Τα νέα σχέδια πτήσεων σημαίνουν ότι το Gatwick δεν θα περάσει την αιχμή του 2019 φέτος

Το αεροδρόμιο λέει ότι οι μεγαλύτερες πτήσεις έχουν κάνει τις ώρες εκτός αιχμής λιγότερο πολυσύχναστες από ό,τι πριν από την πανδημία

Το αεροδρόμιο Gatwick δήλωσε ότι αναμένει ότι ο αριθμός των επιβατών φέτος θα παραμείνει κάτω από την προ της πανδημίας αιχμή του, καθώς η στροφή προς τις μεγαλύτερες τουριστικές πτήσεις σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν λιγότερο εντατικά το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου.

Το αεροδρόμιο του Λονδίνου δήλωσε την Πέμπτη ότι αναμένεται να εξυπηρετήσει 44,3 εκατ. επιβάτες φέτος, από 43,2 εκατ. το 2024. Ο αριθμός είναι χαμηλότερος από τα 46,6 εκατ. που χρησιμοποίησαν το αεροδρόμιο το 2019, το τελευταίο πλήρες έτος πριν η πανδημία σαρώσει την αεροπορική βιομηχανία.

Ο Στιούαρτ Γουίνγκεϊτ, διευθύνων σύμβουλος του Γκάτγουικ, επέμεινε ότι η ζήτηση για πτήσεις ήταν ισχυρή και ότι όλες οι θέσεις απογείωσης και προσγείωσης στις πιο πολυσύχναστες ώρες του αεροδρομίου ήταν κατειλημμένες.

Ωστόσο, το Γκάτγουικ ήταν πιο ήσυχο από ό,τι πριν από την πανδημία κατά τη διάρκεια ορισμένων τμημάτων της ημέρας, πρόσθεσε ο Γουίνγκεϊτ. Ο ίδιος απέδωσε την αλλαγή αυτή στη στροφή των αεροπορικών εταιρειών προς μεγαλύτερα δρομολόγια, γεγονός που σημαίνει ότι μπορούσαν να στριμώξουν λιγότερες πτήσεις σε κάθε ημέρα.

«Αυτό που διαπιστώνουμε στο ευρωπαϊκό μας δίκτυο είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες τείνουν να πετούν μεγαλύτερα μήκη τομέων απ’ ό,τι πριν από την πανδημία… όπως προς την Ελλάδα ή τη βόρεια Αφρική», δήλωσε ο Wingate. «Ως αποτέλεσμα, ιδίως στη μέση της ημέρας, υπάρχει λιγότερο εντατική χρήση του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης».

Ορισμένα άλλα μεγάλα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν ήδη καταγράψει υψηλότερους αριθμούς επιβατών από τις προ της πανδημίας κορυφές τους. Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου ανέφερε αριθμό ρεκόρ επιβατών το 2024, όπως και τα αεροδρόμια Στάνστεντ και Μάντσεστερ του Λονδίνου.

Ωστόσο, το Γκάτγουικ δήλωσε ότι παρουσίασε «σημαντική αύξηση» στις υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων το 2024, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών προς την Κίνα, την Αφρική, την Ινδία και τη Μέση Ανατολή.

Ο Γουίνγκεϊτ δήλωσε ότι βρισκόταν επίσης σε συζητήσεις με την Virgin Atlantic σχετικά με μια πιθανή επιστροφή στο Γκάτγουικ, αφού η μοναδική αεροπορική εταιρεία μεγάλων αποστάσεων μετέφερε όλες τις δραστηριότητές της στο αεροδρόμιο Χίθροου κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η Gatwick ανακοίνωσε αύξηση των κερδών μετά από φόρους κατά 9% σε ετήσια βάση σε 342,9 εκατ. λίρες το 2024, αφού τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 11% σε 1,1 δισ. λίρες.

Το αεροδρόμιο έχει περιγράψει σχέδια για την επέκταση της χωρητικότητας των επιβατών, θέτοντας σε τακτική χρήση τον διάδρομο αναμονής του.

Αυτός ο δεύτερος διάδρομος πλήρους απασχόλησης θα επιτρέψει στο αεροδρόμιο να εξυπηρετεί συνολικά έως και 75 εκατ. επιβάτες ετησίως έως τα τέλη της δεκαετίας του 2030.

Τον περασμένο μήνα, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι θα εγκρίνει έναν δεύτερο διάδρομο προσγείωσης εάν το αεροδρόμιο προβεί σε αλλαγές στα σχέδιά του, όπως συνέστησε η Επιθεώρηση Σχεδιασμού. Ο εποπτικός φορέας απαίτησε βελτιωμένο μετριασμό του θορύβου για τους κατοίκους της περιοχής και καλύτερη πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Ο Γουίνγκεϊτ δήλωσε ότι παραμένει βέβαιος ότι το αεροδρόμιο θα είναι σε θέση να καλύψει την επιπλέον χωρητικότητα.

«Για πρώτη φορά μετά από μια γενιά, θα είμαστε σε θέση να αρχίσουμε να απελευθερώνουμε ωριαίες χρονοθυρίδες αιχμής στο Gatwick και γνωρίζουμε ότι είναι περιζήτητες», δήλωσε.

Πρόσθεσε ότι ήταν «ενθαρρυμένος από το μέγεθος του κοινού εδάφους» με την κυβέρνηση, αλλά προειδοποίησε ότι οι απαιτήσεις της Επιθεώρησης Σχεδιασμού, ιδίως όσον αφορά τις δημόσιες μεταφορές, θα ήταν «πρόκληση» για το αεροδρόμιο.

Ο κυβερνητικός φορέας απαίτησε από το Gatwick να υιοθετήσει έναν νομικά δεσμευτικό στόχο για τουλάχιστον 55% των επιβατών ετησίως που φτάνουν στο αεροδρόμιο με δημόσια μέσα μεταφοράς – σύμφωνα με τα σημερινά πρότυπα. Η Gatwick δήλωσε ότι δεν επιθυμεί ο στόχος να είναι νομικά δεσμευτικός, ιδίως επειδή δεν έχει κανέναν έλεγχο των δημόσιων μεταφορών προς το αεροδρόμιο.

Η Wingate δήλωσε: «Ο Γκάιτγουεϊτ δεν έχει καμία σχέση με το αεροδρόμιο: «Δεν μπορούμε να επενδύσουμε 2,2 δισ. λίρες και στη συνέχεια, για οποιονδήποτε λόγο, να μην είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να έχουμε χρησιμότητα από το περιουσιακό στοιχείο στο οποίο έχουμε επενδύσει … εργαζόμαστε επί του παρόντος για την υποβολή εναλλακτικών προτάσεων στην κυβέρνηση».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο