Τα σχέδια της Xiaomi για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Xiaomi

Η Κινεζική εταιρεία smartphone Xiaomi πιστεύει ότι έχει εντοπίσει μια θέση καταναλωτών που θα πληρώσει για το επερχόμενο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά.

“Πιστεύουμε ότι είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης για εμάς στην premium κατηγορία, επειδή έχουμε ήδη 20 εκατομμύρια premium χρήστες στην Κίνα με βάση το smartphone”, δήλωσε ο πρόεδρος του ομίλου Xiaomi Weibing Lu στο CNBC πριν από τη διεθνή αποκάλυψη του αυτοκινήτου στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη, το οποίο ξεκινά τη Δευτέρα.

“Νομίζω ότι οι αρχικές αγορές θα επικαλύπτονται πολύ με τους χρήστες smartphone”.

Είπε ότι η εταιρεία εξέτασε μια σειρά από σημεία τιμών, από το επίπεδο εισόδου έως την πολυτέλεια, για ένα αυτοκίνητο που ξοδεύει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να αναπτυχθεί.

Η Xiaomi αποκάλυψε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο SU7 στην Κίνα στα τέλη Δεκεμβρίου, αλλά δεν έχει ακόμη ανακοινώσει συγκεκριμένη τιμή. Ο Lu δήλωσε ότι η επίσημη ανακοίνωση θα έρθει “πολύ σύντομα” και ανέφερε ότι οι εγχώριες παραδόσεις θα ξεκινήσουν ήδη από το δεύτερο τρίμηνο.

Η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο είναι ηγέτης της αγοράς στη βιομηχανία smartphone, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στις παγκόσμιες αποστολές πίσω από την Apple και Samsung, σύμφωνα με την Canalys. Τα δεδομένα από την εταιρεία ανάλυσης αγοράς τεχνολογίας έδειξαν ότι η Xiaomi κατέλαβε περίπου το 13% της παγκόσμιας αγοράς και απέστειλε 146,4 εκατομμύρια τηλέφωνα το 2023.

Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει επίσης επεκταθεί σε τηλεοράσεις και οικιακές συσκευές, οι οποίες ελέγχονται από smartphone και συχνά έχουν κομψό, λευκό σχεδιασμό. Τα περισσότερα έσοδα της Xiaomi προέρχονται από τηλέφωνα, με λίγο λιγότερο από το 30% να προέρχεται από συσκευές και άλλα καταναλωτικά προϊόντα.

Η Xiaomi είναι γενικά γνωστή για προϊόντα σε πιο προσιτές τιμές. Αυτό δημιούργησε αμφιβολίες για το αν μπορεί να πουλήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – που προωθείται ως αντίπαλος της Porsche – σε μια αγορά όπου ακόμη και καθιερωμένοι γίγαντες EV όπως η BYD
μειώνουν τις τιμές.

Ο Lu δήλωσε ότι η προσέγγιση της Xiaomi βασίζεται στην ανάπτυξη του οικοσυστήματος, καθώς και σε μια στρατηγική «πριμοδότησης» smartphone που ξεκίνησε το 2020 και έκτοτε έχει «επιτύχει πολύ καλή πρόοδο».

Σε μια κλήση κερδών τον Νοέμβριο, σημείωσε ότι η εταιρεία συγκρίνει το τελευταίο της τηλέφωνο Xiaomi 14 με το iPhone 15 Pro και ισχυρίστηκε ότι η νέα συσκευή «προσπερνά» την Apple ‘s, σύμφωνα με ένα αντίγραφο του FactSet.

Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς της Apple είναι και η Huawei, της οποίας το δημοφιλές Mate60 Pro ξεκινά από 6. 499 γιουάν (900 δολάρια), μεταξύ του εύρους τιμών του Xiaomi 14 Pro και του iPhone 15 Pro.

Η Huawei είδε τις αποστολές smartphone στην ηπειρωτική χώρα να αυξάνονται κατά 47% σε ετήσια βάση το τέταρτο τρίμηνο, τοποθετώντας την μπροστά από την Xiaomi, σύμφωνα με την Canalys.

Με βάση τις τεχνολογικές της δυνατότητες ως εταιρεία τηλεπικοινωνιών και smartphone, η Huawei έγινε γρήγορα παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας.

Η εταιρεία κυκλοφόρησε τη μάρκα οχημάτων Aito στα τέλη του 2021 και πωλεί το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS και άλλο λογισμικό σε πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Huawei προωθεί επίσης ορισμένα από αυτά τα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του premium SUV Aito M9, παρουσιάζοντάς τα στα καταστήματα smartphone της.

Η Apple δεν έχει ακόμη εισέλθει επίσημα στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρά τις αναφορές ότι εργάζεται σε ένα. Το φθινόπωρο, η κινεζική εκκίνηση Nio κυκλοφόρησε το δικό του smartphone Android.

Ανάπτυξη οικοσυστήματος

Η Xiaomi ξεκίνησε ένα νέο λειτουργικό σύστημα το φθινόπωρο που ονομάζεται HyperOS.

Ισχυρίζεται ότι το σύστημα περιλαμβάνει ένα στοιχείο τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να μάθει από τη συμπεριφορά των χρηστών να προσαρμόζει αυτόματα τις συνδεδεμένες συσκευές, όπως ο οικιακός φωτισμός.

“Στο μέλλον, πιστεύουμε ότι δεν είναι [ότι] δίνουμε τις οδηγίες στη συσκευή, αλλά στην πραγματικότητα [ότι] η συσκευή μπορεί να κατανοήσει τις ανάγκες σας και να καλύψει τις ανάγκες σας προληπτικά”, δήλωσε ο Lu.

Η εταιρεία αποκαλεί τη στρατηγική “ανθρώπινο x αυτοκίνητο x σπίτι”.

Το HyperOS είναι διαθέσιμο μόνο στο τηλέφωνο 14 της Xiaomi αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, το σύστημα αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες στις συσκευές και στο επερχόμενο αυτοκίνητο, δήλωσε ο Lu.

Η δαπάνη δισεκατομμυρίων δολαρίων για το οικοσύστημα και το αυτοκίνητο αποτελούν μέρος των προσπαθειών της Xiaomi να επιβιώσει σε μια βιομηχανία που η εταιρεία αναμένει ότι θα γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική.

Σε 10 ή 20 χρόνια, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων πιθανότατα θα είναι πολύ παρόμοια με αυτή των smartphones σήμερα – με τις πέντε κορυφαίες μάρκες να κατέχουν περίπου το 70% της αγοράς, δήλωσε ο Lu. «Χωρίς τεράστια κεφάλαια, δεν πιστεύουμε ότι μπορούμε να είμαστε οι τελικοί παίκτες».

Μετά το πρώτο αυτοκίνητο, το επόμενο βήμα για την Xiaomi είναι να κατασκευάσει τα δικά της εργοστάσια και να κατασκευάσει τα βασικά εξαρτήματα εσωτερικά, δήλωσε ο Lu.

Η Xiaomi νωρίτερα αυτό το μήνα ανακοίνωσε ότι το νέο εργοστάσιο smartphone της στο Πεκίνο είχε αρχίσει να λειτουργεί, με παραγωγική ικανότητα για περισσότερες από 10 εκατομμύρια συσκευές.

Για το αυτοκίνητο SU7, η κινεζική κυβέρνηση δημοσιεύει επί του παρόντος μια θυγατρική του κρατικού ομίλου Baic ως κατασκευαστή. Η Xiaomi δήλωσε στο CNBC ότι δεν έχει δημόσιες πληροφορίες για να μοιραστεί αυτή τη στιγμή.

Υπερπόντια αγορά ένας «ενισχυτής» για Xiaomi

Παρόμοια με έναν αυξανόμενο αριθμό κινεζικών εταιρειών, η Xiaomi αναζητά στο εξωτερικό μελλοντική ανάπτυξη. Τα τελευταία έξι χρόνια, μεταξύ 40% και 50% των εσόδων της εταιρείας προήλθε εκτός της ηπειρωτικής Κίνας, κυρίως της Ευρώπης και της Ινδίας.

Ο Lu, ο οποίος εντάχθηκε στον όμιλο Xiaomi το 2019, είναι επίσης πρόεδρος του διεθνούς επιχειρηματικού τμήματος και δήλωσε ότι ξοδεύει «πολύ χρόνο» στην αγορά του εξωτερικού.

“Θα είναι ο ενισχυτής της επιχείρησης της Xiaomi”, είπε, σημειώνοντας ότι η υπερπόντια αγορά ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης είναι περίπου τριπλάσια από το μέγεθος της Κίνας.

Στο πλαίσιο του ταξιδιού του στη Βαρκελώνη για το MWC, ο Lu είπε ότι επισκέπτεται το Παρίσι, μαζί με την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Αναγνώρισε ότι το πολιτικό περιβάλλον καθιστά πιο δύσκολο για την Xiaomi να γίνει παγκόσμια, αλλά είπε ότι η εταιρεία μπορεί να ξεπεράσει αυτές τις προκλήσεις δημιουργώντας εσωτερικές δυνατότητες και διαφοροποιώντας την επιχείρηση παγκοσμίως και ανά προϊόν.


Όσον αφορά το αυτοκίνητο, ο Lu αρνήθηκε να προσδιορίσει ένα χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία του στο εξωτερικό, αλλά είπε ότι συνήθως διαρκεί δύο έως τρία χρόνια.

πηγή:www.cnbc.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο