Συνεχίζεται η απεργία της UAW στην General Motors

GM

Η United Auto Workers επέκτεινε το Σάββατο την απεργία της κατά της General Motors (NYSE:GM) για να συμπεριλάβει το εργοστάσιο κινητήρων στο Spring Hill του Τενεσί, μια κίνηση που θα μπορούσε να ανακόψει την παραγωγή μεγάλων pickup της GM και να αυξήσει τον οικονομικό της πόνο.

Η επέκταση της απεργίας επτά εβδομάδων αφήνει τη GM τη μόνη αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ χωρίς συμφωνία για συμβόλαιο. Η ιδιοκτήτρια της Chrysler Stellantis κατέληξε σε συμφωνία με την UAW το Σάββατο και η Ford την Τετάρτη.

Οι συμφωνίες αυτές εξασφάλισαν στους εργαζόμενους αύξηση ρεκόρ 25% στους μισθούς κατά τη διάρκεια της σύμβασης διάρκειας 4-1/2 ετών και επέτρεψαν στις εταιρείες να επανεκκινήσουν τις κερδοφόρες γραμμές συναρμολόγησης φορτηγών τους.

Στην GM, άτομα που γνωρίζουν τις διαπραγματεύσεις δήλωσαν ότι τα σημεία που κολλάνε στις διαπραγματεύσεις της UAW περιλαμβάνουν συνταξιοδοτικές παροχές και ζητήματα που σχετίζονται με τους προσωρινούς εργαζόμενους. Η GM έχει περισσότερους συνταξιούχους από τη Ford ή τη Stellantis και οι αυξήσεις στις συνταξιοδοτικές παροχές για τους εργαζόμενους που προσλήφθηκαν πριν από το 2007 κοστίζουν στη GM περισσότερο από τους ανταγωνιστές της.

“Είμαστε απογοητευμένοι από την περιττή και ανεύθυνη άρνηση της GM να καταλήξει σε μια δίκαιη συμφωνία”, δήλωσε ο πρόεδρος της UAW Shawn Fain σε δήλωσή του στο Reuters.

Η GM ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι δύο από τα μεγάλα εργοστάσιά της για τα pickup θα μπορούσαν να επηρεαστούν από την επίσχεση εργασίας στο Spring Hill και ότι ήθελε να καταλήξει γρήγορα σε συμφωνία.

Η UAW απεργεί ήδη στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της GM στο Άρλινγκτον του Τέξας, το οποίο κατασκευάζει τα Chevy Tahoe και Suburban και Cadillac Escalade. Η GM δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι αυτή η επίσχεση εργασίας της κοστίζει 400 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα.

Το εργοστάσιο του Spring Hill, το οποίο απασχολεί 4. 000 εργαζόμενους, προμηθεύει κινητήρες σε εννέα εργοστάσια συναρμολόγησης που κατασκευάζουν αρκετά από τα πιο επιτυχημένα και κερδοφόρα οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο δικηγόρος της UAW Benjamin Dictor δήλωσε σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: “Φανταστείτε, όλοι φτιάχνουν φορτηγά εκτός από εσάς. Αν όλοι οι άλλοι μπορούσαν να το κάνουν, τι λέει αυτό για σένα;”

Δεν αναμένονταν περισσότερες συνομιλίες το Σάββατο και δεν ήταν σαφές πότε θα συνέρχονταν εκ νέου η GM και η UAW, δήλωσαν πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Η συμφωνία με την Stellantis

Η συμφωνία με τη Stellantis ακολουθεί το πρότυπο που έχουν θέσει η UAW και η Ford. Οι συμφωνίες αυτές θα οδηγήσουν σε συνολικές αυξήσεις μισθών άνω του 33%, όταν συνυπολογιστούν ο ανατοκισμός και το κόστος ζωής. Οι συμβάσεις θα ξεκινήσουν με αρχική αύξηση 11%.

“Ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε τους 43.000 υπαλλήλους μας πίσω στην εργασία τους και να επαναλάβουμε τη λειτουργία τους”, δήλωσε ο Στελλαντής το Σάββατο.

Οι συμφωνίες Ford και Stellantis θα πρέπει να επικυρωθούν από όλους τους εργαζόμενους.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Joe Biden ανέφερε σε δήλωσή του ότι η σύμβαση Stellantis “αποτελεί απόδειξη της δύναμης των συνδικάτων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων για την οικοδόμηση ισχυρών θέσεων εργασίας της μεσαίας τάξης”

Η συμφωνία περιλαμβάνει μια συμφωνία για την επαναλειτουργία του εργοστασίου συναρμολόγησης της Stellantis στο Belvidere του Ιλινόις, το οποίο θα κατασκευάζει πλέον μεσαία φορτηγά, δήλωσε ο Fain σε ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα φορτηγά θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν το Ranger της Ford και τα μοντέλα Chevrolet Colorado και GMC Canyon της GM.

Το εργοστάσιο είχε προηγουμένως κλείσει και έγινε σημείο συσπείρωσης για την εκστρατεία διαπραγμάτευσης του συνδικάτου. Η Stellantis συμφώνησε επίσης να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών δίπλα στο εργοστάσιο του Belvidere, δήλωσε η UAW.

Ο κυβερνήτης του Ιλινόις Jay Pritzker χαρακτήρισε τη συμφωνία “τεράστια νίκη για το Ιλινόις” και δήλωσε ότι η πολιτεία θα προσφέρει κίνητρα για να αντισταθμίσει το κόστος της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Stellantis θα διατηρήσει επίσης ανοιχτές δύο εγκαταστάσεις που απειλούνταν με κλείσιμο – ένα συγκρότημα κατασκευής κινητήρων στο Trenton του Michigan και μια μονάδα κατεργασίας στο Toledo του Ohio, δήλωσε ο Boyer.

Συνολικά, η αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύτηκε για νέες επενδύσεις ύψους 19 δισ. δολαρίων στις δραστηριότητες στις ΗΠΑ και για τη δημιουργία 5.000 θέσεων εργασίας, ενώ προηγουμένως σχεδίαζε να περικόψει 5.000 θέσεις εργασίας, δήλωσαν οι Fain και Boyer.

Η UAW έχει κερδίσει το δικαίωμα απεργίας για τις αποφάσεις επενδύσεων σε προϊόντα, δήλωσε ο Fain.

Αυξημένο κόστος

Ο Fain κατηγόρησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ ότι πλουτίζουν τα στελέχη και τους επενδυτές, ενώ παραμελούν τους εργαζόμενους και δήλωσε ότι η επιτυχία της UAW θα βοηθήσει τους εργάτες σε όλη τη χώρα.

Οι εταιρείες υποστήριξαν ότι τα αιτήματα της UAW θα αύξαναν σημαντικά το κόστος και θα τις έθεταν σε μειονεκτική θέση έναντι της ηγέτιδας εταιρείας EV Tesla και ξένων εταιρειών όπως η Toyota Motor, οι οποίες δεν είναι συνδικαλισμένες.

Η Ford αναμένει ότι η νέα σύμβαση θα προσθέσει 850 έως 900 δολάρια στο κόστος εργασίας ανά όχημα. Η Tesla είχε ήδη ένα πλεονέκτημα κόστους εργασίας της τάξης των 20 δολαρίων ανά ώρα, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Οι διαπραγματεύσεις της UAW συνέπεσαν με τις υψηλού προφίλ εργατικές καμπάνιες των απεργών συγγραφέων και ηθοποιών του Χόλιγουντ και των εργαζομένων στον γίγαντα των διανομών UPS. Με τις ελλείψεις προσωπικού σε πολλές επιχειρήσεις, το εργατικό κίνημα εμφανίστηκε αναζωογονημένο μετά από δεκαετίες παρακμής.

Οι συνομιλίες για το συμβόλαιο τράβηξαν την προσοχή του Μπάιντεν και των Ρεπουμπλικανών αντιπάλων του, οι οποίοι θεωρούν το Μίσιγκαν και άλλες εξέχουσες πολιτείες παραγωγής αυτοκινήτων ως κομβικές για τις στρατηγικές της προεκλογικής τους εκστρατείας για το 2024.

Πηγή: investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο