Τι αποκαλύπτει έρευνα του ICCT για 21 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες

ICCT

Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και η Tesla (NASDAQ:TSLA) συνεχίζουν να ηγούνται της παγκόσμιας κούρσας για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV), ενώ οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν σε βασικούς δείκτες απόδοσης, σύμφωνα με την Παγκόσμια Αξιολόγηση Αυτοκινητοβιομηχανιών 2024 που δημοσιεύθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT) και συζητήθηκε σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο στις 24 Ιουνίου που διοργάνωσε η Bernstein Research.

Το ICCT αξιολόγησε 21 μεγάλες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιώντας δέκα δείκτες σε τρεις κατηγορίες: κυριαρχία στην αγορά, τεχνολογική απόδοση και στρατηγικό όραμα.

Οι κινεζικές εταιρείες και η Tesla παραμένουν οι μόνες δύο στην κατηγορία «ηγέτες». Οι παλαιοί κατασκευαστές των ΗΠΑ βελτιώθηκαν μέτρια, αλλά κανένας δεν μπήκε στην κορυφαία βαθμίδα.

Στην κυριαρχία στην αγορά, η οποία περιλαμβάνει το μερίδιο πωλήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV) και την κάλυψη της κατηγορίας μοντέλων, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ξεπέρασαν όλες τις άλλες.

Η BYD (SZ:002594) σημείωσε αύξηση 47% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας την Tesla στον παγκόσμιο όγκο ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία.

Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έδειξαν περιορισμένη πρόοδο. Το εθνικό μερίδιο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε μόνο από 9% σε 10% μεταξύ 2023 και 2024.

Στην απόδοση της τεχνολογίας, η οποία μετράται με βάση την κατανάλωση ενέργειας, την ταχύτητα φόρτισης, την αυτονομία οδήγησης και την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, οι κατασκευαστές των ΗΠΑ σημείωσαν επιλεκτικά κέρδη.

Η General Motors (NYSE:GM) βελτίωσε την ταχύτητα φόρτισης και λάνσαρε μοντέλα υψηλότερης απόδοσης όπως το Chevrolet Blazer.

Η Ford και η GM σημείωσαν θετική βαθμολογία στην προμήθεια πράσινου χάλυβα μετά την υπογραφή συμφωνιών εξαγοράς.

Οι προσπάθειες ανακύκλωσης μπαταριών ήταν πιο ανάμεικτες, με ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να μην έχουν στοιχεία εφαρμογής παρά τις δημόσιες δεσμεύσεις.

Ο πυλώνας του στρατηγικού οράματος αξιολογεί τους στόχους ZEV, τις επενδύσεις που σχετίζονται με τα EV και την ευθυγράμμιση των αμοιβών των στελεχών.

Το 2024, η Stellantis (NYSE:STLA) αύξησε τις επενδύσεις της σε ZEV και διατήρησε τις κορυφαίες βαθμολογίες για τη σύνδεση των αμοιβών των στελεχών με τις μετρήσεις EV.

Αντίθετα, η GM έχασε έδαφος μετά την αφαίρεση των μακροπρόθεσμων κινήτρων για EV από τις αμοιβές των στελεχών. Η Honda (NYSE:HMC) και η Jaguar Land Rover πρόσθεσαν ή ενίσχυσαν τα κίνητρα που συνδέονται με τη βιωσιμότητα.

Η πολιτική αβεβαιότητα στις ΗΠΑ παραμένει ένα εμπόδιο. Η έκθεση αναφέρει πιθανές ανακλήσεις των κανονισμών EPA, τις απαλλαγές της Καλιφόρνια και τον Νόμο για τη Μείωση του Πληθωρισμού ως κινδύνους που θα μπορούσαν να μειώσουν την ορμή των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ενώ η Ford επανέλαβε τα σχέδια επενδύσεων στις μπαταρίες ανεξάρτητα από τις αλλαγές πολιτικής, άλλες σημείωσαν επιβράδυνση εν μέσω του ασαφούς κανονιστικού τοπίου.

πηγή: investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο