Τα λειτουργικά κέρδη της Volkswagen υποχώρησαν κατά 15% πέρυσι, καθώς τα έξοδα αναδιάρθρωσης επιβάρυναν τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.
Η απότομη πτώση των πωλήσεων στην πατρίδα της VW, την Ευρώπη, και στην Κίνα ώθησαν την εταιρεία να μειώσει δραστικά την παραγωγική της ικανότητα. Αναζητά επίσης συνεργασίες με παρόχους λογισμικού για αυτοκίνητα, αφού η προηγούμενη στρατηγική της να κάνει τα πάντα στο σπίτι της την οδήγησε να μείνει πίσω στη νέα τεχνολογία.
Η VW ανακοίνωσε την Τρίτη λειτουργικά κέρδη 19,1 δισ. ευρώ το 2024, έναντι 22,5 δισ. ευρώ το 2023. Για φέτος, αναμένει περιθώρια κέρδους της τάξης του 5,5-6,5%, έναντι του 5,9% που ανέφερε για το 2024.
Ο Arno Antlitz, οικονομικός διευθυντής της VW, δήλωσε ότι ενώ η εταιρεία έχει μια «ξεκάθαρη στρατηγική ανάπτυξης και επενδύσεων στις ΗΠΑ», οι προοπτικές αντανακλούν «τις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις».
Το σχέδιο της VW να αντισταθμίσει τη διολίσθηση των πωλήσεων στην Κίνα – τη σημαντικότερη αγορά της – αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της στις ΗΠΑ έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από τις απειλές του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για δασμούς.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δηλώσει ότι θέλει να διπλασιάσει το μερίδιο αγοράς της στις ΗΠΑ με μάρκες όπως η Audi και η Porsche στο 10% και εκείνο της μάρκας VW στις ΗΠΑ στο 5% μέχρι το 2030.
Αλλά όπως πολλοί από τους ανταγωνιστές της, είναι εκτεθειμένη στην απειλή εκτεταμένων δασμών στα αγαθά: οι εισαγωγικοί δασμοί στην Ευρώπη θα μπορούσαν να είναι ιδιαίτερα επιζήμιοι για την Porsche, η οποία κατασκευάζει όλα τα αυτοκίνητά της στη Γερμανία.
Patricia Nilsson, Financial Times
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή Σάγιεχ

