Ανοδικές τάσεις επικράτησαν και σήμερα στα περισσότερα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, με τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας να πραγματοποιεί τα μεγαλύτερα κέρδη και αυτόν της τεχνολογίας τις μεγαλύτερες απώλειες.
Θετικό παρέμεινε το κλίμα και σήμερα στα περισσότερα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, παρά τα μικτά εταιρικά νέα που ανακοινώθηκαν, αλλά και τα όχι και τόσο καλά μακροοικονομικά νέα για την γερμανική οικονομία.
Οι αμερικανικές μετοχές και το πετρέλαιο μπορούν μερικές φορές να κινηθούν μαζί, αλλά μια περίοδος πτώσης για το πετρέλαιο πριν από δέκα χρόνια δείχνει τη δυνατότητα για μια απότομη πτώση της χρηματιστηριακής αγοράς που μπορεί να ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι, σύμφωνα με τον Tom McClellan, συντάκτη του The McClellan Market Report. Σε αυτό που αναφέρθηκε ως «διασκεδαστική σχέση ένδειξης», ο McClellan έγραψε σε σημείωμα της Πέμπτης ότι οι κινήσεις των τιμών αργού πετρελαίου «τείνουν να εμφανίζονται ξανά ως κινήσεις των τιμών των μετοχών περίπου 10 χρόνια αργότερα». (περισσότερα εδώ)
Οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό μεταξύ των καταναλωτών της ευρωζώνης αυξήθηκαν για το επόμενο έτος και παρέμειναν σταθερές για τρία χρόνια, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) την Παρασκευή, προσθέτοντας στοιχεία ότι το τελικό στάδιο της τιθάσευσης της αύξησης των τιμών μπορεί να είναι δύσκολο.
Ο πληθωρισμός μειώθηκε γρήγορα πέρυσι και τώρα βρίσκεται λίγο κάτω από το 3%, αλλά η ΕΚΤ δήλωσε ότι θα μπορούσε να χρειαστεί περισσότερο από ένα χρόνο για να φτάσει στον στόχο του 2%, παρά τη σειρά ρεκόρ αυξήσεων των επιτοκίων και την αναιμική οικονομική ανάπτυξη. (περισσότερα εδώ)
Το ηθικό των γερμανικών επιχειρήσεων ενισχύθηκε τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τις προσδοκίες των αναλυτών, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή.
Το ινστιτούτο Ifo ανακοίνωσε ότι ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος διαμορφώθηκε στο 85,5, όπως προέβλεπαν οι αναλυτές σε δημοσκόπηση του Reuters.
Η συνολική άνοδος οφείλεται σε ελαφρώς λιγότερο απαισιόδοξες προσδοκίες, με τον αντίστοιχο δείκτη να αυξάνεται στο 84,1 τον Φεβρουάριο από 83,5, ευθυγραμμιζόμενος σε μεγάλο βαθμό με τις προβλέψεις για 84,0.
«Η γερμανική οικονομία σταθεροποιείται σε χαμηλό επίπεδο», δήλωσε ο πρόεδρος του Ifo, Clemens Fuest.
Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης συρρικνώθηκε κατά 0,3% το 2023, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη οικονομία με τις χειρότερες επιδόσεις στον κόσμο.
Αναμένεται σε γενικές γραμμές να εισέλθει σε άλλη μια τεχνική ύφεση το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αφού συρρικνώθηκε κατά 0,3% το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, ανέφερε την Παρασκευή η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία, επιβεβαιώνοντας μια αρχική εκτίμηση.
Οι αναλυτές της Goldman Sachs δήλωσαν ότι δεν πιστεύουν πλέον ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ θα κινηθεί για να μειώσει τα επιτόκια στη συνεδρίαση πολιτικής της τον Μάιο μετά από σχόλια του διοικητή της Fed, Christopher Waller την Πέμπτη, σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης.
Σε προετοιμασμένες παρατηρήσεις, ο Waller δήλωσε ότι τα ισχυρά πρόσφατα στοιχεία για την ανάπτυξη και την απασχόληση στις ΗΠΑ του υποδηλώνουν ότι η κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ πρέπει ακόμη να επαληθεύσει ότι σημειώνεται πρόοδος στη συνεχιζόμενη προσπάθειά της να μειώσει τις πιέσεις στις τιμές. Για το λόγο αυτό, ο Waller πρόσθεσε ότι δεν βλέπει «καμία βιασύνη» για να αρχίσει να μειώνει τα επιτόκια από τα υψηλά άνω των δύο δεκαετιών. (περισσότερα εδώ)
Στα κυριότερα μακροοικονομικά νέα:
Στην Γερμανία, το ΑΕΠ τετάρτου τριμήνου υποχώρησε 0,3% (σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομολόγων) έναντι μείωσης 0,1% το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ σε ετήσια βάση πραγματοποίησε πτώση 0,2% (σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομολόγων) έναντι μείωσης 0,4% το προηγούμενο έτος. Ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών για τον μήνα Φεβρουάριο διαμορφώθηκε στις 84,1 μονάδες έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για 84,0 μονάδες και 83,5 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Ο δείκτης τρέχουσας κατάστασης για τον μήνα Φεβρουάριο διαμορφώθηκε στις 86,9 μονάδες έναντι εκτιμήσεων των οικονομολόγων για 86,7 μονάδες και 85,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα (αναθεωρημένος από τις 87,0 μονάδες). Ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος για τον μήνα Φεβρουάριο διαμορφώθηκε στις 85,5 μονάδες (σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομολόγων) έναντι 83,5 μονάδων τον προηγούμενο μήνα.
Ο δείκτης Stoxx 600 έκλεισε στις 497,18 μονάδες με άνοδο 0,42%, πραγματοποιώντας ενδοσυνεδριακά ιστορικό ρεκόρ στις 497,74 μονάδες.
Στην Φρανκφούρτη ο δείκτης DAX έκλεισε στις 17.418,85 μονάδες με άνοδο 0,28%, πραγματοποιώντας ενδοσυνεδριακά ιστορικό ρεκόρ στις 17.443,05 μονάδες, με το σήμα να διατηρείται σε strong buy, και με την στήριξη να βρίσκεται στις 17.049 μονάδες. Ο δείκτης DAX 40 έκλεισε με εβδομαδιαία κέρδη 1,74%.
Μεγαλύτερη άνοδος
Μεγαλύτερη πτώση
Στο Λονδίνο ο δείκτης FTSE 100 έκλεισε στις 7.708,77 μονάδες με άνοδο 0,32%, με το σήμα να παραμένει σε strong buy, με την αντίσταση να βρίσκεται στις 7.733 μονάδες και την στήριξη στις 7.508 μονάδες. Ο δείκτης FTSE 100 έκλεισε αμετάβλητος την εβδομάδα.
Μεγαλύτερη άνοδος
Μεγαλύτερη πτώση
Στο Παρίσι ο δείκτης CAC 40 έκλεισε στις 7.966,68 μονάδες με άνοδο 0,70%, πραγματοποιώντας ενδοσυνεδριακά ιστορικό ρεκόρ στις 7.976,40 μονάδες, με το σήμα να παραμένει σε strong buy, και με την στήριξη να βρίσκεται στις 7.685 μονάδες. Ο δείκτης CAC 40 έκλεισε με εβδομαδιαία κέρδη 2,57%.
Μεγαλύτερη άνοδος
Μεγαλύτερη πτώση
Recommendations
Allianz: Kamran Hossain from JP Morgan retains his positive opinion on the stock with a Buy rating. The target price remains set at EUR 270.
Lufthansa: In a research note, RBC analyst Ruairi Cullinane has maintained his recommendation on the stock with a Neutral rating. The target price is still set at EUR 9.50.
Heidelberg: In a research note published by Elodie Rall, JP Morgan advises its customers to buy the stock. The target price differs slightly and is now set at EUR 96 versus EUR 94.
Εταιρικά νέα
Volvo Car will give Polestar shares worth around 9.5 billion Swedish kronor ($919.4 million) to its shareholders as it pares down its stake and follows through on a pledge to stop funding the electric car maker.
In a statement Friday Volvo said it will distribute 62.7% of its Polestar stake to its shareholders. After the distributions, Volvo will retain an 18% stake in the EV carmaker. Volvo and its Chinese owner Geely founded Polestar as a stand-alone EV maker, separate from Volvo’s substantial in-house effort to go electric. Through a special-purpose acquisition company merger, the two listed it on Nasdaq in 2022. Polestar shares have fallen 89% since then.
Analysts have highlighted how Volvo’s 48% stake in Polestar has been a drag on its resources, with the joint venture struggling with losses amid the slow consumer uptake of electric vehicles and the increasingly competitive market, tapping Volvo for around $1 billion in financing while it works through a turnaround plan. Earlier this month, Volvo said it was evaluating its Polestar shareholding and vowed to stop providing further funding.
The distribution announced Friday will enable it to concentrate resources on the next phase of its transformation, with Geely continuing to provide operational and financial support to Polestar, it said. “As we embark on the next stage of our transformation, gearing up to lead in next-gen mobility, our focus sharpens on Volvo Cars’ development,” said Jim Rowan, Volvo Car Chief Executive. “As we have significant operational collaborations with Polestar and a financial relationship, it is logical for us to retain influence through a smaller 18.0% stake in Polestar. That said, Volvo Cars will not provide further funding to Polestar.”
Volvo will seek approval for the deal at its annual general meeting next month and said the distribution will be made by way of a 2:1 share split.
Germany’s Rheinmetall said it won a contract to supply air-defense systems to Austria, as the arms maker continues to cash in on growing defense spending. The company said Friday that the contract is valued at a figure in the mid-three-digit million-euro range. Under the contract, Rheinmetall will supply 36 Skyranger 30 air-defense systems mounted on wheeled-armored vehicles, it said.
Delivery is slated to start in 2026, Rheinmetall said. The company said Austria’s order is the first series production order for the system and comes in the wake of a development contract it won from Hungary in December. Orders from Germany and Denmark are expected soon, as is one from Hungary following conclusion of the development contract, Rheinmetall said.
Allianz said fourth-quarter profit nearly doubled after a strong performance in its life-health segment and launched a new share buyback while hiking its dividend payout.
The German insurer said Friday that net profit in the three months to the end of December was 2.15 billion euros ($2.33 billion) compared with EUR1.1 billion in the same period last year. The Munich-based company launched a share-buyback program of up to EUR1 billion and declared a dividend of EUR13.80 a share, up from EUR11.40 a year earlier.
Operating profit rose 17% to EUR3.77 billion in the quarter, driven by a strong performance at its life-health business, where operating profit rose 29%, and supported by increased profitability in all other business segments, Allianz said. Total business volume for the quarter rose 7.8% to EUR39.6 billion.
The results were slightly below expectations of net profit of EUR2.17 billion, but beat operating profit estimates of EUR3.67 billion, according to an analysts’ consensus provided by the company.
Europe’s largest insurer’s fourth-quarter property-casualty combined ratio improved to 94.9% from 94.3%. Its combined ratio for its property-casualty segment beat consensus expectations at 93.9%. The company said it would now target an operating profit for 2024 at EUR14.8 billion, plus or minus EUR1 billion.
Deutsche Telekom forecast growth in adjusted earnings would pick up this year, supported by its U.S. and European operations, but reported a fall in net profit for the fourth quarter.
The German telecommunications giant said Friday that adjusted earnings before interest, taxes, depreciation and amortization after leases–a closely watched metric in the industry–to be around 42.9 billion euros ($46.44 billion) in 2024, up 6% on year.
Free cash flow after leases is expected to increase by 16% to EUR18.9 billion, while adjusted earnings per share are estimated to grow 10% to more than EUR1.75, the company said. For the fourth quarter, Deutsche Telekom made a net profit of EUR1.83 billion, down from EUR1.99 billion in the same period last year. Revenue declined 1.3% to EUR29.37 billion, but service revenue was up 0.7%, with growth in Germany and other European markets offsetting a fall in the U.S. Quarterly adjusted Ebitda after leases edged 0.5% higher at EUR10.01 billion.
Analysts had forecast the company’s net profit at EUR1.63 billion, adjusted Ebitda after leases of EUR10.07 billion and revenue of EUR28.49 billion, according to consensus estimates provided by the company.
BASF said that it will cut jobs as it plans to launch another cost-cutting program targeting its Ludwigshafen site, and confirmed its year-end results which, as previously disclosed, were hampered by impairments and lower margins.
The German chemical company said that in addition to the cost-cutting it launched in 2022, it intends to launch an additional program to cut costs in Ludwigshafen by a further 1 billion euros ($1.08 billion) annually by the end of 2026.
“The program will therefore also unfortunately lead to further job cuts,” said Chairman Martin Brudermueller. BASF said that it was still working out the details and that employee representatives would be closely involved. The company added that it expects the economic weakness seen in 2023 to continue in 2024.
The company said it would propose a flat dividend of EUR3.40 a share for 2023. BASF is targeting earnings before interest, taxes, depreciation and amortization before special items between EUR8.0 billion and EUR8.6 billion in 2024. Its free cash flow is expected between EUR0.1 billion and EUR0.6 billion due to temporarily higher capital expenditure.
As disclosed last month, BASF confirmed net profit for the year at EUR225 million, compared with a EUR627 million net loss in 2022, on sales that fell 21% to EUR87.33 billion.

