Τι προβληματίζει τις αεροπορικές εταιρείες σε Ευρώπη και Ασία

Nat Geo

αεροπορικές εταιρείες

Οι αεροπορικοί ναύλοι στην Ευρώπη και την Ασία αρχίζουν να σταθεροποιούνται ή να μειώνονται σε μια ένδειξη ότι η παρατεταμένη ταξιδιωτική έκρηξη μετά τον COVID εξασθενεί, προκαλώντας οπισθοδρόμηση για τις αεροπορικές εταιρείες που αγωνίζονται με υψηλότερο κόστος και περιορισμένη διαθεσιμότητα αεροσκαφών.

Η παγκόσμια ανισορροπία μεταξύ της προσφοράς πτήσεων και της συσσωρευμένης ζήτησης, καθώς τα αεροπορικά ταξίδια άνοιξαν μετά την πανδημία, οδήγησε σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και των αποδόσεων των επιβατών – ένα μέτρο του μέσου ναύλου που καταβάλλεται ανά μίλι από κάθε επιβάτη.

Ωστόσο, στελέχη της βιομηχανίας, επενδυτές και αναλυτές δήλωσαν ότι η τάση «ταξίδια με κάθε κόστος» εξισορροπείται, με ορισμένους πελάτες να γίνονται πιο ευαίσθητοι στην τιμολόγηση καθώς παλεύουν με τον πληθωρισμό που έχει αυξήσει το κόστος διαβίωσης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, προειδοποίησε αυτό το μήνα ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα αυξηθούν λιγότερο από το αναμενόμενο, στέλνοντας τις μετοχές των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών προς τα κάτω.

«Είναι λίγο περίεργο το γεγονός ότι η τιμολόγηση δεν ήταν ισχυρότερη και δεν είμαστε σίγουροι αν αυτό είναι μόνο το καταναλωτικό συναίσθημα ή η αίσθηση ύφεσης σε όλη την Ευρώπη», δήλωσε ο O’Leary.

Οι ναύλοι ήταν σταθεροί σε ολόκληρο το μπλοκ τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της ομάδας ταξιδιωτικών ερευνών ForwardKeys.

Η εικόνα είναι πιο έντονη στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, όπου οι ναύλοι έχουν μειωθεί περισσότερο, περίπου 16% την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Η Singapore Airlines ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ετήσια κέρδη ρεκόρ, αλλά η αύξηση των καθαρών κερδών μειώθηκε τα τελευταία τρία τρίμηνα. Ο ασιατικός αερομεταφορέας αναφοράς δήλωσε ότι αναμένει ότι οι αποδόσεις των επιβατών θα μετριαστούν περαιτέρω καθώς οι αεροπορικές εταιρείες επεκτείνουν τη χωρητικότητα.

Η Ασία ήταν πιο αργή από άλλες περιοχές όσον αφορά την άρση των περιορισμών και την αύξηση των πτήσεων προς υπερπόντιους προορισμούς.

«Πιστεύουμε ότι η προσφορά και η ζήτηση θα εξισορροπηθούν. . . Οι αεροπορικοί ναύλοι θα συνεχίσουν να εξομαλύνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024», δήλωσε τον Μάρτιο ο Ρόναλντ Λαμ, διευθύνων σύμβουλος της Cathay Pacific με έδρα το Χονγκ Κονγκ.

Τα ταξίδια σε αγορές όπως η Ευρώπη, η Αμερική και η Αυστραλία από την Κίνα δεν έχουν ανακάμψει. Η οικονομία της Κίνας είναι υποτονική και οι διεθνείς πτήσεις παραμένουν περίπου στο 70% των επιπέδων πριν από την πανδημία – μόλις 16,5% στα δρομολόγια ΗΠΑ-Κίνας.

Η Flight Centre Travel Group δήλωσε ότι οι διεθνείς αεροπορικοί ναύλοι που πωλούνται στην Αυστραλία μειώθηκαν κατά 12,8% σε ετήσια βάση τους πρώτους τρεις μήνες του έτους.

Ωστόσο, οι τιμές στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αυξήθηκαν περισσότερο από 7% σε σύγκριση με το 2019, με ναύλους 70% υψηλότερους το 2021 σε σύγκριση με το 2019.

Ευαισθησία τιμών

Οι οικονομολόγοι και οι επενδυτές δεν είναι ακόμη απαισιόδοξοι. Τα ταξίδια εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα δαπανών για τους περισσότερους καταναλωτές, ειδικά στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ανέφεραν οικονομολόγοι.

Ωστόσο, οικονομολόγοι και αναλυτές δήλωσαν ότι τα πιο επίπεδα ευρωπαϊκά αεροπορικά εισιτήρια δείχνουν χαμηλότερα κέρδη και ποσοστά αποταμίευσης σε ολόκληρη την ήπειρο, οδηγώντας τους καταναλωτές να αναζητήσουν φθηνότερες επιλογές, ειδικά καθώς τα ξενοδοχεία και οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων γίνονται πιο ακριβά.

«Παρόλο που οι καταναλωτές εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για ταξίδια, ιδίως οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι πολύ ευαίσθητοι στις τιμές», δήλωσε η Natalia Lechmanova της Mastercard (NYSE:MA).

Φθηνότεροι προορισμοί όπως η Τουρκία, η Ρουμανία και τα Βαλκάνια αυξάνονται σε δημοτικότητα μεταξύ των Ευρωπαίων ταξιδιωτών που αναζητούν εναλλακτικές λύσεις στη Γαλλία ή την Ιταλία, είπε.

Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών έδειξαν ότι οι καταναλωτές πρόκειται να δαπανήσουν 742,8 δισεκατομμύρια ευρώ (803 δισεκατομμύρια δολάρια) στην ήπειρο φέτος, αυξημένα κατά 14,3% από πέρυσι. Αλλά αυτό θα μπορούσε να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους πλουσιότερους, Αμερικανούς τουρίστες, λένε οι ειδικοί του κλάδου.

Η Αμερική ταξιδεύει

Καθώς οι Ευρωπαίοι προσπαθούν να αποταμιεύσουν, οι καταναλωτικές δαπάνες των ΗΠΑ διατηρούνται, με τη ζήτηση να είναι ιδιαίτερα ισχυρή για premium ταξίδια.

Περίπου 16 εκατομμύρια Αμερικανοί ταξίδεψαν στο εξωτερικό το πρώτο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας νέο ρεκόρ και ξεπερνώντας τους όγκους πριν από την πανδημία, σύμφωνα με το Mastercard Economics Institute.

Οι οικονομολόγοι δήλωσαν ότι μια ισχυρή αγορά εργασίας στις ΗΠΑ βοηθά τους καταναλωτές να διατηρήσουν υψηλότερες δαπάνες παρά τις μειωμένες αποταμιεύσεις των νοικοκυριών.

Οι μέσες ταξιδιωτικές δαπάνες ανά αμερικανικό νοικοκυριό μειώθηκαν μόλις 1,5% σε ετήσια βάση τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, αλλά ήταν 13% υψηλότερες σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία πιστωτικών και χρεωστικών καρτών της Bank of America.


Στελέχη παγκόσμιων αεροπορικών εταιρειών δήλωσαν ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να θέλουν να ξοδέψουν για ταξίδια, δίνοντας προτεραιότητα στις εμπειρίες έναντι των αγαθών.

«Πρόκειται για μια εξαιρετικά κυκλική βιομηχανία που είναι επίσης ιδιαίτερα ευαίσθητη στη μακροοικονομία», δήλωσε ο Jamie Lindsay (NYSE:LNN), επενδυτής αεροπορικών εταιρειών στην Artemis Funds.

Αλλά δεν αναμένει ότι η πτώση στην Ευρώπη και την Ασία θα οδηγήσει σε ύφεση του ευρύτερου τομέα.

«Δεν είναι ότι οι ναύλοι πέφτουν (παντού). . . Είναι περισσότερο μια κανονικοποίηση».

πηγή:www.investing.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο