Τα hedge funds που στοιχημάτοσαν στο Big Tesla short δαγκώθηκαν από το τεράστιο ράλι

Τα hedge funds συσσωρεύτηκαν σε βραχυπρόθεσμα στοιχήματα εναντίον της Tesla Inc. (TSLA) λίγο πριν ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων αποκαλύψει μια σειρά αριθμών που πυροδότησαν ένα βαρύ ράλι των τιμών των μετοχών.

Περίπου το 18% των 500 και πλέον hedge funds που παρακολουθεί ο πάροχος δεδομένων Hazeltree είχαν συνολικά αρνητική θέση στην Tesla στα τέλη Ιουνίου, το υψηλότερο ποσοστό σε περισσότερο από ένα χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε με το Bloomberg.

Αυτό συγκρίνεται με λίγο λιγότερο από 15% στα τέλη Μαρτίου. Αυτά τα αντίθετα στοιχήματα απειλούν τώρα να επιβαρύνουν τα hedge funds πίσω τους με απώλειες.

Τα τελευταία αποτελέσματα πωλήσεων οχημάτων της Tesla, που δημοσιεύθηκαν στις 2 Ιουλίου, αποκάλυψαν στοιχεία παραδόσεων δεύτερου τριμήνου που ξεπέρασαν τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών, παρόλο που οι πωλήσεις μειώθηκαν.

Οι επενδυτές έσπευσαν στην είδηση, οδηγώντας τις μετοχές της εταιρείας σε υψηλό έξι μηνών. Από τις αρχές Ιουνίου, η τιμή της μετοχής της Tesla έχει πλέον αυξηθεί περίπου 40%.

Η Tesla είναι πιθανό να δει τα περιθώρια κέρδους της να βελτιώνονται, βοηθούμενη από το χαμηλότερο κόστος παραγωγής και πρώτων υλών, σύμφωνα με τον Seth Goldstein της Morningstar Inc. , έναν από τους τρεις κορυφαίους αναλυτές που καλύπτουν τη μετοχή σε μια κατάταξη του Bloomberg που παρακολουθεί τις συστάσεις τιμών.

Η εταιρεία πιθανότατα θα «επιστρέψει στην αύξηση των κερδών» το επόμενο έτος, ανέφερε σε σημείωμα προς τους πελάτες. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο η Tesla χειρίζεται την εντεινόμενη εστίαση της αγοράς σε προσιτά ηλεκτρικά οχήματα θα είναι το κλειδί, πρόσθεσε.

Η εξέλιξη τροφοδοτεί μια συνεχιζόμενη αίσθηση αβεβαιότητας σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της ευρύτερης αγοράς EV, εν μέσω μιας θάλασσας αντικρουόμενων δυναμικών.

  • Η βιομηχανία – μια βασική σανίδα στον παγκόσμιο αγώνα για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050 – επωφελείται από γενναιόδωρες φορολογικές πιστώσεις. Ωστόσο, αντιμετωπίζει επίσης σημαντικά εμπόδια με τη μορφή δασμολογικών πολέμων και ακόμη και πολιτικών ταυτότητας, με ορισμένους καταναλωτές να απορρίπτουν τα ηλεκτρικά οχήματα ως μορφή μεταφοράς “woke”.

Στις ΗΠΑ, ο Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι αν γίνει ξανά πρόεδρος μετά τις εκλογές του Νοεμβρίου, θα αναιρέσει τους υπάρχοντες νόμους που υποστηρίζουν τα οχήματα με μπαταρίες, αποκαλώντας τους «τρελούς». Τούτου λεχθέντος, ο Trump είναι ένας «τεράστιος θαυμαστής» του Cybertruck της Tesla, σύμφωνα με τον Elon Musk, διευθύνοντα σύμβουλο του γίγαντα των ηλεκτρικών οχημάτων

hedge funds Tesla

Εν τω μεταξύ, ο κατάλογος των εσωτερικών διαταραχών στην Tesla είναι μακρύς. Τον Απρίλιο, ο Musk είπε στο προσωπικό να προετοιμαστεί για σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας, με ρόλους πωλήσεων μεταξύ εκείνων που επηρεάζονται. Και το Cybertruck, το πρώτο νέο καταναλωτικό μοντέλο της Tesla εδώ και χρόνια, άργησε να αναπτυχθεί.Για το λόγο αυτό, ορισμένοι διαχειριστές hedge funds αποφάσισαν ότι η μετοχή είναι εντελώς εκτός ορίων.

Η Tesla είναι «πολύ δύσκολο για εμάς να τοποθετηθούμε», δήλωσε ο Fabio Pecce, επικεφαλής επενδύσεων στην Ambienta, όπου επιβλέπει 700 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης του hedge fund Ambienta x Alpha.

Βασικά, δεν είναι σαφές εάν οι επενδυτές ασχολούνται με «μια κορυφαία εταιρεία με μια μεγάλη ομάδα διαχείρισης» ή αν είναι «ένα αμφισβητούμενο franchise με ανεπαρκή εταιρική διακυβέρνηση», είπε.

Ωστόσο, «αν κερδίσει ο Τραμπ, θα είναι πραγματικά πολύ θετικό» για την Tesla, αν και «προφανώς δεν είναι εκπληκτικό για τα ηλεκτρικά οχήματα και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας γενικά», είπε.

Αυτό συμβαίνει επειδή ο Trump αναμένεται να επιβάλει «μαζικούς δασμούς προς τους κινέζους παίκτες», κάτι που θα ήταν «επωφελές» για την Tesla, δήλωσε ο Pecce.

Οι επενδυτές έκλεισαν το 2023 δηλώνοντας ότι πιθανότατα θα υποχωρήσουν περαιτέρω από τις πράσινες μετοχές γενικά και τα ηλεκτρικά οχήματα ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα του Bloomberg Markets Live Pulse.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των 620 ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να μείνουν μακριά από τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, με σχεδόν το 60% να αναμένει ότι το διαπραγματεύσιμο αμοιβαίο κεφάλαιο iShares Global Clean Energy θα επεκτείνει την πτώση του το 2024.

Το ETF έχει χάσει 13% μέχρι στιγμής φέτος, αφού βυθίστηκε περισσότερο από 20% το 2023. Ο δείκτης απόδοσης τιμών ηλεκτρικών οχημάτων του Bloomberg, στα μέλη του οποίου περιλαμβάνονται οι BYD Co. , Tesla και Rivian (RIVN) Automotive Inc. , έχει μειωθεί κατά περίπου 22% μέχρι στιγμής το 2024.

Ταυτόχρονα, τα μέταλλα και τα ορυκτά που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών βρίσκονται στο έλεος των εξαιρετικά ασταθών αγορών εμπορευμάτων, με τους κερδοσκόπους να προσπαθούν τακτικά να κερδίσουν γρήγορα χρήματα από τις αλλαγές στην προσφορά και τη ζήτηση.

hedge funds Tesla

Η αστάθεια των τιμών σημαίνει ότι ορισμένοι κατασκευαστές μπαταριών πρέπει να προσαρμοστούν σε μια αγορά στην οποία τα περιθώρια κέρδους τους έχουν συμπιεστεί άσχημα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι πιο παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό πίεση από τους μετόχους να επιβραδύνουν τις κεφαλαιουχικές τους δαπάνες για ηλεκτρικά οχήματα, με πρόσφατα παραδείγματα όπως η Porsche AG.

Η Polestar Automotive Holding UK Plc (PSNY), ένας κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών προδιαγραφών, έχει χάσει σχεδόν το 95% της αξίας της από τότε που αποσχίστηκε από τη Volvo Car AB πριν από δύο χρόνια.

Η Fisker Inc. , ένας άλλος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων πολυτελείας, είδε την αξία της να εξανεμίζεται από πέρυσι και έκτοτε υπέβαλε αίτηση για προστασία από πτώχευση βάσει του Κεφαλαίου 11.

Ο Soren Aandahl, ιδρυτής και CIO της Blue Orca Capital με έδρα το Τέξας, δήλωσε ότι «οι αποτιμήσεις στον χώρο των EV είναι τόσο χτυπημένες» που τώρα αποφεύγει να σορτάρει τον τομέα. Δεν είναι πλέον ένα προφανές αντίθετο στοίχημα, επειδή αυτοί τείνουν να τα πάνε καλύτερα αν οι επενδυτές εισέλθουν «όταν τα πράγματα είναι λίγο υψηλότερα», είπε.

Αλλά σε αυτό το σημείο, «μεγάλο μέρος του αέρα έχει ήδη βγει από το μπαλόνι».Ωστόσο, ο Eirik Hogner, αναπληρωτής διαχειριστής χαρτοφυλακίου στο hedge fund Clean Energy Transition ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υποδηλώνει ότι μπορεί να υπάρξει περισσότερος πόνος για την ευρύτερη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων.

Υπάρχουν ακόμα «πάρα πολλές» νεοσύστατες επιχειρήσεις που παραμένουν «υπο-κλίμακας» και με μικτά περιθώρια κέρδους που είναι απλά «πολύ χαμηλά», είπε. Ως αποτέλεσμα, η δυναμική προσφοράς-ζήτησης της αγοράς EV «εξακολουθεί να είναι πολύ αρνητική».

«Τελικά, νομίζω ότι πρέπει να δούμε περισσότερες πτωχεύσεις» προτού η αγορά αρχίσει να φαίνεται πιο υγιής, δήλωσε ο Hogner.

****

ΜΟΛΙΣ ΠΡΟ ΔΙΜΗΝΟΥ η οθόνη μας γέμιζε από άρθρα του τύπου…

  • business-and-finance/32040/einai-i-tesla-to-epomeno-the-big-short

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ δόθηκε και είναι οδυνηρή για τους short που κάηκαν λόγω της μόχλευσης που χρησιμοποιούν.

Τατιανή Σάγιεχ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο