να εμποδίσουν αυτή τη συρρίκνωση και την υποβάθμιση απέβησαν αδιέξοδες και μάταιες

Το παράδοξο είναι συνάδελφοι μηχανικοί του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ να κατηγορούνται από την ελληνική δικαιοσύνη για κακουργήματα δια παραλείψεως, που σχετίζονται με την τραγωδία των Τεμπών, ενώ οι πραγματικοί υπαίτιοι είναι όσοι λάμβαναν τις κρίσιμες αποφάσεις και όριζαν το μέλλον του σιδηροδρόμου, αφήνοντας τις εταιρείες υποστελεχωμένες και με ασαφές πλάνο ανάπτυξης και λειτουργίας.

Το πρόβλημα του σιδηροδρόμου είναι οι πολιτικές απαξίωσης που συστηματικά τα τελευταία χρόνια εφαρμόζονται και όχι οι εργαζόμενοι.

Η πολιτεία έχει εγκαταλείψει πλήρως τον σιδηρόδρομο, κυβερνήσεις ψηφίζουν οργανογράμματα (βλέπε ΟΣΕ) που δεν εφαρμόζονται (2019 και 2022). Για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του ΟΣΕ προβλέπονται περισσότερες από 2000 θέσεις προσωπικού όταν οι εργαζόμενοι αυτή τη στιγμή είναι μόλις 650, χωρίς να υπάρχει πλάνο για τη πλήρωση των απαιτούμενων θέσεων για τη εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού.

Το αποκορύφωμα ίσως όλων, είναι ότι στις κρίσιμες αυτές στιγμές, ένα χρόνο μετά τη τραγωδία των Τεμπών, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ αδυνατεί να συνεδριάσει, λόγω και ελλιπούς πλέον σύνθεσης, από τα τέλη Ιανουαρίου του 2024.

Ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ, που εκπροσωπεί εργαζόμενους Μηχανικούς των εταιρειών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και HELLENIC TRAIN, στέκεται δίπλα στους διωκόμενους συναδέλφους μηχανικούς του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ καιτονίζουμε ότι απόδοση κατηγοριών δε σημαίνει ενοχή.

Για κάθε πολίτη εξακολουθεί να ισχύει το τεκμήριο της αθωότητας μέχρι της νομίμου αποδείξεως της ενοχής. (Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης).

Ζητάμε οι αιτήσεις προσφυγής που έχουν καταθέσει οι συνάδελφοι μηχανικοί της ΕΡΓΟΣΕ, που διώκονται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, να αντιμετωπιστούν με λογική και σύμφωνα με τα πραγματικά τους εισοδήματα. Σε διαφορετική περίπτωση είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προφυλακιστούν.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο