Τέταρτη φετινή νίκη του Φερστάπεν, κέρδισε ακόμα και τα οχήματα ασφαλείας στην Κίνα

Ο Μαξ Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να κερδίσει στο GP Κίνας την 4η φετινή του νίκη σε 5 αγώνες και την 58η της καριέρας του, σε έναν αγώνα που έγινε απρόβλεπτος με δύο διαδοχικά οχήματα ασφαλείας στο μέσον του και επέτρεψε στον Λάντο Νόρις με την εξαιρετική του στρατηγική και απόδοση της McLaren να μπει ανάμεσα στον Ολλανδό και στον Σέρτζιο Πέρεζ στο βάθρο.

Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε άλλη μία από τις απόλυτα κυρίαρχες νίκες του των τελευταίων 2,5 ετών στην επιστροφή της Formula 1 στην Κίνα μετά από 5 χρόνια, παραμένοντας στην κορυφή παρότι ο αγώνας της Σαγκάης είχε δύο περιόδους οχήματος ασφαλείας, που εκμηδένισαν τη διαφορά του στην κορυφή. Ο Λάντο Νόρις και ο Σέρτζιο Πέρεζ στις πλευρικές θέσεις του βάθρου, καθώς οι Άγγλοι κέρδισαν τη στρατηγική μάχη από τον Σαρλ Λεκλέρ και τη Ferrari.

Οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ ακολούθησαν κλείνοντας την πρώτη πεντάδα, καθώς οι δύο οδηγοί της Scuderia και ο Νόρις ήταν οι μοναδικοί που έκαναν μόνο ένα πιτ-στοπ σήμερα – εκμεταλλευόμενοι τις δύο διαδοχικές εισόδους του οχήματος ασφαλείας στον 24ο και 27ο γύρο για το μηχανικό πρόβλημα της Sauber του Βάλτερι Μπότας και έπειτα για την εγκατάλειψη του Γιούκι Τσουνόντα με κλατάρισμα της RB έπειτα από σύγκρουση.

Ο Τζορτζ Ράσελ εκμεταλλεύτηκε την παράξενη στρατηγική τριών πιτ-στοπς της Aston Martin και του Φερνάντο Αλόνσο, που περιορίστηκαν στην 7η θέση εμπρός από τους Όσκαρ Πιάστρι, Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Χούλκενμπεργκ που έκλεισαν τη βαθμολογούμενη πρώτη δεκάδα.

Τα κύρια στοιχεία του GP Κίνας 2024

  • Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε παρότι έκανε δύο πιτ-στοπς, έναντι ενός των Νόρις, Λεκλέρ και Σάινθ.
  • Στον αγώνα μπήκε δύο φορές το όχημα ασφαλείας, στον 24ο και στον 27ο γύρο επειδή ακινητοποιήθηκαν στην άκρη της πίστας η Sauber του Βάλτερι Μπότας και η RB του Γιούκι Τσουνόντα με μηχανικό πρόβλημα και κλατάρισμα αντίστοιχα.
  • Οι Λεκλέρ, Νόρις έκαναν το ένα και μοναδικό τους πιτ-στοπ εκμεταλλευόμενοι το πρώτο (εικονικό, αρχικά) όχημα ασφαλείας. Ο Σάινθ είχε κάνει το δικό του λίγο νωρίτερα, οπότε έχασε την ευκαιρία να μπει στη μάχη αυτή.
  • Οι άλλοι πρωταγωνιστές έκαναν δύο πιτ-στοπ, με εξαίρεση τον Αλόνσο που έκανε τρία. Τα δεύτερα πιτ-στοπς έγιναν όλα υπό το δεύτερο όχημα ασφαλείας.
  • Αυτό σήμαινε ότι ο Φερστάπεν πέρασε τον Νόρις στην πίστα για να ανακτήσει την 1η θέση, ενώ ο Πέρεζ έκανε αρκετές προσπεράσεις για να ανέβει ξανά 3ος, αλλά δεν ήταν σε θέση να απειλήσει τον Νόρις.
  • Ο Ράσελ τερμάτισε εμπρός από τον Αλόνσο, όταν ο Ισπανός έκανε το τρίτο του πιτ-στοπ μετά τη μαλακή γόμα που (μάλλον αναγκαστικά) έβαλε στο δεύτερό του.
  • Ο Πιάστρι ήταν 8ος με ζημιά που έγινε χωρίς να φταίει στην καραμπόλα Στρολ-Ρικιάρντο, που ανάγκασε τον οδηγό της RB να εγκαταλείψει.
  • Ο Χάμιλτον ανελίχθηκε από την 18η στην 9η θέση, με έντονα παράπονα στον αγώνα για την αίσθηση και την έλλειψη ταχύτητας της Mercedes W15.
Φερστάπεν
GP Κίνας 2024, Αποτελέσματα FORMULA 1

Η εξέλιξη του GP Κίνας 2024
Δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη νίκη της Red Bull Racing στη F1, στην ίδια πίστα με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο Μαξ Φερστάπεν έφυγε από την εκκίνηση του αγώνα της Σαγκάης διατηρώντας την πρωτοπορία. Όμως, λίγο πίσω του ο Φερνάντο Αλόνσο έκανε μια γενναία κίνηση για να περάσει τον Πέρεζ για τη 2η θέση.

Όλοι οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με τη μέση γόμα, ενώ μακριά στην ουρά ο Χάμιλτον ξεκίνησε με τη μαλακή. Στο τέλος του πρώτου γύρου ο Φερστάπεν είχε ήδη βγει από το DRS της Aston με διαφορά 1,6” και την οικοδόμησε περαιτέρω, στα περίπου 5”, όταν πια ο Αλόνσο αναγκάστηκε να δώσει τη δεύτερη θέση στον Πέρεζ για να μην φθείρει περαιτέρω τα ελαστικά του. Έπειτα, άφησε και την 3η θέση στον Λεκλέρ, αλλά έμεινε μπροστά από τους Νόρις, Πιάστρι και Σάινθ.

Ο Χάμιλτον ήταν, με τη μαλακή του γόμα, ο πρώτος που αναγκάστηκε να μπει στα πιτς στον 11ο γύρο, ενώ ακολούθησαν οι Αλόνσο, Ράσελ στον 12ο. Στον 14ο μπήκαν μαζί οι δύο πρωτοπόροι, Φερστάπεν και Πέρεζ, ενώ οι Πιάστρι και Σάινθ μπήκαν στον 17ο και 18ο αντίστοιχα.

Ο Λεκλέρ και η Ferrari διερευνούσαν την ευκαιρία ενός πιτ-στοπ, και αποδείχθηκε ότι το ίδιο έκανε και ο Νόρις με τη McLaren. Έτσι, ο Μονεγάσκος και ο Άγγλος είδαν με μεγάλη χαρά το Εικονικό Όχημα Ασφαλείας που έφερε η εγκατάλειψη του Βάλτερι Μπότας με μηχανικό πρόβλημα, στον 20ό γύρο. Μετά από δύο (!) γύρους με κίτρινη σημαία, περάσαμε σε καθεστώς VSC στον 23ο και έπειτα σε κανονικό Όχημα Ασφαλείας στον 24ο.

Πρώτα ο Λεκλέρ και έπειτα ο Νόρις μπήκαν, έτσι, για το ένα και μοναδικό τους πιτ-στοπ υπό το Εικονικό Όχημα Ασφαλείας (VSC), αποκομίζοντας τεράστιο όφελος χρόνου. Όταν ο αγώνας επανεκκίνησε, μια επαφή του Γιούκι Τσουνόντα της RB με τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas άφησε τον Ιάπωνα ακινητοποιημένο στην άκρη της πίστας, κι έτσι αμέσως ήρθε -στον 27ο γύρ- η δεύτερη περίοδος του Οχήματος Ασφαλείας.

Η διαφορά που είχε φτιάξει εκ νέου ο Φερστάπεν στην κορυφή μηδενίστηκε, και τότε όλοι οι οδηγοί είδαν την ευκαιρία να κάνουν το δεύτερό τους πιτ-στοπ υπό το όχημα ασφαλείας, βάζοντας τη σκληρή γόμα για να τερματίσουν με αυτήν.

Μετά από τον καταιγισμό των πιτ-στοπς, η κατάταξη που προέκυψε ήταν Νόρις-Φερστάπεν-Λεκλέρ-Πέρεζ στον 28ο γύρο, μιας και οι Νόρις, Λεκλέρ δεν μπήκαν τη δεύτερη φορά, και όλοι τους είχαν φρέσκια (ή 1-2 γύρων) σκληρή γόμα. Οπότε θα ήταν μια ευθεία μάχη τους, χωρίς άλλο πιτ-στοπ, μέχρι την καρό σημαία, από τον 32ο γύρο που έφυγε το όχημα ασφαλείας μέχρι τον τερματισμό στον 56ο.

Σε αυτό το δεύτερο μισό του αγώνα ο Μαξ δεν είχε κανένα πρόβλημα να περάσει τον Νόρις και να ανοίξει και πάλι τη διαφορά του στην κορυφή μετά τη δεύτερή του άρτια επανεκκίνηση, ενώ ο Νόρις εξεπλάγη με την ικανότητα της McLaren να ακολουθήσει τόσο καλό ρυθμό αγώνα με τη σκληρή γόμα ώστε να κρατήσει διαφορά ασφαλείας από τον Πέρεζ – που πέρασε νωρίς τον Λεκλέρ για την 3η θέση. Ο Άγγλος της McLaren κατάφερε να τερματίσει 5,3” μπροστά από τον Τσέκο.

Ο Σάινθ ήταν λίγο άτυχος γιατί μπήκε στα πιτς για την πρώτη του αλλαγή 4 γύρους πριν το VSC, κι έτσι έκανε έναν μοναχικό αγώνα στην 5η θέση, παρότι έκανε και εκείνος μόνο ένα πιτ-στοπ (το “Plan D” που έλεγαν οι μηχανικοί της Ferrari στους οδηγούς της στη διάρκεια του αγώνα), διαλέγοντας τη σκληρή γόμα στη στάση του.

Ο Ράσελ θα μπορούσε να είχε απειλήσει τον Σάινθ αν δεν άρχιζαν να παραδίδουν το πνεύμα τα ελαστικά του, αλλά κατάφερε να μείνει στο τέλος εμπρός από τον Φερνάντο Αλόνσο που είχε διαλέξει στο δεύτερο πιτ-στοπ (κατά το δεύτερο όχημα ασφαλείας) να ρισκάρει με τη μαλακή γόμα, πιθανώς για να κερδίσει θέσεις στην επανεκκίνηση.

Δεν δούλεψε το πλάνο για τον Ισπανό, κι έτσι επέστρεψε για τρίτη φορά στα πιτς 12 γύρους πριν από το τέλος. Σε αυτούς, με τη φρέσκια μέση γόμα, έκανε μια σειρά άνετων προσπεράσεων, μέχρι και τον Πιάστρι, αλλά η Mercedes ήταν αρκετά μπροστά στο δρόμο.

Ο Πιάστρι είχε αρκετή ζημιά στο δάπεδό του μετά από το συμβάν της πρώτης επανεκκίνησης. Ο Αλόνσο έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή, και πίσω του οι Πιάστρι και Ρικιάρντο φρέναραν οριακά, αλλά όχι και ο Στρολ. Ο Καναδός χτύπησε με την Aston την ουρά της RB του Ρικιάρντο, και ο τελευταίος σε μικρότερο βαθμό τη McLaren του νεαρού του συμπατριώτη.

Έτσι, με σπασμένο δάπεδο στην ουρά των μονοθεσίων τους, ο Πιάστρι δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Νόρις και ο Ρικιάρντο εγκατέλειψε, χάνοντας την ευκαιρία σε μια πολύ καλή του εμφάνιση να κερδίσει βαθμούς και τις εντυπώσεις στο περιβάλλον της Red Bull, που τόσο έχει ανάγκη.

Το επόμενο GP της Formula 1 έρχεται τις μέρες του Ορθόδοξου Πάσχα, στις 3-5 Μαΐου. Θα είναι άλλο ένα τριήμερο με αγώνα Sprint, στην πίστα του Μαϊάμι των ΗΠΑ.

Δείτε εδώ τη LIVE κάλυψη του GP Κίνας από το SPORT24, νωρίτερα σήμερα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο