Η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης γρήγορης μόδας Hennes & Mauritz ανακοίνωσε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη, καθώς οι αυξημένες εκπτώσεις, οι επενδύσεις και η αρνητική επίδραση παραγόντων όπως τα νομίσματα και το κόστος μεταφοράς έπληξαν την κερδοφορία.
H&M στο πρώτο οικονομικό τρίμηνο της -το οποίο διαρκεί από τον Δεκέμβριο έως τον Φεβρουάριο- αυξήθηκαν 2% σε τοπικά νομίσματα, αν και η δυναμική των πωλήσεων επιβραδύνθηκε τον τελευταίο μήνα του τριμήνου. Προηγουμένως είχε αναφέρει αύξηση 4% την περίοδο Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου.
Οι αναλυτές της Barclays ανέμεναν αύξηση των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου κατά 2% σε τοπικά νομίσματα, με την ώθηση από τη χρονική στιγμή της Black Friday να αντισταθμίζεται από το γεγονός ότι φέτος υπήρχε μία λιγότερη ημέρα συναλλαγών μετά το περσινό δίσεκτο έτος.
Η χρονική συγκυρία της Μαύρης Παρασκευής σήμαινε επίσης ότι το κόστος εφοδιαστικής αυξήθηκε το πρώτο τρίμηνο και υπήρξαν περισσότερες εκπτώσεις στο πλαίσιο της περιόδου προώθησης των αγορών.
«Οι πωλήσεις και τα κέρδη στο τρίμηνο ήταν κάπως ασθενέστερα από ό,τι είχαμε προγραμματίσει – αλλά το πρώτο τρίμηνο είναι το μικρότερο τρίμηνο του έτους για εμάς όσον αφορά τις πωλήσεις και το περιθώριο κέρδους και είμαστε σίγουροι για το μέλλον», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Erver.
Η εταιρεία επενδύει σημαντικά σε νέες σειρές προϊόντων και στο μάρκετινγκ, καθώς προσπαθεί να ανακτήσει μερίδιο αγοράς σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Είπε ότι οι αντίθετοι άνεμοι από τις επενδύσεις, καθώς και από τις εκπτώσεις και τους εξωτερικούς παράγοντες, όπως το νόμισμα, θα μειωθούν στο μέλλον, έχοντας σημαντικά μικρότερη συνολική αρνητική επίδραση στο δεύτερο τρίμηνο από ό,τι στο πρώτο.
Σε συνδυασμό με τη βαθύτερη συνεργασία με τους στρατηγικούς προμηθευτές, οι παράγοντες αυτοί θα αποτελέσουν τον άνεμο της ουράς στο δεύτερο εξάμηνο, ανέφερε.
Ανέφερε μεικτό περιθώριο κέρδους 49,1% στο τρίμηνο, έναντι 50,5% που ανέμενε η Barclays, ενώ το λειτουργικό περιθώριο υποχώρησε στο 2,2% από 3,9%, χάνοντας το 3,8% που ανέμενε η Barclays.
Ο Erver της H&M έχει θέσει την αύξηση των πωλήσεων ως προτεραιότητα στον σουηδικό όμιλο μέσω επενδύσεων στη βελτίωση της προσφοράς προϊόντων, στην ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών για την ενίσχυση της εμπειρίας των πελατών και στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος μέσω υψηλότερων δαπανών μάρκετινγκ.
Η H&M εξακολουθεί να υπολογίζει την Ασία ως μια μεγάλη περιοχή προμηθειών, γεγονός που την έχει καταστήσει ευάλωτη σε παρατεταμένους χρόνους μεταφοράς λόγω της διαταραχής στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά η εταιρεία έχει επίσης επενδύσει για να φέρει περισσότερη παραγωγή πιο κοντά στις μεγάλες αγορές της, βελτιώνοντας την ευελιξία της αλυσίδας εφοδιασμού και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.
Η διαταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα με τους μεγαλύτερους χρόνους μεταφοράς συνεχίζει να επηρεάζει τα αποθέματα, ωθώντας την εταιρεία να έχει περισσότερα εμπορεύματα σε ετοιμότητα για να εξασφαλίσει τον εφοδιασμό. Η αξία των αποθεμάτων που διατηρούνται σε απόθεμα αυξήθηκε κατά 9% το τρίμηνο σε σχέση με πέρυσι και η H&M αναμένει υψηλότερο επίπεδο εκπτώσεων το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με πέρυσι.
«Με υψηλότερο ποσοστό εγγύς μεταφοράς, μια πιο αποτελεσματική και πιο ευέλικτη αλυσίδα εφοδιασμού και περισσότερες αγορές κατά την περίοδο, υπάρχουν ευκαιρίες για βελτίωση της θέσης των αποθεμάτων στο εμπόριο κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος», δήλωσε η εταιρεία.
Είπε ότι συνεχίζει να σχεδιάζει για παρατεταμένους χρόνους μεταφοράς και να διαχειρίζεται τις διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, ενώ παρακολουθεί επίσης στενά τις εξελίξεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τους εμπορικούς περιορισμούς.
Η H&M ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 590 εκατομμυρίων σουηδικών κορωνών (58,7 εκατομμύρια δολάρια) για το πρώτο τρίμηνο έως τις 28 Φεβρουαρίου, έναντι 1,24 δισεκατομμυρίων κορωνών ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,1% σε 55,33 δισεκατομμύρια κορώνες. Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της FactSet ανέμεναν καθαρά κέρδη 1,28 δισ. κορώνες για πωλήσεις 55,86 δισ. κορώνες.
Η εταιρεία δήλωσε ότι οι πωλήσεις τον Μάρτιο αναμένεται να αυξηθούν κατά 1% σε τοπικό νόμισμα, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

