Τι σημαίνει η επιλογή “B” στα αυτόματα κιβώτια

Η επιλογή "B" στα αυτόματα κιβώτια παραμένει ασαφής για πολλούς οδηγούς, παρότι αποτελεί βασική λειτουργία σε σύγχρονα -κυρίως- υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η επιλογή “B” στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων συναντάται κυρίως σε υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα και συχνά προκαλεί σύγχυση στους οδηγούς που έχουν συνηθίσει τα παραδοσιακά αυτόματα συστήματα.

Το γράμμα “B” προέρχεται από τη λέξη “Braking”, δηλαδή φρενάρισμα, και υποδηλώνει μια ειδική λειτουργία που αξιοποιεί την επιβράδυνση του κινητήρα ή του ηλεκτροκινητήρα προκειμένου να μειωθεί η ταχύτητα του οχήματος χωρίς την ανάγκη χρήσης του πεντάλ του φρένου.

Σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η επιλογή της ρύθμισης “B” ενεργοποιεί την αναγεννητική πέδηση, δηλαδή μια διαδικασία κατά την οποία ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, επιβραδύνει το όχημα και ταυτόχρονα μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική, αποθηκεύοντάς την στη μπαταρία.

Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο επιβραδύνεται ομαλά το όχημα, αλλά αυξάνεται και η ενεργειακή απόδοσή του, αφού η χαμένη ενέργεια της πέδησης αξιοποιείται για την επαναφόρτιση. Αντίστοιχα, σε οχήματα με θερμικό κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο, η ρύθμιση “B” λειτουργεί ως επιλογή χαμηλής σχέσης μετάδοσης, αυξάνοντας τη συμπίεση και το φρενάρισμα μέσω του κινητήρα, ιδιαίτερα χρήσιμη σε απότομες κατηφόρες.

Η ρύθμιση “B” είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε οδηγικές συνθήκες που απαιτούν συνεχή επιβράδυνση ή αυξημένο έλεγχο του οχήματος, όπως σε ορεινές διαδρομές ή σε αστική κυκλοφορία με συχνές στάσεις.

Σε μεγάλες κατηφόρες, μειώνει την καταπόνηση των συμβατικών φρένων, αποτρέποντας την υπερθέρμανση και αυξάνοντας τη διάρκεια ζωής τους. Στην πόλη, επιτρέπει πιο ομαλή οδήγηση, καθώς το αυτοκίνητο επιβραδύνει προοδευτικά μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι, χωρίς την ανάγκη συνεχούς φρεναρίσματος.

Ωστόσο, η χρήση του λειτουργίας “Braking” δεν αντικαθιστά το φρένο και δεν είναι κατάλληλη για όλες τις συνθήκες. Σε περιπτώσεις που απαιτείται απότομη ή άμεση επιβράδυνση, ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το πεντάλ του φρένου κανονικά.

Επίσης, σε επίπεδες διαδρομές ή σε αυτοκινητοδρόμους με σταθερές ταχύτητες, η θέση “B” δεν προσφέρει ουσιαστικό πλεονέκτημα και η συνεχής χρήση της μπορεί να οδηγήσει σε ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση ενέργειας ή καυσίμου, καθώς ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές.

Κοντολογίς, η ρύθμιση “B” είναι ένα εξειδικευμένο mode που προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα, κυρίως όταν χρησιμοποιείται σωστά και σε κατάλληλες συνθήκες. Η κατανόησή της αποτελεί βασικό στοιχείο για την ασφαλή και αποδοτική χρήση των σύγχρονων οχημάτων, ιδιαίτερα αυτών που ενσωματώνουν τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης.

TOP GEAR CREW

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο